Matchanalys Mora IK - Västerås IK 19 oktober-22

Vad händer i Mora IK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Mora Ishockey klubb.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Mora IK - Västerås IK 19 oktober-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Smidjegrav Arena.
Senaste match Mora IK: Västervik IK - Mora IK vinst med 1-4.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Djurgården IF förlust 0-1 SO. (Matchanalys kan du hitta på denna länk viewtopic.php?t=139)
NotisTrevor Cheek i Västerås avstängd 4 matcher. Detta är den sista matchen innan straffet är avslutat.

Period 1
[*]2 min : Nära friläge Västerås IK.
[*]3 min : Alexander Lunsjö skjuter med målvakten i Mora IK Andreas Ljunggren räddar.
[*]4 min : Marcus Bergman tar pucken i egen zon och får upp en fart in i offensiv zon men Mora IK lyckas bryta.
[*]8 min : Alexander Lindelöf på väg att peta in pucken i mål efter en retur från målvakten i Mora. Returen räddar också Andreas Ljunggren i målet och famnar pucken.
[*]9 min : Mora och Kalle Miketinac får en passning framför slottet men räddning av benskyddet av Västerås målvakt Ian Blomquist.
[*]11 min : MÅL Västerås efter en avvaktande utvisning av en Mora spelare. Jimmie Jansson Lorek sätter 0-1 efter press i Moras zon.
[*]15 min : Västerås Mikael Frycklund utvisas för holding, Mora får spela pp.
[*]17 min : Bra pp av Mora IK med massor av chanser att få in pucken i mål. Målvakten i VIK Ian Blomquist placerar sig bra i målet.
[*]19 min : Utvisning Alexander Molldén för en högklubba, Västerås IK får spela pp.
[*]19.3 min : Avvaktande spel i pp av Västerås.
[*]20 min : Period 1 slutar 0-1. Skotten leder Västerås IK med 8-9.

Period 2
[*]10 min : Kul match med få avblåsningar.
[*]12 min : Västerås IK visar upp ett fint passningsspel i offensiv zon.
[*]14 min : Västerås IK har tryck i Moras zon med fina passningar, men Mora gör det bra att inte lämna några luckor i försvaret.
[*]15 min : Ludvig Jardeskog och Jesper Kokkonen i VIK kör bokstavligt över spelare i Mora.
[*]16 min : Så nära mål för Mora IK. 1 gång, 2 gånger och 3e gången går pucken utanför målet. Ett fint målvaktsspel av Ian Blomquist i Västerås kassen som visar upp lite storspel igen ikväll.
[*]17 min : Anton Heikkinen i MIK kommer i fart mot målet men skjuter utanför.
[*]17 min : Utvisning Marcus Bergman i VIK för en hakning. Mora spelar pp.
[*]18 min : Emil Aronsson i Västerås får tag i pucken i Moras zon efter lite slarv av Mora i uppspelet i powerplay. Emil Aronsson lyckas nästan få in pucken i numerärt underläge.
[*]19 min : Kalle Miketinac i MIK får ett så fint läge framför slottet men målvakten i VIK Ian Blomquist tar pucken i plocken, så snyggt.
[*]20 min : Period 2 slutar0-1 Skotten i period 2, 10-8 till Mora. Sammanlagda skottstatistiken är 18-17.

Period 3
[*]3 min : Snygga fina långa passningar från VIK, men har problem med att inte få fast pucken i anfallszon.
[*]4 min : Alexander Molldén i MIK testar skott från blå men Ian Blomquist i VIK kassen tar pucken i plocken.
[*]5 min : Utvisning Mora IK Fabian Ilestedt för en elbowing. Powerplay för Västerås IK.
[*]6 min : Mora i jätteläge i numerärt underläge men Ian Blomquist gör en superkväll i Västerås målet.
[*]8 min : Utvisning Emil Aronsson i VIK för en tripping, Mora får spela powerplay.
[*]9 min : MÅL Axel Sundberg i Mora IK som gör 1-1 i pp.
[*]10 min : Sakari Salminen i VIK utvisas för en tripping, Mora ska spela pp.
[*]11 min : Anton Heikkinen i MIK utvisas för en hakning, spel 4 mot 4.
[*]15 min : Mora IK har det mesta av spelet just nu. VIK målvakten är med i kassen.
[*]16 min : Marcus Bergman i Västerås kommer fri med målvakten och skjuter, men i plocken på Andreas Ljunggren i MIK kassen.
[*]20 min : Period 3 slutar. 1-1. Skotten totalt 30-21 till Mora IK. Skotten i period 3 blev 12-4 till MIK. Förlängning och period 4 ska spelas i 5 minuter. Det första laget som gör mål vinner och får med sig extrapoängen.

Period 4
[*]4 min : Bägge lagen kommer till bra lägen.
[*]4 min : Moras Olle Strandell kommer fri med Västerås målvakten men Ian Blomquist räddar åter igen.
[*]5 min : Period 4 slutar. 1-1. Skotten totalt 35-25 till Mora IK. Skotten i period 4 blev 5-3 till Mora IK. Nu blir det straffar som får avgöra matchen.

Straffar
[*]VIK Mikael Frycklund börjar straffläggningen men Andreas Ljunggren i Mora räddar med benskyddet.
[*]MIK Anton Heikkinen GÖR mål 1-0 i straffar till MIK
[*]VIK Lukas Zetterberg gör MÅL 1-1 i straffar.
[*]MIK Patrick Harper tur att ta en straff men Ian Blomquist i VIK målet räddar.
[*]VIK Alexander Lunsjö gör mål 1-2 i straffar till VIK.
[*]MIK Johan Persson skjuter i ribban. Västerås IK vinner matchen på straffar.

Resultat
Mora IK - Västerås IK 1-2 SO

Matchens lirare
Ian Blomquist gör åter igen en kanon match i Västerås målet. Gör flera bra räddningar i målet och var den spelaren som gjorde att Västerås lyckades ta denna match till straffar och vann också detta på straffar.
(Matchanalys och spelaranalys av Ian Blomquist kan du hitta på denna länk viewtopic.php?t=139)