Plats: Vida Arena.
Senaste match Växjö lakers: Växjö Lakers - Leksand IF IK blev förlust 1-2 OT.
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö Redhawks - Timrå IK blev förlust 0-7.
Notis: Malmö har 4 raka förluster.
Notis: Växjö Lakers är serieledare och har tagit poäng i 6 raka matcher
Notis: Malmö fick stryk senast mot Timrå IK med 0-7.
Sjukdomar i Malmö Redhawks:Marcus Lauridsen, samt Carl-Johan Lerby
Period 1
[*]3 min : Manuel Ågren i Växjö tar pucken från egen blå och driver pucken in i Malmös zon och skjuter i magen på målvakten Adam Werner.
[*]3 min : Växjö Hugo Gustafsson skjuter och målvakten i Malmö Redhawks Adam Werner får lämna retur och får även ett skott på sig från returen. VLH har tryck en stund i Malmös zon.
[*]6 min : Ludvig Claesson i Växjö skjuter från blå rakt i plocken på Adam Werner i Malmö kassen.
[*]7 min : Joel Kellman i VLH kommer nästan fri och blir störd. Domaren dömer straffslag. Lukas Bengtsson ska lägga straffen men missar.
[*]8 min : Hardy Häman Aktell i VLH får en passning vid stolproten men målvakten i Malmö Adam Werner räddar.
[*]9 min : MÅL Hardy Häman Aktell gör mål på en retur från målvakten Adam Werner i Malmö. Blir nästan helt öppet mål 1-0.
[*]11 min : Malmö Johan Olofsson får ett skott i ribban.
[*]13 min : Växjö har dem farligaste och bästa chanserna i matchen. Malmö har svårt att få till lägen i offensiv zon.
[*]16 min : Fredrik Händemark och Emil Sylvegård kommer i fart och Sylvegård får nästan in pucken under målvakten i Växjö Emil Larmi. Fint anfall av Malmö Redhawks.
[*]16 min : Lukas Wernblom kommer fri men Emil Larmi i VLH målet räddar.
[*]17 min : Dubbelutvisning spel 4 mot 4 Pontus Westerholm i Malmö för roughing och Hardy Häman Aktell åker ut för diving.
[*]19 min : Utvisning Växjö för många spelare på isen. Powerplay för Malmö.
[*]20 min : Period 1 slut 1-0. Skotten 13-7 till Växjö Lakers.
Period 2
[*]0 min : Rödhakarna börjar spel i pp.
[*]5 min : Utvisning Malmö för många spelare på isen. Powerplay för VLH.
[*]7 min : Ett fint pp av VLH som har många bra lägen i pp att sätta pucken i nät.
[*]8 min : Malmö har inte mycket att sätta emot i denna match. Får mesta tiden spela i försvarszon.
[*]12 min : Malmö börjar så smått få in spelet mer i Växjös zon.
[*]13 min : Oliver Lauridsen i MIF har öppet mål men skjuter utanför.
[*]13 min : MÅL Malmö efter ett flertal lägen, Carl Persson får en passning framför slottet från bakom mål och sätter pucken stenhårt i mål 1-1.
[*]20 min : Period 2 slut, med ställning 1-1. Skotten vann Växjö period 2 med 9-7. Skotten sammanlagt 22-14.
Period 3
[*]3 min : Malmö Redhawks lyckas nu få ner puckarna i anfallszon. Dessutom blir det längre tid i anfallszon för MIF.
[*]7 min : Lukas Wernblom i MIF får en lång passning till blå och testar ett skott som räddas med benskyddet av målvakten i VLH Emil Larmi.
[*]8 min : Lång spelsekvens utan avblåsning och avbrott.
[*]10 min : Malmö Marcus Sylvegård kommer i stort sett fri med målvakten Emil Larmi i VLH. Sylvegård skjuter men Larmi räddar och pucken åker upp i luften och går ner och studsar i ribban.
[*]13 min : Malmö Redhawks nära nu att få in en ledningspuck. Johan Olofsson träffar ramen för andra gången i matchen.
[*]15 min : MÅL Malmö Redhawks Ponthus Westerholm 1-2. Pucken går som i ett flipperspel i målgården, till sist kan Malmö peta in pucken till ledning.
[*]17 min : MÅL Växjö genom Hugo Gustafsson som får en passning på bladet och vinklar in pucken i mål till 2-2.
[*]20 min : Period 3 slutar 2-2. Förlängning väntar.
Period 4
[*]3 min : Växjö Erik Josefsson tar pucken av Malmö i deras zon och får till ett skott.
[*]5 min : Period 4 slutar oavgjort 2-2. Straffar väntar.
Straffar
[*]MIF Marcus Sylvegård gör mål under Emil Larmi 0-1 straffar till MIF.
[*]VLH Glenn Gustavsson ska lägga en straff men Adam Werner räddar.
[*]MIF Christoffer Forsberg ska lägga en straff men Emil Larmi räddar.
[*]VLH D Sexton ska lägga straff men Adam Werner räddar.
[*]MIF Kristian Vesalainen tur men Emil Larmi räddar.
[*]VLH Joachim Blichfeld tur att lägga en straff men Malmös målvakt Adam Werner räddar och Malmö Redhawks vinner på straffar.
Resultat
Växjö Lakers - Malmö Redhawks 2-3 E. SO
Matchanalys Växjö Lakers - Malmö Redhawks 20 okt-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: