Plats: Hägglunds Arena.
Senaste match Modo: Östersund IK - Modo förlust 1-3.
Senaste match Almtuna IS : Almtuna IS - BIK Karlskoga förlust 2-3.
Modo tabell placering inför matchen : 2.
Almtuna IS tabell placering inför matchen : 13.
Notis: Almtuna har 4 raka förluster.
Notis: Modo är effektivast i ligan och gör mål på 13.5% av sina skott.
Period 1
[*]3 min : Almtuna kommer i en spelvändning och får till ett hyggligt läge.
[*]5 min : Modo Hockeys Oscar Pettersson får en passning i offensivzon och fintar en Almtuna försvarare och skjuter men långt utanför.
[*]7 min : Fint och tjusigt passningsspel som Modo visar upp i anfallszon.
[*]9 min : MÅL Filip Sveningsson i Modo 1-0, Filip får pucken i mittzon och tar pucken in i anfallszon och skjuter klockrent i mål.
[*]13 min : MÅL Filip Sveningsson igen och är 2 måls skytt ikväll. Helmer Styf i Modo skjuter ett skott från blå och Filip Sveningsson styr in pucken till 2-0.
[*]15 min : Victor Aronsson ligger skadad på isen, rör sig knappt. Reser sig efter en kort stund och leds ut i båset.
[*]19 min : 2 mot 1 läge för Modo. Riley Woods väljer att skjuta själv och träffar hårt i stolpen.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0 och skotten blir 7-7.
Period 2
[*]0.21 min : Ett skott kommer från Hugo Blixt som resulterar i MÅL genom Oliver Kandergård i Almtuna IS som styr in pucken för 2-1.
[*]1 min : Almtuna IS fått bra chanser och skott första minuten av period 2.
[*]4 min : Mikkel Aagaard kommer nära Almtunas kasse och skjuter en backhand men Oliver Håkansson räddar.
[*]10 min : Modo slarvar med pucken och passningar i mittzon.
[*]14 min : Utvisning Hugo Blixt i Almtuna för holding. Modo ska spela pp.
[*]16 min : MÅL Modos Riley Woods skjuter in 3-1 i pp.
[*]19 min : Utvisning Modos Emil Wahlberg för holding. AIS ska spela pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten i period 2 blir 3-7 till Almtuna. Sammanlagt är skotten 10-14 till Almtuna.
Period 3
[*]2 min : Utvisning Modo hockeys David Bernhardt för hakning. AIS får spela powerplay.
[*]3 min : MÅL Almtuna och Hampus Harlestam 3-2. Viktor Hertzberg står bakom mål och lägger fram en fin passning till Harlestam som är redo med skott i slottet.
[*]5 min : David Bernhardt i Modo skjuter in 4-2. Almtunas försvar släpper till en stor lucka i försvaret.
[*]7 min : Utvisning Filip Sveningsson. Powerplay Almtuna.
[*]9 min : Almtuna får till ett bra pp.
[*]11 min : Utvisning igen för Almtunas Hugo blixt för Abuse of officials. Powerplay Modo.
[*]15 min : MÅL Modos Adam Pettersson tappar skäret i sin egna zon. Pucken tar Viktor Hertzberg i Almtuna och skjuter ett skott som målvakten i Modo Kristers Gudlevskis räddar men lämnar en retur rakt ut till Georgs Golovkovs som sätter 4-3.
[*]17 min : Almtuna får ner puckarna i Modos zon och skjuter 3 till 4 gånger som tar i täcket i Modo.
[*]19 min : AIS tar ut sin målvakt Oliver Håkansson, spel 6 mot 5.
[*]19.2 min : MÅL för Modo och Sebastian Ohlsson som sätter pucken i öppen kasse 5-3.
[*]20 min : Match slut. 5-3. Skotten i sista perioden blir 8-7 till Modo. Sammanlagda skottstatistiken är 18-21 till Almtuna IS.
Resultat
Modo hockey - Almtuna IS 5-3.
Matchanalys Modo - Almtuna IS 31 okt -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: