Matchanalys IF Björklöven - BIK Karlskoga 16 nov -22

Vad händer i Björklöven ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Björklöven.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys IF Björklöven - BIK Karlskoga 16 nov -22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Winpos Arena i Umeå.
Senaste match IF Björklöven: Västerås IK - IF Björklöven vinst 2-5.
Senaste match BIK Karlskoga : Västerås IK - BIK Karlskoga förlust 4-3.
IF Björklövens tabell placering inför matchen : 3.
Notis: Björklövens Alex Hutchings har 99 gjorda mål och är bara en fullträff från milstolpen 100 mål i HockeyAllsvenskan.
Sjukdomar i Björklöven: Fredric Andersson.

Period 1
[*]6 min : Jämnt i starten av perioden där BIK Karlskoga har något mer puckövertag än Björklöven.
[*]9 min : Albin Eriksson i Karlskoga får ett friläge och försöker sätta den mellan benen på Björklövens målvakt Joona Voutilainen, men där var det stängt.
[*]9 min : Utvisning Björklöven Charles David Beaudoin för en crosschecking. BIK Karlskoga ska spela pp.
[*]11 min : Albin Eriksson gör 0-1 till BIK Karlskoga efter ett snyggt pp.
[*]12 min : Ser lite rörigt ut för Björklövens backar i egen zon.
[*]19 min : Maxime Fortier tar pucken från egen zon och trampar upp en hisnande fart och får ett friläge som Karlskogas målvakt Lars Volden räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten leder BIK Karlskoga med 10-15.

Period 2
[*]1 min : Linus Cronholm i Björklöven skjuter från blå. Lars Volden i BIK kassen räddar.
[*]2 min : MÅL Björklöven Gustav Possler passar Maxime Fortier i slottet och sätter 1-1.
[*]2 min : MÅL av BIK Karlskoga och Gustaf Franzén när han sätter pucken efter en passning från bakom mål 1-2.
[*]5 min : Utvisning Björklöven Alexander Wiklund för en tripping. Bofors laget får spela pp.
[*]6 min : Albin Eriksson i BIK får en passning över centrallinjen och ska bara lägga in pucken i mål. Målvakten i Björklöven Joona Voutilainen gör en superräddning i boxplay.
[*]7 min : Oliver Johansson i IF Björklöven får ett friläge men lyckas inte få till något riktigt skott. Bra uppvaktande bakifrån från BIK.
[*]8 min : Utvisning Björklöven för interferens Nick Schilkey. Powerplay Karlskoga.
[*]8 min : MÅL BIK Karlskoga David Lilja på en styrning framför mål i pp 1-3.
[*]15 min : Linus Cronholm i Björklöven slarvar med pucken i egen zon. Markus Modigs i Karlskoga tar pucken och får en gratis chans.
[*]17 min : Utvisning efter gruff vid Karlskogas mål. Viktor Lennartsson i BIK Karlskoga åker ut för roughing efter att ha brottat ned Björklövens Scott Pooley. Björklöven får spela pp.
[*]19.2 min : Bofors spelaren Viktor Lennartsson kommer från utvisningsbåset och får ett friläge men målvakten i IF Björklöven räddar.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-3 och skotten i perioden blir 19-10 till Björklöven. Sammanlagda skotten är 29-24 till Umeå laget.

Period 3
[*]5 min : Björklövens Fredric Weigel slarvar med pucken i egen zon och ger en passning till Albin Eriksson i BIK mitt i slottet. Snygg pass och Karlskoga spelaren får ett gratis skott men skjuter utanför.
[*]8 min : MÅL Karlskoga och Markus Modigs som får ett friläge och sätter 1-4 med en backhand.
[*]10 min : MÅL av Alex Hutchings i Björklöven från en retur av målvakten Lars Volden i BIK målet 2-4. Alex Hutchings blir därmed den första importen att göra 100 mål i hockeyallsvenskan.
[*]12 min : Björklövens Scott Pooley gör 3-4 på en styrning, Umeå laget nästan ifatt nu och mycket tid är kvar.
[*]12 min : Timeout BIK Karlskoga.
[*]16 min : Efter ett hårt tryck från Umeå laget så kvitterar Gustav Possler till 4-4. En sanslös upphämtning från Björklöven.
[*]20 min : Period 3 slut, förlängning väntar. 4-4 och skotten i Period 3 slutar 17-12 till IF Björklöven. Sammanlagda skotten är 46-36.

Period 4
[*]2 min : Albin Eriksson i BIK Karlskoga tar pucken av Björklöven i mittzon och avgör matchen med 4-5.

Resultat
IF Björklöven - BIK Karlskoga 4-5 OT.