Plats: Globen, Avicii Arena i Stockholm.
Senaste match AIK: Tingsryds AIF - AIK förlust 4-1.
Senaste match Djurgården IF : Djurgården IF - Vita hästen vinst 3-2.
AIK tabell placering inför matchen : 11.
Djurgården IF tabell placering inför matchen : 3.
Notis: Första Stockholms derbyt för året, första derbyt sedan 2014.
Sjukdomar i AIK: Erik Flood och Jake McGrew.
Sjukdomar i Djurgården IF: Ludvig Rensfeldt.
Period 1
[*]4 min : Utvisning Djurgården Liam Öhgren.
[*]6 min : MÅL AIK i pp 1-0. Blir ett skott på mål som målvakten i DIF Carl Lindbom lämnar en retur på till Maksim Semjonov som skjuter in pucken hårt i mål.
[*]9 min : Tim Söderlund i DIF får ett skott på mål men AIK lyckas få ut pucken till mittzon som Tim Söderlund hämtar igen och skjuter ännu ett skott som målvakten i AIK Niklas Lundström räddar och blockerar.
[*]14 min : Djurgården får fast pucken i anfallszon men AIK gör det bra att hålla DIF på utsidan.
[*]16 min : Wiktor Nilsson kommer in i AIK zonen och skjuter ett skott vid tekningscirkeln men målvakten i AIK Niklas Lundström räddar.
[*]19 min : Hög intensitet i matchen som det ska vara i ett Stockholms derby.
[*]19.4 min : MÅL för Djurgården IF 1-1 av Marcus Krüger som styr in pucken från ett skott av Kevin Karlsson.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten leder Djurgården med 4-12.
Period 2
[*]1 min : Utvisning AIK Maksim Semjonov för en tripping. Powerplay DIF.
[*]3 min : MÅL Djurgården IF av Linus Klasen som skickar en handledare mot mål som går in 1-2.
[*]4 min : Rickard Gynge driver pucken framför Djurgårds målet och försöker sätta pucken i en lucka, men Carl Lindbom i DIF målet lämnar ingar luckor. Bra initiativ av Gynge.
[*]8 min : AIK och Rickard Gynge hittar en passning till Axel Wemmenbom som står vid Djurgårds kassen och försöker styra in pucken. Ett fint läge men som Carl Lindbom räddar.
[*]10 min : DIF Linus Arnesson utvisas för interferens. AIK spelar pp.
[*]14 min : Dalibor Dvorsky i AIK syns väldigt mycket på isenoch får ett par fina möjligheter. Är heller inte rädd för att ta sig nära kassen. En rolig ung spelare att titta på.
[*]15 min : Utvisning Thimo Nickl i AIK för en elbowing. Djurgården får spela pp.
[*]17 min : Inget vidare pp av Djurgården IF.
[*]19 min : Dubbelutvisning Dalibor Dvorsky för AIK och Wiktor Nilsson i DIF, bägge åker ut för roughing. Spel 4 mot 4.
[*]19.4 min : MÅL Djurgården IF 1-3 genom Daniel Brodin. Sekunderna innan målet går AIK försvaret bort sig och tappar markeringen.
[*]19.59 min : Utvisning DIF och Johan Alm. AIK får börja spela period 3 i pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-3 och skotten i period 2 blir 13-13. Sammanlagt är skotten 17-25 till 17-25.
Period 3
[*]0 min : AIK börjar spela pp 4 mot 3 i 30 sekunder innan det sedan blir spel 5 mot 4.
[*]1 min : MÅL Rickard Gynge i AIK som styr in pucken till 2-3 i powerplay.
[*]3 min :Utvisning Linus Klasen för tripping. Powerplay AIK.
[*]4 min : MÅL AIK i pp Oscar Nord 3-3.
[*]5 min : Rickard Gynge kommer från bakom mål och försöker forcera in pucken i mål men Niklas Lundström är med och räddar.
[*]6 min : MÅL Djurgården IF 3-4. Johan Alm skjuter ett skott som tar i täcket framför mål och studsar ut till DIF Tim Söderlund som sätter pucken stenhårt i mål med en handledare i nättaket.
[*]12 min : AIK slarvar med passning i egen zon och Djurgården får ett gratis skott på mål.
[*]14 min : AIK ser trötta ut. Börjar slarva med passningar i uppspelet.
[*]16 min : Eric Norin passar Oskar Magnusson kommer i ett friläge och sätter 4-4 för AIK, mellan benen på Carl Lindbom i kassen.
[*]18 min : Nu kommer både Axel Wemmenbom och Rickard Gynge och försöker trycka in pucken mellan benen på Carl Lindbom i målet men målvakten i DIF håller tätt.
[*]20 min : Match slut. 4-4. Skotten i sista perioden blir 8-7 till AIK. Sammanlagda skottstatistiken är 25-32 till Djurgården.
Period 4
[*]1 min : Filip Windlert i AIK trycker upp Linus Klasen i Djurgården i sargen.
[*]1 min : Liam Öhgren gör MÅL för DIF i förlängningen. Han får passet av Noah Östlund 4-5.
Resultat
AIK - Djurgården IF 4-5 OT.
Matchanalys AIK - Djurgården IF 2 Nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: