Plats: Hovet i Stockholm.
Senaste match AIK: AIK - Södertälje SK vinst med 6-3.
Senaste match Almtuna IS: BIK Karlskoga - Almtuna IS förlust 4-2.
Period 1
[*]3 min : Jake McGrew i AIK kommer i fart och skjuter en bit innanför blå men missar målet.
[*]4 min : Almtuna Jacob Spångberg får ett fint läge men AIK målvakt Claes Endre räddar.
[*]5 min : Fin räddning även av Almtuna målvakten Viktor Andrén då AIK lägger en fin passning från bakom målet till en AIK spelare som kommer i fart mot mål, men Almtuna målvakten gör en fin räddning.
[*]10 min : Dalibor Dvorsky i AIK kommer med fart vid vänster stolpe i anfallszon och skjuter direkt men Viktor Andrén räddar.
[*]13 min : Almtuna gör det bra i försvaret med att blockera skott.
[*]14 min : MÅL 1-0 Peller Hedlund i AIS drar iväg en handledare i slottet som går stenhårt in i mål.
[*]17 min : Richard Gynge avfyrar ett skott från blå och Almtunas målvakt Viktor Andrén räddar med benskyddet.
[*]18 min : Albert Lyckåsen i AIK utvisas för en tripping. Powerplay Almtuna IS.
[*]18 min : MÅL 2-0 i ett fint passningsspel för Almtuna, Marcus Karlström skjuter en direkt slagskott på en av passningarna som resulterar i mål.
[*]20 min : Period 1 slutar 0-2. Skotten leder AIS med 5-11.
Period 2
[*]1 min : Viktor Hertzberg i Almtuna kommer fri med målvakten men är offside med nån millimeter.
[*]2 min : Vilken chans av AIK och William Eriksson. I samma situation så blir Anton Brandhammar utvisad för högklubba. Pucken är så nära att gå in för AIK över axeln på Viktor Andrén. Powerplay AIK.
[*]4 min : Fint pp spel av AIK. MÅL av Dalibor Dvorsky skjuter ett antal skott och får till sist in pucken till 1-2. Målet ska videogranskas, och blir dömt MÅL.
[*]8 min : Almtunas Georgs Golokovs visar en fin puckhantering och teknik. Dribblar bort både 1 och 2 AIK spelare på blå och får till ett skott som målvakten i AIK Claes Endre tar i magplattan.
[*]11 min : AIK anfaller och Richard Gynge får en passning till höger och skjuter från en vinkel men Viktor Andrén i Almtuna kassen räddar.
[*]12 min : Utvisning Jake McGrew i AIK för en boarding. PP Almtuna IS.
[*]13 min : MÅL efter en singelåkning av Oskar Asplund där AIK försvaret tappar all markering och lämnar en stor lucka för Oskar Asplund som skjuter pucken upp i nättaket 1-3.
[*]19 min : Utvisning Georgs Golokovs för slashing. Powerplay AIK.
[*]19 min : Utvisning AIK och Zion Nybäck för en holding spel 4 mot 4.
[*]20 min : Period 2 slutar1-3 Skotten i period 2 13-5 till AIK. Sammanlagda skottstatistiken är 18-16.
Period 3
[*]2 min : Richard Gynge i AIK får en fin passning mitt i slottet och drar iväg en handledare som målvakten Viktor Andrén räddar.
[*]4 min : AIK pressar nu på för att komma ifatt.
[*]6 min : Jesper Norbäck får pucken vid blå och trampar upp en hastighet som inte AIK hänger med på. MÅL 1-4. Snyggt mål.
[*]10 min : AIK försöker forcera in pucken men Almtunas målvakt är med. Blir en hög med spelare i målgården.
[*]11 min : Dubbelutvisning Almtunas Jacob Svensson för slashing. Och AIK Jake McGrew för högklubba. Spel 4 mot 4.
[*]12 min : MÅL Georgs Golokovs gör mål på en retur från Endre 1-5. Målet ska videogranskas, döms mål.
[*]15 min : MÅL, AIK skickar ett långt pass från egen zon och pucken studsar mot sargen och till Dalibor Dvorsky som skjuter pucken i mål 2-5.
[*]16 min : Almtuna med ett stolpskott.
[*]17 min : AIK mål efter att Daniel Muzito Bagenda skjuter vid blå och pucken går in för 3-5.
[*]17 min : TO AIK
[*]17 min : AIK tar ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]18 min : Almtuna IS och Mikkel Oby-Olsen gör mål i öppen kasse 3-6 till Almtuna.
[*]20 min : Matchen slut. Almtuna IS vinner borta mot AIK 3-6. Skotten totalt 29-27 till AIK. Skotten i period 3 blev 11-11.
Resultat
AIK - Almtuna IS 3-6
Matchanalys AIK - Almtuna IS 17 oktober-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: