Matchanalys Hv71 - Leksands IF 27 Sept-22

Vad händer i Hv71 ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Hv71.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Hv71 - Leksands IF 27 Sept-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Husqvarna garden i Jönköping.
Senaste match Hv71: Malmö Redhawks - Hv71 vinst med 3-4 e. so.
Senaste match Leksand: Leksand - Skellefteå AIK vinst 1-0.
Notis : Hv71 är tillbaka i SHL.
Notis : Hv71 jagar 2:a raka segern

Period 1
[*]4 min : Hv71 börjar bra och kommer i flera bra lägen och skott.
[*]5 min : Utvisning Leksand IF och Carter Ashton för en crosschecking. Pp Hv71.
[*]7 min : Inte nått vidare pp av Hv71. LIF får det enkelt att få ut pucken.
[*]9 min : Utvisning slashing John Quennevillei Leksand. Powerplay igen för Hv71.
[*]12 min : Hv71 spelar ett fint spel 5 mot 5. Får ett bra tryck i anfallszon.
[*]15 min : Hv71 spelar återigen ett fint spel, det luktar mål för Hv71.
[*]16 min : Olle Alsing i LIF kommer i ett fint skottläge men skjuter utanför.
[*]19 min : Kalle Östman i Leksand står framför mål och får en fin passning, försöker sätta den direkt på styrning men målvakten i Hv71 Joni Ortio är med och räddar.
[*]20 min : 0-0 i matchen. Skotten leder Hv71 med 10-4.

Period 2
[*]1 min : Utvisning på Justin Kloos för en tripping. Powerplay Hv71.
[*]4 min : Taylor Matson i Hv71 skadad och går ut i omklädningsrummet.
[*]4 min : Utvisning Chad Billins och Hv71 för slashing. Powerplay Leksands IF.
[*]5 min : Carter Camper i Leksand får ett klockrent skott i stolpen. "KLING"
[*]7 min : MÅL Kalle Östman i Leksand gör 0-1. Får en passning i slottet och skickar iväg ett dragskott som målvakten inte kan ta.
[*]8 min : MÅL Hv71 och Tyler Vesel som gör mål på en retur från målvakten Mantas Armalis. 1-1.
[*]13 min : Friläge Mikkel Bødker från Hv71, Mantas Armalis i LIF kassen räddar.
[*]14 min : Hv71 och Vigneault kommer i friläge men skjuter i ribban.
[*]15 min : Friläge LIF med Patrik Zackrisson men målvakten i Hv71 Joni Ortio räddar.
[*]16 min : MÅL Hv71 2-1 genom Andy Miele som kastar in pucken i krysset genom en backhand, snyggt mål.
[*]17 min : MÅL Leksand IF genom Justin Kloss som drar iväg ett dragskott vid blå och gör 2-2.
[*]20 min : 2-2 i matchen och skotten står 24-13 till Hv71.

Period 3
[*]4 min : Carter Camper i Leksand skjuter men utanför. Camper i en tidigare situation skjuter men pucken fastnar och blockeras av skridsko.
[*]7 min : Utvisning John Quenneville i LIF för en tripping. Powerplay till Hv71..
[*]9 min : Inte alls nått bra pp av Hv71.
[*]12 min : Hv71 med André Petersson kommer in med pucken från sargen och försöker sätta den högt över Armalis men Lif Målvakten räddar.
[*]17 min : Backen i Hv71 Victor Sjöholm gör en slarvig passning i försvarszon till en Leksands spelare som får en gratis målchans.
[*]19 min : Hv71 trycker nu på för segermålet. Leksand får försvara sig och lyckas bra med detta.
[*]20 min : Period 3 slut. 2-2. Skotten totalt 32-17 till Hv71.

Period 4
[*]1 min : 40 sek in på förlängnings perioden så sätter Olle Alsing i Leksand IF in matchpucken 2-3. Målvakten i Hv71 borde tagit denna men blev möjligtvis lite skymd i skottögonblicket.

Resultat
Hv71 - Leksand IF 2-3 ot