Matchanalys Malmö Redhawks - Frölunda HC 24 Sept-22

Vad händer i Malmö Redhawks ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Malmö.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Malmö Redhawks - Frölunda HC 24 Sept-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Malmö arena.
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö - Hv71 blev förlust 3-4 E. so.
Senaste match Frölunda HC: Frölunda HC - Örebro blev vinst 4-2.
Notis : Inte mycket publik i Malmö Arena denna match. En massa tomma stolar.

Period 1
[*]3 min : Backen i Malmö Carl-Johan Lerby får ett bra läge nära målet. Drar iväg ett dragskott som täcks av spelare och klubbor.
[*]4 min : William Von Barnekow i Malmö täcker 2 skott med kroppen och grinar illa nu i båset.
[*]6 min : Carl Persson i Malmö driver runt kassen och passar Adam Ollas Mattsson som testar ett direktskott som blir farligt. Målvakten i Frölunda Lars Johansson räddar men lämnar retur. Domaren blåser av trots att pucken är fri.
[*]7 min : MÅL för Malmö och Emil Sylvegård. Emil tar sig in på mål bakom kassen och sätter pucken i mål. Blir video bedömning pga. målburen halkat ur sitt läge. Domaren dömer mål, 1-0.
[*]10 min : Malmö Redhawks ser påkopplade ut. Får dem farligaste chanserna.
[*]11 min : Malmö vinner dem flesta lösa puckar.
[*]15 min : Frölundas Jacob Nilsson kommer i fart och knäpper av en handledare, men Daniel Marmenlind räddar.
[*]17 min : FHC ser ut att äta sig in i matchen.
[*]18 min : Utvisning holding Max Friberg i Frölunda. Malmö får spela pp.
[*]19 min : MÅL Frölunda Nicklas Lasu får ett friläge när Fredrik Händemark i Malmö slarvar i egen zon så Lasu får tag i den och sätter 1-1.
[*]20 min : Period 1 slut, 1-1. Skotten 11-11.

Period 2
[*]2 min : MÅL 2-1 Malmö genom Emil Sylvegård som får en passning av Fredrik Händemark bakom Frölundas kasse. Händemark blir glad att få en revansch efter slarvet av målet 1-1 i slutet av första perioden.
[*]4 min : FHC Får tryck i Malmös zon. Tom Nilsson får en passning i offensiv zon vid tekningscirkeln och knäpper av ett skott som går in 2-2.
[*]5 min : Bröderna Westerholm spelar ett fint passningsspel med varann i offensiv zon. Får ett fint skott på mål. Målvakten i FHC Lars Johansson räddar men lämnar retur.
[*]10 min : Malmö forecheckar långt upp i banan och gör Frölunda stressade i sin försvarszon.
[*]12 min : Många närkamper och hårda tacklingar nu från bägge lagen.
[*]14 min : Tom Nilsson i Frölunda får ett bra läge och skjuter, men Marmenlind räddar.
[*]16 min : Joel Lundqvist i Frölunda har ingen bra match idag. Många slarviga passningar, åker över egen spelare, tappar balansen. Ser ut som Joel inte riktigt orkar tempot på isen.
[*]18 min : Snyggt anfall med klockrena passningar av Malmö Redhawks.
[*]20 min : Period 2 slut, 2-2. Skotten slutar 7-7 i period 2. Sammanlagda skotten är 18-18.

Period 3
[*]4 min : Malmös Johan Olofsson får tag i en lös puck nere i Frölundas zon och kommer fri med målvakten, testar ett skott som Målvakten i FHC räddar.
[*]8 min : Frölunda Jere Innala får iväg en fin passning till Ryan Lasch som står framför kassen och styr den mot mål. Målvakten i Malmö Daniel Marmenlind räddar och plockar pucken.
[*]11 min : Frölunda kommer i farligt 2 mot 0 läge, men Marmenlind i Malmö kassen är med och styr iväg pucken.
[*]13 min : Malmö Thomas Schemitsch åker ut 2 minuter efter att ha sagt nått dumt till domaren. Abuse of officiell. PP Frölunda.
[*]15 min : Jättechans för Frölunda att få in pucken i pp men pucken täcks eller om Marmenlind gör en fin räddning.
[*]17 min : Vilka lägen Malmö får nu med Emil Sylvegård och Kristian Vesalainen.
[*]20 min : Period 3 slut, 2-2. Skotten sammanlagt 30-33 till Frölunda.

Period 4 OT
[*]2 min : Två Malmö spelare krockar med varann i försvarszon och resulterar i ett farligt läge för Jere Innala i Frölunda att sätta pucken i mål. Målvakten i Malmö, Marmenlind räddar.
[*]4 min : Joakim Ryan i Malmö får ett friläge och sätter pucken i mål. Malmö Redhawks vinner på övertid med 3-2.

Resultat
Malmö Redhawks - Frölunda HC 3-2 ot