Plats: Husqvarna garden i Jönköping.
Senaste match Hv71: Hv71 - Skellefteå AIK vinst med 3-2 E.OT.
Senaste match Växjö Lakers: Växjö Lakers - Malmö Redhawks förlust 2-3 E. SO.
Notis : Hv71 har ännu inte vunnit ett match under ordinarie matchtid.
Notis : Match mellan serieledarna Växjö och tabell jumbon Hv71.
Notis : De 3 senaste matcherna mellan lagen har slutat med Växjö seger.
Notis : Lukas Bengtsson i Växjö är borta i kvällens match.
Notis : Joey LaLeggia från Timrå IK kommer in i Hv71 spelartrupp till kvällens match.
Period 1
[*]1 min : MÅL Hv71 André Petersson 1-0. Får en passning från Mikkel Bødker till den högra stolpen och behöver bara styra i pucken enkelt i mål.
[*]2 min : Hv71 och Joonas Nättinen är nära att lägga in pucken på en retur från Adam Åhman, men målvakten räddar med benskydden.
[*]3 min : Utvisning Växjö Lakers som åker ut för att dem har för många spelare på isen. Powerplay Hv71.
[*]4 min : MÅL Hv71 2-0 i powerplay av Emil Andrae.
[*]8 min : MÅL Hv71 av Joey LaLeggia som får en passning från en Växjö spelare mitt i slottet och sätter 3-0 för Hv71.
[*]11 min : Ludvig Claesson i Växjö skjuter från blå men målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson tar den i plocken. Ingen Växjö spelare är heller framför mål och skymmer.
[*]15 min : Andy Miele i Hv71 kommer in i Växjös zon och passar Herman Hansson över centrallinjen. Herman Hansson får tyvärr för mycket klubba under pucken så den går långt över mål, ett fin chans.
[*]16 min : Bra läge av VLH där pucken och målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson ligger på målgården. Till sist skjuts pucken ut ur zon av en Hv71 spelare.
[*]20 min : Period 1 slutar 3-0. Skotten leder VLH med 6-9.
Period 2
[*]1 min : Hv71 målvakt Jonas Gunnarsson har tappat klubban. Växjö får in en passning mitt i slottet och Hv71 målvakten gör en superräddning utan klubba.
[*]2 min : MÅL Hv71 4-0. Fredrik Forsberg får in pucken efter en retur från Adam Åhman.
[*]2 min : VLH byter ut sin målvakt Adam Åhman mot Emil Larmi.
[*]4 min : MÅL Hv71 5-0. Chad Billins kastar iväg ett skott som målvakten Emil Larmi i Växjö borde tagit men som istället sakta rullar in bakom burväktaren.
[*]8 min : Utvisning Martin Lundberg för tripping Växjö Lakers. Powerplay Hv71.
[*]8 min : VLH med numerärt underläge Ludvig Nilsson kommer fri med målvakten i Hv71 Jonas Gunnarsson, men Hv71 får precis en klubba i vägen i skottögonblicket.
[*]12 min : Hv71 får ett bra läge igen när dem lyfter in pucken framför mål och det blir lite rörigt men flera spelare i en hög framför målet. Pucken slås ut ur zon av Växjö.
[*]20 min : Period 2 slutar 5-0. Skotten i period 2 blir 7-9 till VLH. Sammanlagda skottstatistiken 13-18.
Period 3
[*]2 min : Utvisning backen i Växjö Lakers Brian Cooper för en slashing. Hv71 ska spela pp.
[*]4 min : Hv71 gör ett jättefint pp med snyggt uppställt spel. Sam Vigneault får ett skottläge och nästan helt öppet mål men målvakten i Växjö Lakers Emil Larmi kastar sig och räddar med pucken i plocken.
[*]8 min : Utvisning VLH Glenn Gustafsson för en hög klubba. Hv71 ska spela pp.
[*]9 min : Utvisning crosschecking på Fredrik Forsberg i Hv71. Efter video bedömning så blir det en 5 minuters utvisning och matchstraff. Spel 4 mot 4 i 52 sekunder, efter detta får Växjö spela pp.
[*]9 min : MÅL VLH av backen Miika Koivisto i 4 mot 4 spel. Ställningen nu 5-1.
[*]10 min : Dan Sexton i VLH får tag i pucken och ett läge precis framför målvakten Gunnarsson, men vilken fin räddning Jonas Gunnarsson gör i Hv71 kassen.
[*]13 min : MÅL Växjö till 5-2 genom Martin Lundberg i pp som gör sitt 3e mål för säsongen.
[*]14 min : Utvisning Hv71 Joey LaLeggia för en puckout. Powerplay Spel 5 mot 3 nu för Växjö Lakers.
[*]16 min : Växjö tar ut målvakten Emil Larmi spel 6 mot 4 i några sekunder.
[*]20 min : Matchens slutar. 5-2. Skotten i period 3 blir 6-19 till Växjö, totalt 19-37 till Växjö.
Resultat
Hv71 - Växjö Lakers 5-2
Matchanalys Hv71 - Växjö Lakers 22 Sept-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: