Plats: Skellefteå kraft Arena.
Senaste match Skellefteå AIK: Skellefteå AIK - Luleå HF vinst 3-2 SO.
Senaste match Linköping HC: Linköping HC - Brynäs IF vinst 5-2. (Matchanalys hittar du här) http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=183.
Skellefteå AIK tabell placering inför matchen : 2.
Linköpings tabell placering inför matchen : 7.
Omgång: 22.
Notis: Skellefteå AIK har 9 raka segrar, går för den 10:e ikväll.
Notis: SAIK har tagit in den unga målvakten Alexander Hellnemo 18-år eftersom bägge original målvakterna saknas.
Sjukdomar i SAIK: Gustaf Lindvall och Linus Söderström samt Pär Lindholm är avstängd.
Period 1
[*]3 min : Utvisning Jonathan Pudas i Skellefteå AIK för holding the stick. Powerplay Linköping.
[*]6 min : Något avvaktande spel från bägge lagen.
[*]14 min : Rickard Hugg i SAIK dribblar i offensivzon och får till ett skott som tar i täcket.
[*]15 min : Andreas Wingerli i Skellefteå AIK trampar upp fart och kommer in i offensivzon mot mål och ska bara lyfta in pucken men lyfter över.
[*]16 min : Utvisning Linköping HC Jonas Junland för tripping. SAIK får spela pp.
[*]17 min : Utvisning SAIK för många spelare på isen. Spel 4 mot 4 i ½ minut.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 2-8 till bortalaget Linköping.
Period 2
[*]1 min : Skellefteå börjar bra med ett skott i stolpen, Albin Sundsvik ser ut att styra pucken.
[*]5 min : MÅL Andreas Wingerli i Skellefteå AIK får upp en sån där fart igen och lägger en passning till Tom Kühnhackl som gör 1-0.
[*]9 min : Joakim Lindström i SAIK skjuter som målvakten i Linköping Marcus Högberg skickar upp i skyddsnätet.
[*]10 min : Oscar Fantenberg i Linköping HC är nära att sätta pucken köksvägen men Alexander Hellnemo i Skellefteå kassen stänger den vägen, snygg räddning.
[*]14 min : LHC Markus Hännikäinen kommer in mot mål och slänger iväg en backhand men målvakten i SAIK Alexander Hellnemo är med och räddar.
[*]15 min : Skellefteås Max Lindholm drar upp fart och jagar pucken som glider in i offensivzon. Max hinner på och får iväg ett skott rakt på målvakten i Linköping Marcus Högberg.
[*]19 min : Linköping trycker nu på för en kvittering.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-0 och skotten i matchen står 10-25 till bortalaget.
Period 3
[*]1 min : MÅL Skellefteås Tom Kühnhackl kommer mot mål och snurrar runt och lägger en lös puck framför mål som Andreas Wingerli sätter upp i nättaket 2-0.
[*]6 min : SAIK Måns Forsfjäll slarvar i egen zon. Passar en Linköping spelare som får läge framför mål men den unga målvakten Alexander Hellnemo räddar upp situationen.
[*]9 min : Skellefteå AIK spelar en superfin hockey i anfallszon. Klockrena passningar.
[*]10 min : Linköpings Markus Ljungh får ett friläge men Alexander Hellnemo räddar igen.
[*]14 min : Skellefteås Andreas Wingerli skjuter i slottet, pucken tar i ribban.
[*]17 min : Skellefteå AIK spelar en grymt fin hockey nu. Anfall efter anfall, skott efter skott.
[*]18 min : LHC tar ut sin målvakt, spel 6 mot 5.
[*]19 min : MÅL Linköping Ty Rattie gör 1-2 i spel 6 mot 5.
[*]19 min : Timeout Linköping HC.
[*]19.3 min : MÅL Andreas Wingerli i SAIK sätter 3-1 i öppen kasse.
[*]20 min : Match slut. 3-1 och skotten sammanlagt slutade 25-33 till bortalaget.
Resultat
Skellefteå AIK - Linköping HC 3-1.
Matchanalys Skellefteå AIK - Linköping HC 3 Dec -22 Omg 22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: