Plats: Norrbotten Coop arena.
Senaste match Luleå Hockey: Luleå - Örebro vinst 4-1.
Senaste match IK Oskarshamn : IK Oskarshamn - Linköping HC förlust 4-5.
Luleås tabell placering inför matchen : 7.
IK Oskarhamns tabell placering inför matchen : Nästjumbo 13.
Notis: Senaste 4 matcherna Luleå mött Oskarshamn har laget vunnit.
Notis: Luleås Juhani Tyrväinen är 1 poäng från att nå 100 poäng i SHL.
Sjukdomar i Luleå: Jesper Sellgren.
Period 1
[*]1 min : Luleås Jack Connolly slänger iväg en handledare en bit innaför blå som målvakten i IK Oskarshamn Joe Cannata släpper in. Ett snabbt mål för Luleå 1-0.
[*]2 min : Erik Gustafsson i Luleå avlossar en handledare och träffar stolpen.
[*]8 min : Einar Emanuelsson i Luleå försöker trycka sig in framför Joe Cannata i IKO målet. Men i skottögonblicket då pucken ska läggas in så missar Einar denna.
[*]9 min : Utvisning holding Niclas Burström i IKO. Powerplay Luleå.
[*]12 min : Ahti Oksanen i Oskarshamn tappar pucken till en Luleå spelare strax efter blå.
[*]13 min : MÅL för Luleå. Isac Brännström tar pucken från egen zon och lägger en passning till Erik Gustafsson som gör 2-0 till Luleå Hockey.
[*]14 min : Johannes Salmonsson i IK Oskarshamn får ett bra läge men skottet missar mål.
[*]14 min : Utvisning Robin Norell i IKO för crosschecking. Pp Luleå.
[*]15 min : MÅL 3-0 till Luleå i pp, Erik Gustafsson skjuter en handledare som går in, Joe Cannata är lite skymd.
[*]16 min : Utvisning William Worge Kreü roughing i Oskarshamn. Luleå får åter igen spela pp.
[*]19 min : IKO har inte mycket att säga till om än så länge i matchen och perioden.
[*]20 min : Period 1 slut. 3-0 och skotten leder Luleå med 16-2.
Period 2
[*]2 min : Juuso Riikola i IKO sätter in en sanslös höfttackling på Carl Mattsson. Ser ut som att Luleå forwarden får ont och åker och byter.
[*]3 min : Utvisning på Luleå backen Pontus Själin för interferens. Powerplay IK Oskarshamn.
[*]5 min : Luleås Erik Gustafsson gör en smart passning till Brendan Shinnimin som skjuter och Joe Cannata i Oskarshamns kassen räddar.
[*]7 min : MÅL IK Oskarshamn genom Lukas Pilö som skjuter strax efter blå och går in till 3-1.
[*]8 min : IK Oskarshamns Cameron Brace får ett friläge men pucken sticker iväg lite och det blir inget ordnat skott.
[*]10 min : Oskarshamn visar upp ett sanslöst snyggt spel med innehållande flera passningar i offensiv zon. Worge Kreü får pucken till sist och skjuter men missar målet.
[*]10 min : Radek Muzik i Luleå får friläge men Cannata i IKO kassen räddar.
[*]13 min : Utvisning Blaine Byron i Oskarshamn för holding the stick. Powerplay Luleå.
[*]17 min : Utvisning Einar Emanuelsson i Luleå för holding. Pp IKO.
[*]19 min : Blir nästan ett 2-0 läge för Luleå när Oskarshamn spelare tappar pucken i mittzon.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 10-5 till Luleå. Sammanlagda skotten står nu 26-7 till Luleå.
Period 3
[*]4 min : Blir ett konstigt 2 mot 1 läge för Luleå. En situation framför IKO målvakten då backen Worge Kreü slänger sig och täcker med klubban när Luleå ska slå sin sista passning.
[*]8 min : Utvisning Luleå Oscar Engsund för interferens. Powerplay IK Oskarshamn.
[*]15 min : Antti Suomela i IKO avlossar ett slagskott vid blå men går en bra bit utanför målet.
[*]16 min : Brendan Shinnimin i Luleå får nästan ett friläge när han kommer med fart in i offensivzon. Brendan blir dock uppvaktad bakifrån men var väldigt nära ett friläge.
[*]19 min : IK Oskarshamn tar ut målvakten, strax efter sätter Luleå 4-1 i öppen bur 4-1.
[*]20 min : Match slut. 4-1.
Resultat
Luleå Hockey - IK Oskarshamn 4-1.
Matchanalys Luleå - IK Oskarshamn 19 nov -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: