Matchanalys Vita Hästen - Västerås IK 28 okt -22

Vad händer i Vita Hästen ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Vita Hästen.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Vita Hästen - Västerås IK 28 okt -22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Himmelstalundshallen i Norrköping.
Senaste match Vita Hästen: Vita Hästen - Södertälje SK vinst 4-2.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Kristianstad IK vinst 5-1. (Länk till matchanalys http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=147)
Vita Hästens tabell placering inför matchen : Jumboplaceringen 14.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 6.
Notis: Västerås har poäng i fem raka matcher.
Notis: Marcus Eriksson i Vita Hästen har gjort 229 allsvenska assist. Han är bara en passningspoäng från att slå Conny Strömbergs gamla assistrekord med 230 assist.
Notis: Jesper Samuelsson i Vita Hästen gör ikväll 400 matcher i Hockeyallsvenskan.

Period 1
[*]0.33 min : Utvisning Andreas Söderberg i Vita hästen för slashing. Powerplay Västerås IK.
[*]0.40 min : MÅL Vita hästen 1-0 i numerärt underläge Erik Borg.
[*]4 min : Vita hästen börjar bra. Får fast pucken i anfallszon och får iväg en hel del skott på mål. Försvaret i Västerås IK ser ut att ha jobbigt.
[*]5 min : Utvisning Jesper Kokkonen i Västerås IK för hooking. Powerplay för Vita hästen.
[*]5 min : TO Västerås IK.
[*]8 min : Vita hästens Arvid Degerstedt med ett bra försök. Arvid trampar upp fart i Västerås zon och försöker lirka in pucken bakom målvakten Ian Blomquist.
[*]12 min : Arvid Degerstedt i Vita hästen utvisas för crosschecking. Pp för VIK.
[*]13 min : MÅL Alexander Lindelöf i Västerås efter ett hårt skott i pp, 1-1.
[*]16 min : Jesper Kokkonen i Västerås kommer fri med målvakten i Vita hästen Adam Ohre. Vita hästens burväktare räddar första skottet men lämnar en retur rakt ut igen till Kokkonen som får ytterligare en chans att sätta pucken i mål, men Adam Ohre räddar även det retur försöket.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten leder Västerås IK med 8-14.

Period 2
[*]1 min : Lite haffsigt spel från VIK.
[*]2 min : Pigg start av tabell jumbon Vita hästen.
[*]3 min : Utvisning Erik Ullman i Vita hästen för tripping. VIK ska spela pp.
[*]4 min : Utvisning Vita hästens Eric Hjorth för slashing, spel 5 mot 3 nu för VIK.
[*]6 min : Vita hästen spelar ett bra boxplay.
[*]6 min : Utvisning Vita hästen för många spelare på isen. Västerås får spela 5 mot 3 igen.
[*]6 min : MÅL Lukas Zetterberg i VIK gör mål i pp på ett direktskott 1-2.
[*]6 min : Spel 5 mot 4 pp kvar för VIK efter målet. Fortsatt powerplay alltså.
[*]8 min : MÅL 1-3 Västerås Jesper Kokkonen sätter ett skott i krysset efter slarv från Vita hästens Hampus Falk .
[*]10 min : Utvisning VIK Sakari Salminen för hakning. Powerplay Vita hästen.
[*]14 min : Utvisning Västerås IK och Trevor Cheek för hakning. Pp för Vitan hästen.
[*]15 min : Nära ett powerplay mål av Arvid Degerstedt i Vita hästen när han får en passning framför målvakten i VIK. Arvid Degerstedt försöker styra in pucken med Ian Blomquist i VIK kassen är med och räddar.
[*]17 min : Utvisning igen för Trevor Cheek i Västerås för hakning. Powerplay Vita hästen.
[*]18 min : Utvisning Vita hästen och Tanner Macmaster som käbblar och bråkar med både Isac Skedung och Alexander Lunsjö. Domaren tröttnar och visar ut Macmaster för roughing. Spel 4 mot 4.
[*]19 min : Vita hästen är tydligt ut balans efter en mycket tung period från deras sida.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-3 och skotten i period 2 blir 5-15 till VIK. Sammanlagt är skotten 13-29 till VIK.

Period 3
[*]2 min : Är irriterat från bägge lagen.
[*]2 min : MÅL 2-3 av Jakob Stridsberg i Vita Hästen som får pucken efter misslyckad rensning av Lukas Zetterberg i defensivzon och sätter den högt upp i nättaket bakom Ian Blomquist i Västerås kassen.
[*]3 min : MÅL Vita hästen och Jens Holmström efter ett fint press spel 3-3.
[*]5 min : MÅL Västerås IK efter ett tålmodigt spel i anfallszon så sätter Gabriel Kangas 3-4 efter en fin passning från Patrik Parkkonen.
[*]5 min : Trevor Cheek i Västerås kommer fri med målvakten i Vita hästen Adam Ohre men lyckas inte sätta pucken i mål. Domaren dömer straff.
[*]5 min : Alexander Lunsjö ska försöka sätta straffen men Adam Ohre räddar.
[*]8 min : Bra tryck nu från Västerås IK första kedja med Marcus Bergman, Trevor Cheek och Mikael Frycklund.
[*]9 min : Isac Skedung i VIK får ett bra skottläge men målvakten i Vita hästen Adam Ohre räddar i plocken.
[*]12 min : Jens Holmström i Vita hästen spelar bra är stark på pucken och är målfarlig.
[*]14 min : Vita hästens Arvid Degerstedt kommer in i zon och skjuter, Ian Blomquist i VIK målet räddar med benskydden.
[*]15 min : Utvisning Jesper Kokkonen i VIK för slashing. Powerplay Vita hästen.
[*]16 min : Ludvig Jardeskog i Västerås IK och Arvid Degerstedt i Vita hästen utvisas 5 minuter vardera för fighting. Fortsatt powerplay 5 mot 4 för Vita hästen.
[*]19 min : TO Vita Hästen.
[*]19.4 min : Målvakten i Vita hästen tas ut, spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut. 3-4. Skotten i sista perioden blir 11-11. Sammanlagda skottstatistiken är 24-41 till Västerås IK.

Resultat
Vita hästen - Västerås IK 3-4