Matchanalys Västerås IK - Modo 1 Okt-22

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - Modo 1 Okt-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Rocklunda, ABB Arena
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Östersund IK vinst 8-4.
Senaste match Modo: Vita Hästen - Modo vinst 5-6.
Notis: Båda lagen har samma formkurva, båda förlorade sina premiärmatcher.

Period 1
[*]5 min : Modo Josh Dickinson får ett friläge men skjuter utanför.
[*]6 min : Friläge Alexander Lunsjö Västerås IK. Målvakten i Modo Kristers Gudlevskis räddar.
[*]8 min : Utvisning Ludvig Östman för holding. Pp Modo.
[*]9 min : En superräddning av målvakten i VIK Johan Gustavsson i sidled.
[*]10 min : Fint pp av Modo men inga mål.
[*]12 min : Utvisning målvakten i VIK Johan Gustavsson som tar pucken utanför målområdet bakom kassen. Åker ut för delaying of game. Trevor Cheek åker ut i utvisningsbåset. Powerplay Modo.
[*]12 min : Riley Woods i Modo gör MÅL i pp 0-1.
[*]15 min : Modo spelar ett bra försvarsspel när VIK kommer anfallande.
[*]17 min : Lukas Zetterberg i Västerås kommer i fart och skjuter. Ser ut som pucken går in i målet och studsar ut igen. Spelet fortsätter. Domaren väljer att inte kontrollera detta på video.
[*]18 min : Ludvig Östman i VIK nära att göra mål men målvakten i Modo Kristers Gudlevskis räddar.
[*]19 min : Utvisning Modos Adam Pettersson för roughing. Powerplay Västerås IK.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten leder Modo med 6-10.

Period 2
[*]1 min : Västerås får börja denna period med Powerplay.
[*]3 min : Rihards Marenis i Modo tränger sig in framför kassen. Fin målchans för Modo men Johan Gustavsson är med.
[*]5 min : Sebastian Ohlsson i Modo kommer med fart in i anfallszon och skjuter pucken upp i krysset bakom Johan Gustavsson i VIK kassen. Modo gör 0-2.
[*]5 min : Modo kommer i ett 2 mot 0 läge och sätter pucken enkelt in i mål bakom VIKs målvakt Johan Gustavsson 0-3. Detta mål får Oliver Bohm ta på sig som missar pucken i försvarszon vid tekning.
[*]5 min : VIK tar TO.
[*]8 min : Utvisning Modo Oscar Pettersson för en interferens. Västerås IK ska spela powerplay.
[*]9 min : Västerås Trevor Cheek gör mål i ett fint passnings pp 1-3.
[*]10 min : Marcus Bergman i VIK kämpar på hårt på isen.
[*]11 min : Philip Sveningsson i Modo gör mål på ett i princip 2-0 läge igen, 1-4.
[*]13 min : Modo Riley Woods får igen en fint läge och kommer nästan helt ensam med målvakten i Västerås IK Johan Gustavsson. Skottet från Riley går dock utanför.
[*]15 min : Modos Filip Sveningsson får utvisning. PP för VIK.
[*]17 min : VIK skjuter skott på skott som alla missar mål och går utanför.
[*]17 min : Fighting mellan Ludvig Jardeskog i Västerås IK och Rihards Marenis i Modo. Båda får åka ut i utvisningsbåset 2 minuter. Spel 4 mot 4.
[*]17 min : Isac Skedung får en passning av Marcus Bergman i VIK. isak är nära att få in pucken i en köksglugg, Gudlevskis är med och räddar.
[*]19 min : Västerås IK har svårt att behålla pucken i anfallszon, ser hackigt och darrigt ut i VIK.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-4 och skotten i period 2 blir 12-12. Sammanlagt är skotten 18-22 till Modo.

Period 3
[*]1 min : Modo och Josh Dickinson gör 1-5 efter ett fint passningsspel i anfallszon.
[*]5 min : Modo har ett bra sikte på sina skott som alltid går på mål. Jämfört med Västerås skott som dem flesta går utanför.
[*]8 min : Västerås IK och Trevor Cheek visas ut 2 minuter för knätackling.
[*]10 min : David Bernhardt skjuter strax innanför blå och sätter 1-6 till Modo i powerplay.
[*]12 min : Modo får återigen fina lägen. Västerås IK ser ut att ha gett upp med 8 minuter kvar av matchen.
[*]14 min : Erik Jinesjö Karlsson gör 1-7 till Modo. VIK blir totalt uppätna av Örnsköldsviks laget.
[*]16 min : Modo spelar ett fint spel både försvar och anfallsmässigt.
[*]17 min : Ludvig Jardeskog visas ut 2 minuter för roughing. Pp nu för Modo.
[*]20 min : Matchen slut. 1-7. Sammanlagt är skotten 24-28 Modo.

Resultat
Västerås IK - Modo 1-7

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Västerås IK - Modo 1 Okt-22

Inlägg av IcingLelle »

Lyssnade på Thomas Paananens intervju efter matchen där han säger att dem sista 40 minuterna var det absolut sämsta han varit med om sedan han blev coach för VIKs A-lag. Också att han ser problemet att laget kommer ensamma i anfall. Det blir jobbigt om en gubbe hela tiden ska anfalla helt ensam. Modo däremot säger Thomas använde alla sina fem utespelare när dem kom till anfall. Han tillägger att det absolut inte får se ut på detta vis på isen. Detta är inte alls godkänt överhuvudtaget. Vi har en hemläxa att göra så här får det aldrig mer se ut. Det är inte acceptabelt nånstans att spela på detta vis som vi gjorde idag säger Thomas Paananen. Det är bara för oss att gratulera Modo som spelade ut oss fullständigt.

Intervjuaren frågar vad som exakt är det som gör att det blir så fel på isen.
- Det mesta är fel säger Thomas. Inte någon av våra spelare kommer upp i nivå överhuvudtaget. Vi vinner och förlorar tillsammans och det inkluderat mig själv säger en uppriven Västerås Coach.
Skriv svar