Plats: Dackehallen
Senaste match Tingsryd AIF: Tingsryd AIF - Mora IK förlust 0-5.
Senaste match Mora IK : Tingsryd AIF - Mora IK vinst 3-2.
Tingsryd AIF tabell placering inför matchen : Nästjumbo 13.
Mora IK tabell placering inför matchen : 6.
Notis : I söndags vann Mora IK mot Tingsryd i Dackehallen med 5-0. Idag ska lagen mötas ännu en gång i Dackehallen.
Notis : Tingsryd AIF har 3 raka förluster.
Period 1
[*]2 min : Tobias Björklund i Tingsryd gör en snygg tackling på en Mora spelare.
[*]7 min : TAIF spelar med hög intensitet, ser revansch suget ut efter förra förlusten.
[*]11 min : Jacob Heljemo i TAIF får pucken innanför blå och ser ut att få en lucka för ett skott men istället väljer att passa och chansen rinner ut i sanden.
[*]14 min : Tingsryd får en hel del skott från blå men som tar i täcket på vägen.
[*]19 min : Anton Heikkinen i Mora gör 0-1. Får pucken i slottet och drar iväg pucken som träffar stolpen och in.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten leder Mora IK med 7-11.
Period 2
[*]2 min : Moras Robin Johansson skjuter från blå men Tingsryds målvakt Tomas Rydén räddar.
[*]4 min : Jonatan Harju i TAIF går runt kassen i Mora och försöker sätta den köksvägen och är nära på att lyckas men Andreas Ljunggren räddar.
[*]6 min : Utvisning Jacob Lundegård för slashing. Tingsryd AIF får spela pp.
[*]12 min : Tingsryd Simon Norberg får en superpassning och kommer i ett friläge men målvakten i Mora IK Andreas Ljunggren räddar.
[*]15 min : Utvisning Maximilian Eisenmenger för tripping. Powerplay Mora IK.
[*]16 min : Kaptenen i Mora IK Daniel Ljunggren avlossar en handledare och gör 0-2 till Mora IK i pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-2 och skotten i perioden blir 9-4 till TAIF. Skotten sammanlagt är 16-15 till TAIF.
Period 3
[*]3 min : En 3:e spelare som gjort sig illa i Tingsryd i matchen. Många skadade i TAIF.
[*]6 min : Norberg-Aspnäs i Tingsryd avlossar ett skott med skymd sikt bakom en Mora spelare men Andreas Ljunggren räddar.
[*]7 min : Utvisning Mora Daniel Ljunggren för tripping. Powerplay TAIF.
[*]8 min : Utvisning Daniel Sylwander Tingsryd AIF, 4 minuter för högklubba, Mora spelaren blöder på isen. Spela 4 mot 4.
[*]10 min : Mora spela pp i 2 minuter 5 mot 4 nu efter att Daniel Sylwander åkt ut för högklubba 4 minuter.
[*]13 min : Anton Heikkinen i Mora IK gör 0-3 i en spelvändning.
[*]16 min : TO Tingsryd AIF.
[*]16 min : Tingsryd AIF tar ut sin målvakt Tomas Rydén. Spel 6 mot 5.
[*]17 min : Johan Persson i MIK gör 0-4 i öppen kasse.
[*]17 min : Utvisning MIK för tripping Axel Sundberg. Pp TAIF.
[*]17 min : TAIF tar ut sin målvakt igen, spel 6 mot 4.
[*]20 min : Match slut. 0-4. Skotten i period 3 slutade med 7-7. Sammanlagda skottstatistiken blev 23-22 till Tingsryd.
Resultat
Tingsryd AIF - Mora IK 0-4.
Matchanalys Tingsryd AIF - Mora IK 8 Nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: