William Wikman till Örebro hockey

Vad händer i Örebro ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Örebro Hockey.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Spelare William Wikman till Örebro hockey

Inlägg av IcingLelle »

Då har Örebro signat 2 år med en av Västerås IKs bästa spelare William Wikman. Har följt denna spelare ett par år nu i Gulsvarta tröjan och det har bara sett bättre och bättre ut. Helt klart så tycker jag personligen att William är klar och redo för spel i SHL. Tror att VIK inte alls är särskilt glada över att tappa Wikman när man planerar att ta steget upp till SHL till 2024. Det är självklart att duktiga spelare lämnar Hockeyallsvenskan för spel i högsta ligan SHL. Inte bara löner kuvertet blir större utan ett antal fördelar och resurser kommer en till hands. Om man nu ska göra recensioner på vad William Wikman är för typ av spelare så har han i stort sett allt man behöver för att vara en offensiv tillgång. Snabb på skridskorna, läser av spelet bra, en spelare som är bra utan puck, puckteknik. Också en viktig del i Wikman spel är att han håller sig utanför utvisningsbåset. Ja det finns mycket bra att skriva om Wikman, som sagt en av Västerås IKs bästa offensiva spelare.

Såg William Wikmans intervju med Örebro hockey där han säger att det var på tiden att ta nästa steg i karriären. Örebro kändes som ett bra val. Mina egenskaper som hockeyspelare i Västerås har varit att jag haft ett bra skott, skridskostark och täcker pucken bra. Wikman har testat på SHL spelet tidigare med Leksand, vad är dina förväntningar nu när du ska spela med Örebro ?.
Wikman - Tycker jag har mognat och har fått utvecklats i Hockeyallsvenskan.
Känner du någon i Örebro?
Wikman- Ja efter att ha spelat i Leksand så har jag bott ihop med Jonas Arntzen.

Ni Örebro supportar som vill läsa mer om William Wikman kan besöka denna länk i forumet http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=115