Matchanalys premiär Skellefteå AIK - Malmö Redhawks 17 Sep 22

Vad händer i Skellefteå ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om SAIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys premiär Skellefteå AIK - Malmö Redhawks 17 Sep 22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Skellefteå Kraft Arena.
Senaste match Skellefteå AIK: (CHL) Davos - Skellefteå AIK blev vinst 2-5.
Senaste match Malmö Redhawks: (Träningsmatch) Malmö Redhawks - IK Oskarshamn vinst 4-3 OT.

Period 1
[*]2 min : Tom Kühnhackl i Skellefteå AIK får ett läge att försöka lyfta pucken i mål men Malmös målvakt är med och räddar.
[*]5 min : Utvisning Malmö och Carl Persson. SAIK får spela PP.
[*]5 min : Utvisning SAIK och Oskar Nilsson för Holding the stick. Spel 4 mot 4.
[*]7 min : Malmö slarvar med pucken i försvarszon. Felpass och pucktapp.
[*]9 min : Carl Persson i Malmö gör 0-1 efter ett dragskott från högra tekningscirkeln.
[*]10 min : Malmös Christoffer Forsberg passar fel i försvarszon. SAIK får ett gratis läge och ett skott mot mål.
[*]11 min : Utvisning Malmö och Pathrik Westerholm för tripping. Samtidigt som detta så får Oscar Möller i SAIK ett ribbskott på Malmö. Skellefteå får spela powerplay 5 mot 4.
[*]12 min : Utvisning Max Lindholm i Skellefteå AIK. Spel 4 mot 4.
[*]15 min : Dubbelutvisning Petter Granberg i Skellefteå AIK och Malmös Fredrik Händemark. Båda åker för roughing efter att ha haft en brottningsmatch.
[*]15 min : Utvisning Skellefteå AIK Jonathan Pudas för en crosschecking. PP Malmö 4 mot 3.
[*]15 min : MÅL 0-2 till Malmö och Marcus Sylvegård.
[*]15 min : Spel 4 mot 4.
[*]16 min : Snyggt spel av Malmö Redhawks i offensiv zon, nära 0-3 till Malmö.
[*]18 min : Utvisning Markus Lauridsen i Malmö för holding. Powerplay SAIK.
[*]18 min : MÅL Skellefteå AIK och Oscar Möller 1-2. Målet gjordes på ett direktskott.
[*]18 min : MÅL Skellefteå AIK och Pär Lindholm 2-2. Detta efter lite slarv från Malmö i försvarszon.
[*]20 min : Period 1 slut. Skotten vann SAIK med 12-10.

Period 2
[*]1 min : SAIK får en bra start i p2. Bra anfallsspel.
[*]7 min : Max Lindholm i Skellefteå avlossar ett dragskott vid högra tekningscirkeln men målvakten i Malmö Redhawks Daniel Marmenlind räddar.
[*]11 min : Bra läge för SAIK men Daniel Marmenlind i Malmö målet räddar.
[*]11 min : Jonathan Johnson i SAIK får öppet mål men missar den snäva vinkeln.
[*]18 min : Båda lagen visar upp ett slarvigt passningsspel.
[*]20 min : Period 2 slut. Skotten 12-4 till SAIK.

Period 3
[*]1 min : Malmös Lance Bouma kommer med fart och skjuter men utanför.
[*]5 min : Adam Ollas Mattsson i Malmö Redhawks gör en helt galen passning som går till en SAIK spelare precis framför målvakten Daniel Marmenlind. Blev inget mål men en fruktansvärd bjudning från Ollas Mattsson.
[*]5 min : Malmö gör MÅL 2-3. William Von Barnekow gör sitt första SHL mål. William får tag i pucken och lyfter in den med en backhand bakom målvakten i Skellefteå Gustaf Lindvall.
[*]9 min : Skellefteå trycker nu på för kvittering. Skott efter skott avlossas.
[*]12 min : MÅL Ponthus Westerholm i Malmö. Snyggt mål från en passning bakom ryggen av Carl Persson som gör att det står 2-4 nu i matchen.
[*]16 min : Matias Lassen i Redhawks åker in i sargen och verkar först skadad men reser sig upp och åker ut i båset.
[*]16 min : Tom Kühnhackl i SAIK skjuter från blå men träffar ribban.
[*]17 min : Emil Sylvegård i Malmö får en passning mitt i slottet och sätter den utan problem bakom Gustaf Lindvall, står 2-5 nu.
[*]20 min : Matchen slutar 2-5 till Malmö. Skotten vann SAIK sammanlagt med 30-23.

Resultat
Skellefteå AIK - Malmö Redhawks 2-5