Matchanalys Västervik IK - MoDo 12 Dec -22 Omg 27

Vad händer i Västervik IK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västervik IK - MoDo 12 Dec -22 Omg 27

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Plivit Arena.
Senaste match Västervik IK: Kristianstad IK - Västervik IK förlust 4-0.
Senaste match MoDo: MoDo - Södertälje SK vinst 2-1.
Västerviks tabell placering inför matchen : Jumboplaceringen 14.
MoDos tabell placering inför matchen : Serieledare 1.
Omgång: 27.
Notis: MoDo siktar på sin 14e raka seger ikväll.
Notis: Toppen mot botten möte. Jumboplacerade Västervik mot serieledarna MoDo.
Notis: MoDo har lånat in Lukas Wernblom från Malmö Redhawks. Wernblom gör debut ikväll.

Period 1
[*]1 min : Intensiv matchinledning.
[*]3 min : MÅL Brynäs Noah Hasa i Västervik slänger iväg en handledare vid tekningscirkeln och sätter 1-0.
[*]7 min : MoDo med ett långt anfall men lyckas inte få nått jätteläge, blir till sist skott från blå.
[*]10 min : Västervik IK gör det bra att hålla MoDo på kanterna. MoDo får inga lägen i slottet eller närmare kassen än så.
[*]12 min : Det mesta spelet är i Västerviks zon. MoDo håller fast pucken i anfallszon.
[*]15 min : Utvisning för MoDo och Theodor Niederbach för holding. Västervik ska spela pp.
[*]19 min : MoDo har spelövertaget i period 1, Västervik gör det bra att försvara sig i denna period.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 6-11.

Period 2
[*]2 min : MoDo och Karl Umegård med ett fint läge. Ska försöka få iväg ett skott men missar pucken inte bara en gång utan två gånger.
[*]4 min : Ett sanslöst tryck nu av MoDo. Emil Kruse i Västervik kassen positionerar sig bra och räddar dem skott som kommer.
[*]5 min : David Bernhardt i MoDo får pucken alldeles vid mål och slänger iväg en handledare. Emil Kruse i Västervik kassen räddar igen.
[*]6 min : MÅL för MoDo. Ser inte om det är från blå han står och skjuter in den eller om det blir en styrning framför mål.. Oscar Pettersson i MoDo kvitterar till 1-1.
[*]8 min : William Wiå i Västervik är på väg att få ett friläge men tappar pucken.
[*]9 min : Utvisning Västervik Christoffer Törngren för högklubba. MoDo ska spel pp.
[*]11 min : MÅL Fint pp av MoDo som strax efter att detta pp rinner ut gör genom Pontus Näsén mål och 1-2.
[*]11 min : Utvisning Helmer Styf i MoDo för en hakning. Västervik IK ska spel powerplay.
[*]14 min : William Wiå i Västervik drar iväg en handledare vid blå men målvakten i MoDo Kristers Gudlevskis räddar denna lätt i magplattan.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 8-14. Den sammanlagda skottstatistiken är 14-25.

Period 3
[*]4 min : Det kommer ett skott från Västervik som målvakten i MoDo Christers Gudlevskis räddar men lämnar en retur på. Noah Hasas klubba är något låst i den här situationen så det blir inget skott på returen som kommer. Västervik nära här att kvittera.
[*]6 min : Västervik IK har ett långt anfall. Det är bra period Västervik gör.
[*]9 min : Utvisning Västervik och Noah Hasa för tripping. Powerplay för Örnsköldsviks laget.
[*]15 min : Mikkel Aagaard i MoDo visar sin teknik när han fintar och dribblar sig förbi Västerviks Marcus Vela och får ett skott på mål.
[*]18 min : Tom målbur i Västervik IK, spel 6 mot 5.
[*]18 min : Timeout Västervik IK.
[*]18 min : Tom målbur Västervik. Spel 6 mot 5.
[*]19 min : MÅL Oscar Pettersson i MoDo sätter 1-3 i öppen kasse.
[*]19 min : Västervik IK tar in sin målvakt Emil Kruse igen. Spel 5 mot 5.
[*]19.10 min : Lukas Wernblom i MoDo sätter 1-4 när målvakten Emil Kruse luras ut från målgården.
[*]20 min : Match slut. 1-4 och skotten i sista perioden slutade 6-16. Sammanlagda skotten i matchen slutade 19-41.

Resultat
Västervik IK - MoDo 1-4.