Matchanalys Västervik IK - Västerås IK 16 nov -22

Vad händer i Västervik IK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västervik IK - Västerås IK 16 nov -22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Plivit Arena.
Senaste match Västervik IK: Västervik IK - Djurgården IF vinst 2-4.
Senaste match Västerås IK : Västerås IK - BIK Karlskoga vinst 4-3.
Västervik IK tabell placering inför matchen : 12.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 7.
Notis: Västervik IK har endast en 3 poängare på 10 matcher.
Notis: Västervik IK har tappat två spelare under uppehållet. Backen Ian Edmondson lämnar Västervik IK av personliga skäl. Han återkommer till sin förra klubb i Danmark Ålborg Pirates. Samt forwarden Alexis D'Aoust.
Notis: Västerås IK har förlorat dem 2 senaste bortamatcherna. Dessutom har dem endast gjort 1 mål på dessa bortamatcher.
Notis: Mikael Frycklund i Västerås är tillbaka efter en kort tids överkroppsskada.
Sjukdomar i Västerås IK: Blake Speers.

Period 1
[*]3 min : MÅL Ludvig Jardeskog i Västerås tar pucken från egen zon och driver pucken in i anfallszon och avlossar ett skott som går in 0-1.
[*]4 min : MÅL Västervik IK genom Grayson Pawlenchuk som skjuter från vid vinkel och pucken hittar in i nät genom en liten luckan 1-1.
[*]6 min : Västerås och Västervik byter målchanser med varann.
[*]11 min : Utvisning Västerås IK och Lukas Zetterberg genom en tripping. Powerplay Västervik IK.
[*]11 min : MÅL av Troy Loggins i Västervik i powerplay, detta efter ett snyggt uppställt passningsspel 2-1.
[*]12 min : Utvisning Västerås Jesper Kokkonen för roughing. Västervik ska spela pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-1 och skotten leder Västervik IK med 9-6.

Period 2
[*]1 min : Oliver Bohm i Västerås skjuter från blå men målvakten i Västervik IK Emil Kruse räddar den enkelt.
[*]1 min : Utvisning Jimmie Jansson Lorek i Västerås IK. Powerplay Västervik IK.
[*]4 min : Avblåsning för att det är 2 puckar på isen.
[*]6 min : MÅL Västervik Grayson Pawlenchuk vinner 1 mot 1 situation mot Ludvig Jardeskog i Västerås och kommer till ett friläge och gör 3-1.
[*]7 min : Utvisning Västervik IK Max Krogdahl för roughing. Pp Västerås.
[*]10 min : Alexander Lunsjö i Västerås IK får ett pass och blir själv med målvakten i Västervik Emil Kruse, Lunsjö skjuter men pucken räddas av Kruse.
[*]12 min : MÅL av Västerås IK 3-2. Efter ett snyggt spel av Frycklund där han rundar målburen ett par gånger så får Lukas Zetterberg tag i pucken och passar till Jesper Kokkonen som i sin tur passar Trevor Cheek som gör mål.
[*]13 min : Västerviks Hampus Plato och Daniel Brickley skjuter men räddar av målvakten i Västerås Johan Gustafsson.
[*]15 min : William Wiå droppar pucken för Edward Lindelöw, snyggt spel men JG räddar.
[*]16 min : Utvisning Hannes Lindström i Västervik som åker in med en armbåge mot Västerås Mikael Frycklund. Domaren ska video kontrollera om det är en 5 minuts utvisning. Domaren dömer 2 minuter för charging. Pp Västerås IK.
[*]19 min : MÅL Alexander Lindelöf i Västerås. skjuter strax innanför blå strax efter att utvisning gått ut. 3-3.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-3 och skotten i perioden blir 12-10 till Västervik IK. Västervik leder skotten med 21-16.

Period 3
[*]3 min : MÅL Alexander Lindelöf skjuter och pucken styrs av en Västervik spelare men Emil Kruse i Västervik målet räddar med benskyddet.
[*]3 min : Utvisning Västerås nya lån från Frölunda Liam Dower Nilsson för högklubba. Blir video kontroll för att se om det blir en 5 minuters utvisning. Domaren dömer 2 minuter för högklubba.
[*]5 min : Ett bra pp av Västervik IK där målvakten i Västerås, JG får göra några stycken betydande räddningar.
[*]6 min : Snyggt försvarsspel av Anton Svensson som lyfter klubban på en Västervik spelare och tar över pucken, kommer in i offensiv zon och skjuter som Emil Kruse i Västervik kassen räddar.
[*]7 min : MÅL av Jesper Kokkonen i Västerås, detta efter en retur från Emil Kruse i Västervik målet 3-4.
[*]8 min : MÅL Gabriel Kangas i Västerås IK kommer mot mål och skickar en passning till Alexander Lunsjö på bortre som gör 3-5.
[*]9 min : Simon Souranta i Västervik IK slarvar i egen zon och passar en Västerås spelare, blir ett gratis skott för Västerås IK.
[*]12 min : Marcus Bergman i Västerås är alltid så trygg och kvick på isen.
[*]15 min : MÅL Lukas Zetterberg i Västerås IK gör 3-6 efter ett pass från Mikael Frycklund. Trevor Cheek kämpar till sig pucken i mittzon och passar Frycklund med början av detta anfall.
[*]19.2 min : Max Krogdahl i Västervik och Jesper Kokkonen i Västerås är arga på varann och får båda åka till utvisningsbåset. Spel 4 mot 4.
[*]19.4 min : MÅL Västerås 3-7 genom Isac Skedung. Västervik tröttnat helt.
[*]20 min : Match slut. 3-7 och skotten i period 3 blir 6-9 till Västerås. Sammanlagda skotten slutar 27-25 till Västervik.

Resultat
Västervik IK - Västerås IK 3-7.