Plats: Nobelhallen
Senaste match BIK Karlskoga: Tingsryd AIF - BIK Karlskoga förlust 4-3.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Modo förlust 1-7.
Saknas i Västerås IK: Trevor Cheek är avstängd 4 matcher.
Notis: Västerås IK förlorade senast hemma mot Modo med hela 1-7
Notis:Västerås IK Lukas Zetterberg har gjort poäng i samtliga 4 inledande matcherna
Period 1
[*]6 min : Lite avvaktande spel.
[*]7 min : Västerås IK Alexander Lindelöf provar ett skott vid blå men målvakten i BIK Karlskoga Marcus Hellgren Smed räddar.
[*]7 min : Ludvig Östman i VIK provar att lägga en handledare mot mål som styrs utanför.
[*]13 min : Ludwig Persson gör 1-0 för BIK Karlskoga. Jesper Kokkonen ska lobba ut pucken från försvarszon men lyckas inte och Ludwig Persson får får pucken bakom mål och lyckas komma framför mål och sätter 1-0 pucken i mål. Västerås försvaret går bort sig helt.
[*]15 min : Marcus Bergman sätter fart med pucken mot mål och lägger en fin passning framför mål där en VIK spelare står men som missar skottet.
[*]17 min : Logan Cockerill i BIK Karlskoga skjuter ett skott i offensiv zon som målvakten i Västerås Johan Gustavsson tar i magplattan.
[*]18 min : VIKs Daniel Gunnarsson lägger en handledare mot BIKs målvakt som räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten leder Västerås IK med 4-11.
Period 2
[*]2 min : Lukas Zetterberg i Västerås slår en fin passning till Marcus Bergman som kommer i fart men Marcus Hellgred Smed är med och räddar i BIK kassen.
[*]2 min : Utvisning slashing Måns Krämer i Karlskoga. Västerås får spela powerplay.
[*]4 min : MÅL Isac Skedung i Västerås slänger iväg en handledare mot mål. Pucken studsar konstigt, först på Marcus Bergman och sedan in i mål genom en BIK Karlskoga spelare. 1-1.
[*]5 min : Utvisning Oliver Bohm för en holding. Powerplay BIK Karlskoga.
[*]5 min : BIKs Albin Eriksson skjuter i ribban.
[*]7 min : Inte alls nått vidare pp från BIK Karlskoga.
[*]11 min : Utvisning Mikael Frycklund i Västerås IK för en holding. Karlskoga får spela pp.
[*]13 min : Målvakten i Västerås IK Johan Gustavsson får göra ett par fina räddningar i detta Boxplay.
[*]13 min : Lukas Zetterberg siktade in sig på en lucka i axelhöjd på målvakten i Karlskoga Marcus Hellgren Smed men BIK målvakten räddar.
[*]14 min : Johan Larsson i BIK får en smäll av Jesper Kokkonen och lägger sig raklång på isen. Ingen åtgärd från domaren.
[*]14 min : Jesper Kokkonen i VIK kommer fri med målvakten men Marcus Hellgren Smed räddar.
[*]15 min : MÅL Gabriel Kangas i Västerås IK gör mål 1-2. Det blir ett 2 mot 1 läge och Kangas väljer att skjuta istället för att passa och mål.
[*]17 min : Utvisning Isac Skedung i Västerås för slashing. PP Karlskoga.
[*]17 min : Jesper Kokkonen i VIK får ett skott mot mål i numerärt underläge men träffar magplattan på BIK Karlskogas målvakt.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i period 2 blir 7-15 till VIK.
Period 3
[*]1 min : Västerås Filip Wiberg tar pucken av Karlskoga i mittzon och får till ett skott i bra läge men Marcus Hellgren Smed räddar i BIK kassen.
[*]5 min : BIK Karlskoga får utvisning Åke Stakkestad för slashing. Pp VIK.
[*]5 min : Lukas Zetterberg i Västerås gör MÅL 1-3 i powerplay.
[*]5 min : 2658 Åskådare i Nobelhallen ikväll.
[*]9 min : BIK Karlskoga ser ut att ha det svårt att skapa nån farlig chans. Får heller inte fast pucken i anfallszon.
[*]14 min : Anton Svensson i Västerås får ett läge som målvakten i BIK räddar. Sekunden efter får Jimmie Jansson Lorek i Västerås ett skott men träffar inte målet.
[*]16 min : MÅL 2-3 BIK, Målvakten i Västerås IK Johan Gustavsson ska ta pucken bakom mål men Ludwig Persson i BIK får tag i den före och passar Kalle Jellvert som gör mål i stort sett öppen kasse.
[*]18 min : TO BIK Karlskoga. Målvakten Marcus Hellgren Smed tas ut för spel 6 mot 5.
[*]18 min : Alexander Lunsjö gör 2-4 till VIK i öppen kasse.
[*]18 min : Västerås Marcus Bergman provar ett skott från blå.
[*]19.10 min : BIK tar ut målvakten igen, spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut. 2-4 och skotten vann Västerås IK med sammanlagt 17-38.
Resultat
BIK Karlskoga - Västerås IK 2-4
Matchanalys BIK Karlskoga - Västerås IK 7 Okt-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: