Matchanalys AIK - Kristianstad IK 14 Nov-22

Vad händer i AIK ? Läs match recensioner, analyser, omröstningar, nyförvärv, tränarbyten med mera. Var med i snacket om AIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys AIK - Kristianstad IK 14 Nov-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hovet i Stockholm
Senaste match AIK: Södertälje SK - AIK förlust 3-2.
Senaste match Kristianstad IK : Kristianstad IK - Björklöven vinst 7-4.
AIK tabell placering inför matchen : 12.
Kristianstad IK tabell placering inför matchen : 9.
Notis : AIK har 3 raka förluster.
Notis : Kristianstad IK vann mot Björklöven med 7-4 senast.
Notis : Oscar Nord i AIK har gjort 4 mål på dem 3 senaste matcherna.

Period 1
[*]1 min : Dennis Svensson i Kristianstad får en fin fin passning av Viktor Grahn och kommer fri med målvakten, men Niklas Lundström i AIK kassen räddar.
[*]5 min : Utvisning Oskar Magnusson för holding. Powerplay för Kristianstad IK.
[*]7 min : Inte nått visare pp alls för Kristianstad IK.
[*]10 min : Malte Sjögren i KIK åker runt AIK kassen och försöker sätta en handledare men pucken går utanför.
[*]13 min : MÅL för AIK. Oscar Öhman i AIK passar Adam Rockwood i slottet som lyckas få in pucken i mål trots att målvakten Filip Larsson i Kristianstad är med 1-0 till AIK.
[*]16 min : AIK slarvar med pucken i egen zon som är nära att Kristianstad får tag i.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten 5-5.

Period 2
[*]3 min : Bra spelat i anfallszon av KIK, får ett långt anfall.
[*]4 min : Theo Nordlund i Kristianstad utvisas för holding. AIK spelar pp.
[*]6 min : MÅL 2-0 till AIK i pp. Zion Nybeck skickar in pucken i krysset från en handledare.
[*]8 min : Utvisning holding KIK Isak Renemark. Pp AIK.
[*]12 min : AIK Daniel Muzito Bagenda får ett friläge men räddas av målvakten Filip Larsson i KIK.
[*]15 min : MÅL 3-0 AIK. Oscar Nord gör mål på en retur efter att William Ignberg Nilsson fått ett bra läge.
[*]17 min : Utvisning KIK och Jack Kopacka, säger nått olämpligt. Pp AIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-0 och skotten i perioden blir 13-6 till AIK. Skotten sammanlagt är 18-11 till AIK.

Period 3
[*]1 min : MÅL 4-0 till AIK Adam Rockwood gör målet på en spelvändning och lägger in pucken på en backhand.
[*]4 min : Utvisning Thimo Nickl i AIK för en tripping. Powerplay KIK.
[*]6 min : Kristianstad har för många spelare på isen. Pp AIK.
[*]9 min : MÅL 5-0 AIK genom William Ignberg Nilsson som får ett pass av Christian Sandberg bakom målet.
[*]9 min : Timeout KIK.
[*]17 min : Utvisning Thimo Nickl för hakning i AIK. Powerplay Kristianstad IK.
[*]20 min : Match slut. 5-0. Skotten i period 3 slutade med 9-5 till AIK. Sammanlagda skottstatistiken blev 27-17 till AIK.

Resultat
AIK - Kristianstad IK 5-0.