Matchanalys AIK - Södertälje SK 27 nov -22 Omg 19

Vad händer i AIK ? Läs match recensioner, analyser, omröstningar, nyförvärv, tränarbyten med mera. Var med i snacket om AIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys AIK - Södertälje SK 27 nov -22 Omg 19

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hovet i Stockholm.
Senaste match AIK: IF Björklöven - AIK förlust 6-2.
Senaste match Södertälje SK: Södertälje SK - Tingsryd AIF förlust 1-3.
AIK tabell placering inför matchen : 11.
Södertälje SK tabell placering inför matchen : 4.
Omgång: 19.
Notis: Lagen har mötts 2 gånger tidigare denna säsong. Båda har vunnit varsin hemmamatch.
Notis: Södertälje har gått bra ett tag har 7 segrar på dem senaste 9 matcherna.
Sjukdomar i AIK: Albert Lyckåsen, Jake Mcgrew.
Sjukdomar i Södertälje SK: Lucas Carlsson, Dragan Umicevic

Period 1
[*]2 min : AIK Zion Nybeck skjuter efter att han får en passning av Richard Gynge. Södertäljes målvakt Nikita Tolopilo,
[*]3 min : AIKs Dalibor Dvorsky provar ett skott från blå men SSK målvakten Nikita Tolopilo räddar.
[*]3 min : Utvisning Södertälje SK interferens Johan Ivarsson. AIK får spela pp.
[*]4 min : Fin räddning av SSK målvakten Tolopilo i boxplay. Räddar en puck som är på väg in från höger stolpen. Nikita Tolopilo är med och räddar med benskydden.
[*]6 min : Utvisning AIK Oscar Nord för tripping. Södertälje får spela pp.
[*]9 min : Axel Wemmenbom i AIK kommer till ett bra läge vid offensiv tecknings cirkel och skjuter men Nikita Tolopilo i SSK målet räddar.
[*]9 min : MÅL av Jacob Bjerselius när han skjuter och AIK spelaren Oscar Öhman styr in pucken i eget mål 0-1 till SSK.
[*]16 min : Lånet från Leksand IF till AIK Alexander Lundqvist avlossar ett skott från blå men målvakten i Södertälje Nikita Tolopilo räddar med benskydden.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 11-7 till AIK.

Period 2
[*]1 min : MÅL Daniel Muzito Bagenda i AIK gör 1-1 efter ett långt anfall. Oscar Nord står för assisten.
[*]4 min : Richard Gynge i AIK får ett friläge efter ett snyggt pass från Zion Nybeck. Skjuter och träffar målramen.
[*]6 min : SSK Alex Ciernik nära att nå pucken på en tänkt styrning i mål.
[*]6 min : Utvisning William Ignberg Nilsson för hög klubba. Södertälje SK får spela pp.
[*]7 min : AIK kommer 2 mot 1 läge. Oscar Magnusson och Axel Wemmenbom passar fram och tillbaka till varann, tills Wemmenbom bestämmer sig att lägga in pucken. Nikita Tolopilo i Södertälje kassen gör en superfin sidledsförflyttning och räddar.
[*]13 min : Södertäljes Albert Sjöberg får ett bra läge men skjuter utanför.
[*]14 min : AIK Richard Gynge gör en så fin pass till Axel Wemmenbom i slottet. Wemmenbom försöker spela bort burväktaren i SSK Nikita Tolopilo men burväktaren läser av och räddar.
[*]18 min : Daniel Muzito Bagenda får ett friläge men Tolopilo i SSK kassen räddar igen.
[*]19.2 min : Utvisning Linus Videll i Södertälje SK för en hakning. Powerplay AIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 10-8 till hemmalaget. Sammanlagda skotten leder AIK med 21-15.

Period 3
[*]2 min : Utvisning Thimo Nickl i AIK för interferens. Pp SSK.
[*]9 min : Halvchanser för bägge lagen.
[*]12 min : Öhman och Dvorsky i AIK får varsitt farliga läge men Nikita Tolopilo storspelar i SSK kassen.
[*]20 min : Period 3 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 11-15 till bortalaget. 32-30 är sammanlagda skotten i matchen.

Period 4
[*]0.40 sek : Utvisnings AIKs Oscar Magnusson för holding the stick. PP Södertälje SK.
[*]0.40 sek : Timeout Södertälje SK.
[*]1 min : MÅL och Södertälje SK vinner när Nikola Pasic sätter vinst målet i powerplay 1-2.

Resultat
AIK - Södertälje SK 1-2 OT.

Matchens lirare
Nikita Tolopilo i Södertälje målet storspelade ikväll.