Plats: Löfbergs Arena.
Senaste match Färjestad BK: Färjestad BK - Linköping HC vinst 3-0.
Senaste match Frölunda HC: Frölunda HC - IK Oskarshamn vinst 6-3.
Färjestads tabell placering inför matchen : 4.
Frölundas tabell placering inför matchen : 3.
Omgång: 25.
Notis: Toppmöte, Det skiljer endast 1 poäng mellan lagen.
Notis: Ligans två formstarkaste lag, har vunnit 4 av dem 5 senaste matcherna.
Notis: Victor Ejdsel i Färjestad BK har 3 matchers avstängning oh kommer inte till spel ikväll.
Period 1
[*]1 min : Färjestad BK kommer till ett fint läge. Joakim Nygård passar till Michael Lindqvist som ska bara lägga in den i öppet mål men målvakten i Frölunda Lars Johansson räddar. Det var helt öppet mål ett tag.
[*]4 min : Jere Innala i Frölunda kommer helt fri och skjuter men utanför.
[*]5 min : Utvisning Jere Innala i Frölunda för hakning. Powerplay FBK.
[*]10 min : Det är ett bra tempo i matchen.
[*]11 min : Frölunda HC har spelövertaget i Färjestads zon. FHC kommer snabbt in i anfallszon och får fäste med pucken.
[*]12 min : MÅL för Färjestad BK. Joakim Nygård tar pucken i egen zon och trampar på in i anfallszon ända in till målvakten Lars Johansson. Nygård väntar ut målvakten i Frölunda och gör en tekniskt fint och lägger in pucken i öppet mål. Ett riktigt snyggt mål 1-0 till FBK.
[*]12 min : Frölundas Ryan Lasch blir utvisad i samband med Färjestads mål. Tydligen har Lasch sagt nått han inte bär säga och åker ut för abuse of officials. Powerplay för Färjestad BK.
[*]17 min : Jacob Nilsson i FHC får en passning i slottet och skjuter mitt i magplattan på Färjestads målvakt Matt Tomkins.
[*]17 min : Linus Nässén i Frölunda står och skymmer målvakten i Färjestad. Kommer ett slagskott och blir träffad rakt i ansiktet. Linus Nässén går direkt ut i omklädningsrummet. Senare får vi veta att allt är ok och att han fått några stygn. Någon käk fraktur ser det inte ut att vara. Han spelar inte mer i denna match står klart.
[*]18 min : Utvisning Färjestad BK Ville Pokka för holding. Pp FHC.
[*]19.3 min : Färjestad är riktigt duktiga när dem dödar tid för Frölundas pp. Inte mycket FHC fick ut av detta powerplay.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 10-5 till fördel hemmalaget Färjestad.
Period 2
[*]2 min : Märklig situation när Frölunda kommer i ett 3 mot 2 läge men det ser ut som dem tappar pucken. I sekunden efter så får den förre NHL spelaren Loui Eriksson pucken precis framför Färjestads mål. Pucken studsar och blir svårhanterlig och läget rinner ut i sanden. Men vilken konstig situation.
[*]5 min : Joakim Nygård i Färjestad är så snabb på skridskorna och kommer in i anfallszon och skjuter ett skott strax efter blå som Lars Johansson i FHC målet räddar.
[*]6 min : Utvisning igen för Frölundas Ryan Lasch, denna gång för en tripping. Pp för Färjestad BK.
[*]7 min : Snyggt spel i detta pp första minut för Färjestad. Blir flera skott på mål och målchanser. Frölunda ser lite stillastående ut i boxplay.
[*]8 min : Jacob Nilsson i Frölunda får pucken av Ryan Lasch och skjuter men går utanför.
[*]11 min : Friläge för Linus Johansson i Färjestad BK, men målvakten i FHC Lars Johansson räddar.
[*]12 min : Målvakten i Frölunda HC Lars Johansson gör så fina sidledsförflyttningar och räddar Färjestads målchanser. Snyggt målvaktsspel.
[*]14 min : Vilken rolig match. Bägge lagen turas om att anfalla. Bägge målvakterna gör det bra ikväll.
[*]15 min : Utvisning Färjestad BK Marcus Nilsson för hakning. Powerplay för Frölunda HC.
[*]16 min : Dubbelutvisning Färjestads Joakim Nygård för holding och Jacob Nilsson för hakning. Blir spel 5 mot 4 eftersom dessa utvisningar kvittas.
[*]17 min : MÅL Frölunda som kvitterar till 1-1 genom Patrik Carlsson som skickar iväg en handledare i pp vid blå.
[*]19 min : MÅL för Frölunda och Max Friberg när han visar sina skills och vinner pucken i en sargkamp bakom Färjestads mål. Tar pucken och driver den framför kassen och i slottet och lägger in pucken i krysset för 1-2.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i period 2 slutade 10-9 till hemmalaget. Sammanlagda skotten i matchen är 20-14.
Period 3
[*]3 min : Frölunda Joel Lundqvist kommer i anfall och passar Mats Rosseli Olsen som i sin tur passar tillbaka till Joel som försöker lägga in pucken i mål men Matt Tomkins i FBK målet gör en läcker sidledsförflyttning och räddar med benskydden.
[*]6 min : Jere Innala skickar en snygg passning till Jacob Nilsson som kommer mot mål och slottet, Matt Tomkins i FBK kassen räddar.
[*]9 min : Nyförvärvet i Färjestad Eric Engstrand kommer i ett friläge men missar målet i skottet.
[*]12 min : Jan Mursak i Frölunda åker in med huvudet i sargen. Domaren åker direkt dit och vinkar att sjukvårdare ska komma in. Situationen såg nog värre ut än vad det var. Jan Mursak åker själv ut i båset och sätter sig. Det såg Leksand läskigt ut detta.
[*]13 min : Remi Elie i Färjestad gör en dragning vid blå och skjuter men målvakten i Frölunda Lars Johansson räddar.
[*]16 min : MÅL Frölunda HC. Max Friberg skickar en passning till Joel Lundqvist som står framför mål och gör 1-3.
[*]17 min : MÅL Färjestad BK. Per Åslund passar över centrallinjen till Remi Elie som sätter 2-3.
[*]18 min : Timeout FBK.
[*]18 min : Färjestad tar ut målvakten och det är spel 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL av Frölunda och Loui Eriksson som sätter 2-4 i tom kasse.
[*]18 min : Färjestad tar in målvakten igen, spel 5 mot 5.
[*]19 min : Färjestad tar ut målvakten igen, spel 6 mot 5.
[*]19.30 min : MÅL av Joakim Nygård i Färjestad BK som gör 3-4 i spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 3-4 och skotten i sista perioden slutade 6-11. Sammanlagda skotten i matchen slutade 26-25.
Resultat
Färjestad BK - Frölunda HC 3-4.
Matchanalys Färjestad BK - Frölunda HC 10 Dec -22 Omg 25
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Presskonferens Färjestad BK - Frölunda HC 10 Dec -22
Presskonferensen efter matchen med Roger Rönnberg och Thomas Mitell hittar ni här.
Det blir även frågor om hur det är med Linus Nässén i Frölunda som fick ett slagskott i ansiktet i period 1. Inga tänder utslagna men käken kan vara bruten. Ska undersökas och uppdateringar om detta kommer inom snar framtid.
Period 1
17 min : Linus Nässén i Frölunda står och skymmer målvakten i Färjestad. Kommer ett slagskott och blir träffad rakt i ansiktet. Linus Nässén går direkt ut i omklädningsrummet. Senare får vi veta att allt är ok och att han fått några stygn. Någon käk fraktur ser det inte ut att vara. Han spelar inte mer i denna match står klart.
Det blir även frågor om hur det är med Linus Nässén i Frölunda som fick ett slagskott i ansiktet i period 1. Inga tänder utslagna men käken kan vara bruten. Ska undersökas och uppdateringar om detta kommer inom snar framtid.
Period 1
17 min : Linus Nässén i Frölunda står och skymmer målvakten i Färjestad. Kommer ett slagskott och blir träffad rakt i ansiktet. Linus Nässén går direkt ut i omklädningsrummet. Senare får vi veta att allt är ok och att han fått några stygn. Någon käk fraktur ser det inte ut att vara. Han spelar inte mer i denna match står klart.