Plats: Catena Arena.
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Hv71 blev vinst med 2-1 e. ot.
Senaste match Örebro HK: Örebro HK - Brynäs IF blev förlust med 1-5.
Notis: Rögle BK saknar Tony Sund och Riley Sheen.
Notis: Örebro HK saknar NR 59
Period 1
[*]1 min : Anton Bengtsson i Rögle skjuter ett direktskott efter teckning i Örebros zon. Blir MÅL efter 18 sekunder 1-0.
[*]4 min : Marco Kasper i Rögle gör en sväng i offensiv zon och hittar en lucka och skjuter men Jhonas Enroth i Örebro målet är med och räddar.
[*]7 min : Brady Ferguson i Rögle BK tar pucken av Örebro i deras zon och får en gratis möjlighet.
[*]8 min : Rögles Ludvig Larsson tar pucken nära Örebros blå linje och passar Marco Kasper som får ett bra läge framför mål. Men Örebros målvakt Jhonas Enroth är med.
[*]11 min : Christopher Mastomäki i RBK skjuter ett hårt skott mot Örebros målvakt Enroth som lämnar en retur.
[*]11 min : MÅL av Örebro och William Wikman 1-1. Michael Kapla i Rögle har otur och är sist på att styra in pucken i egen kasse. Wikman blir målskytten eftersom han är sist på pucken.
[*]14 min : Örebros Kristian Näkyvä skjuter ett skott vid blå. Målvakten i Rögle Christoffer Rifalk tar den i plocken.
[*]16 min : Anton Bengtsson i RBK kommer med fart mot slottet och lyckas få en passning precis framför mål, så nära ett mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1. Skotten 4-12 till Örebro.
Period 2
[*]7 min : Rögle haft ett par fina målchanser.
[*]8 min : Ett fint passningsspel i Örebros zon resulterar i att Michael Kapla gör 2-1 för Rögle BK
[*]10 min : RBK Oskar Stål Lyrenäs får en klubba i ansiktet och blöder, men ingen åtgärd från domaren.
[*]13 min : Mycket avblåsningar nu i matchen.
[*]15 min : Utvisning Christopher Mastomäki för tripping i Örebro. Powerplay för RBK.
[*]17 min : Fint passningsspel i pp av RBK.
[*]17 min : Rögles Dennis Everberg drar en handledare i slottet och Daniel Zaar styr in pucken till 3-1 i powerplay.
[*]20 min : Period 2 slutar 3-1. Skotten i period 2 vann Rögle med 11-8. Sammanlagda skottstatistiken 15-20 till Örebro HK.
Period 3
[*]5 min : Oskar Stål Lyrenäs i RBK skjuter vid tekningscirkeln och träffar utsida stolpe.
[*]6 min : Utvisning Örebro och Kristian Näkyvä för interferens. Powerplay för Rögle BK.
[*]9 min : Adam Tambellini i RBK utvisas. Pp för Örebro.
[*]13 min : MÅL Örebro och Rodrigo Abols som får tag i pucken från Rögles Oskar Stål Lyrenäs på egen blå och kommer fri med målvakten i Rögle Christoffer Rifalk och gör 3-2.
[*]16 min : Dennis Everberg i RBK forcerar in pucken i mål. Everberg slår till pucken som är på väg utanför stolpen. Daniel Zaar kommer och petar in pucken med både Evergberg och målvakten Enroth in i mål. Ska videkontrolleras.......Dömer EJ MÅL.
[*]18 min : Kristian Näkyvä i Örebro träffar sin spelar kollega Leo Carlsson och pucken träffar ribban hos Rifalk. Nära ett mål här.
[*]19 min : Örebro TO.
[*]19 min : Örebros målvakt sticker. Spel 6 mot 5.
[*]19.1 min : RBK Ludvig Larsson gör MÅL i öppen kasse 4-2
[*]20 min : Matchen slutar 4-2. Skotten blev sammanlagt 23-25 till Örebro.
Resultat
Rögle BK - Örebro HK 4-2.
Matchanalys Rögle BK - Örebro HK 15 Okt-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: