Matchanalys Tingsryd AIF - Västerås IK 27 Sep-22

Vad händer i TAIF ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Tingsryd AIF.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Tingsryd AIF - Västerås IK 27 Sep-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Dackehallen.
Senaste match Tingsryd AIF: Västervik IK - Tingsryd AIF förlust med 2-1 OT.
Senaste match Västerås IK: Djurgården IF - Västerås IK förlust 5-3.
Notis : Båda lagen fick åkte på en förlust i premiäromgången.
Notis : Tingsryd lyckades få med sig 1 poäng mot Västervik IK i premiäromgången.
Notis : Alexander Lindelöf i Västerås IK kom denna säsong från TAIF.

Period 1
[*]1 min : Ludvig Jardeskog i Västerås testar ett skott i TAIF zon men målvakten Daniel Rosengren i Tingsryd räddar.
[*]4 min : Tingsryd får ett bra läge, skjuter men skottet går utanför.
[*]5 min : Utvisning Trevor Cheek i Västerås för slashing. PP Tingsryd AIF.
[*]9 min : Alexander Lindelöf i VIK slarvar i försvarszon, pucken går till en Tingsryds spelare som får en gratis chans. VIK räddar dock upp slarvet.
[*]12 min : VIK får fast pucken i anfallszon och får ett längre anfall.
[*]13 min : Backen Daniel Gunnarsson i VIK förlorar kampen 1 mot 1 i försvarszon. Pucken tar Tingsryd hand om och Maximilian Eisemenger skjuter ett skott som träffar ribban.
[*]14 min : Två hyggliga chanser för VIK. Isac Skedung nära att styra in pucken. Marcus Bergman får också en hygglig chans.
[*]15 min : Alexander Lunsjö får tag i pucken och driver den in i anfallszon och skjuter ett skott rakt i magen på målvakten i TAIF Daniel Rosengren.
[*]16 min : Västerås Sakari Salminen tacklar in en TAIF spelare i sargen. (Kunde blivit en lång utvisning ) men domaren släppte denna.
[*]17 min : Utvisning VIK Marcus Bergman för en tripping. Pp TAIF.
[*]18 min : Bra räddningar av Gustavsson i VIK kassen.
[*]19 min : Utvisning Anton Gradin i Tingsryd AIF. Detta för en boarding 2 minuter.
[*]19 min : Utvisning Daniel Sylwander i TAIF AIF för en boarding 5 minuter. VIK får spela 5 mot 3
[*]20 min : 0-0 i matchen. Skotten leder Tingsryd med 11-9..

Period 2
[*]1 min : VIK börjar period 2 med spel 5 mot 3.
[*]1 min : MÅL VIK i pp 0-1. Alexander Lindelöf med ett dragskott som går rakt i mål.
[*]5 min : Bra pp av VIK men lite för dåliga avslut. TAIF gör ett bra BP.
[*]6 min : MÅL Kaptenen i Västerås IK Jimmie Jansson Lorek får ett långt pass från försvarszon. Passningen studsar på Jacob Lundegård i TAIF och går till Jansson Lorek som skjuter in 0-2 till Västerås IK.
[*]9 min : TAIF kommer i 2 mot 1 läge men väggpassningen blir för skev.
[*]11 min : Utvisning Sakari Salminen i Västerås IK för slashing. Powerplay Tingsryd.
[*]15 min : Utvisning interferens Mikael Frycklund i VIK. Powerplay TAIF..
[*]16 min : Utvisning Tingsryd AIF Daniel Öhrn för boarding. Spel 4 mot 4 i en minut.
[*]18 min : Utvisning Jacob Lundegård TAIF för en tripping. PP Västerås.
[*]20 min : 0-2 i matchen och skotten vann VIK med 3-9.

Period 3
[*]1 min : MÅL Mikael Frycklund i Västerås IK. VIK kommer 2 mot 1 läge och får passningen och skjuter in 0-3.
[*]1 min : MÅL Lukas Zetterberg i Västerås IK står framför mål och får en passning och sätter lätt in den för 0-4.
[*]1 min : Tingsryd AIF tar en Timeout.
[*]7 min : VIK får ett långt anfall nu och har fullständig kontroll på matchen.
[*]8 min : Utvisning tripping, målvakten i VIK Johan Gustavsson. Filip Wiberg åker ut i båset och sitter av denna 2 minutare.
[*]11 min : Västerås och Alexander Lindelöf tappar slarvig bort pucken i anfallszon.
[*]12 min : Utvisning TAIF och Viktor Lennartsson för en slashing. VIK får spela powerplay igen.
[*]19 min : 4 sekunder innan matchens blåses av blir det gruff och utvisning för bägge lagen. Blake Speers är inblandad i Västerås. Dock osäker på vilken TAIF spelare som åker ut. Spel 4 mot 4 i fyra sekunder.
[*]20 min : Matchen slut. Västerås IK vinner mot Tingsryd AIF med 0-4. Skotten totalt 15-25 till VIK.

Resultat
Tingsryd AIF - Västerås IK 0-4

Matchens lirare
Johan Gustavsson Målvakten i Västerås IK som höll nollan.