Plats: Scaniarinken
Senaste match Södertälje SK: Södertälje SK - Djurgården IF förlust 1-4.
Senaste match Vita hästen: Vita Hästen - Modo förlust 5-6.
Notis: Vita hästen inte tagit några poäng ännu sedan säsongen börjat på 3 matcher nu.
Period 1
[*]3 min : Vita hästen börjar bäst och har puckövertaget i offensiv zon.
[*]7 min : Vita hästen får ner puckarna djupt i Södertäljes zon.
[*]7 min : Jacob Dahlström i SSK kommer i ett fint läge nära målvakten i Vita hästen. Adam Ohre i Vita hästen kassen räddar med benskydden.
[*]8 min : Utvisning Albin Carlson i Södertälje för tripping. Powerplay Vita hästen.
[*]9 min : Södertälje kommer i 2 mot 1 läge i numerärt underläge men målvakten i Vita hästen Adam Ohre räddar.
[*]9 min : Med situationen ovan har två SSK spelare kommit på efterkälken och Vita hästen kommer in snabbt i Södertäljes zon och Marcus Eriksson gör 0-1 i pp.
[*]13 min : Anthony Luciani i Södertälje kommer mot Vita hästens målvakt och passar Renars Krastenbergs. Adam Ohre i Vita hästen kassen gör en kanon räddning.
[*]14 min : Vita hästens målvakt Adam Ohre gör flera fina räddningar.
[*]17 min : Viktor Lang gör MÅL för Södertälje 1-1. Viktor gör ett direktskott på en passning en bit från blå som går direkt i mål. Blir video bedömning som döms mål.
[*]19 min : Filiph Engsund får en passning i slottet men Adam Ohre i Vita hästen kassen gör åter igen en fin räddning.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten leder SSK med 11-5.
Period 2
[*]1 min : Erik Hjort slarvar med pucken i defensiv zon och Södertälje får en gratis chans, men Adam Ohre räddar.
[*]3 min : Jesper Samuelsson gör 1-2. Får en fin passning och lyfter upp pucken med en backhand.
[*]4 min : Utvisning Vita hästens Jakob Stridsberg för en högklubba. Pp SSK.
[*]6 min : Vita hästen spelar bra i numerärt underläge, får bort mycket tid för Södertäljes powerplay.
[*]7 min : MÅL 2-2 genom Södertäljes Ludvig Jansson som skjuter ett direktskott från passning i slottet av Nikola Pasic.
[*]10 min : Snygg räddning i sidled av SSK målvakt Nikita Tolopilo.
[*]11 min : Räddning av SSK målvakten Tolopilo som lämnar retur men räddar även returen. Fina chanser av Vita hästen.
[*]13 min : Jens Holmström Vita hästen får pucken som bjudning i försvarszon av SSK. Södertäljes målvakt gör åter igen en fin räddning.
[*]15 min : Vita hästen har spelövertaget.
[*]18 min : Utvisning Erik Borg i Vita hästen. Powerplay SSK.
[*]19.4 min : Utvisning Jakob Dahlström SSK. Powerplay Vita hästen.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-2 och skotten sammanlagt 24-13 till SSK.
Period 3
[*]1 min : Vita hästen spela pp 5 mot 3. Publik i Scaniarinken denna kväll är 2311.
[*]5 min : Vita hästen visar upp bra passningsspel.
[*]6 min : Olle Hilmersson i SSK får nästan tag i en lös puck framför Vita hästens kasse men en försvarare i Vita hästen hinner precis tid och avvärjer.
[*]7 min : Södertälje kliver fram och skapar mål möjligheter nu.
[*]11 min : Jacob Dahlström SSK skjuter men utanför..
[*]12 min : MÅL Vita hästen Tanner Macmaster får pucken vid blå och avfyrar en handledare rakt upp i nättaket på Södertälje 2-3.
[*]18 min : SSK tar ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 2-3. Sammanlagt är skotten 29-20 till Södertälje.
Resultat
Södertälje SK - Vita hästen 2-3
Matchanalys Södertälje SK - Vita hästen 5 Okt-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: