Plats: Hovet.
Senaste match Djurgården IF: Djurgården IF - Östersund IK vinst 6-1.
Senaste match Vita Hästen: BIK Karlskoga - Vita Hästen förlust 6-3.
Djurgårdens tabell placering inför matchen : 3.
Vita Hästens tabell placering inför matchen : 10.
Omgång: 26.
Notis: Djurgården tog revansch senast mot Östersund IK och vann med 6-1.
Period 1
[*]6 min : Inte så högt tempo i inledningen.
[*]7 min : Victor Öhman i Vita Hästen skjuter från vinkel. Djurgårdens målvakt Carl Lindbom räddar.
[*]10 min : Ingen av målvakterna har haft särskilt mycket att göra.
[*]12 min : Utvisning Djurgården IF Ludvig Hedström för hakning. Vita Hästen ska spela pp.
[*]13 min : MÅL Sebastian Falk i Vita Hästen skickar iväg en handledare samtidigt som DIF målvakten är skymd 0-1 till Vita hästen.
[*]16 min : Djurgården har fått mer energi nu efter Vita hästens mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 7-9.
Period 2
[*]2 min : MÅL Målvakten i Vita hästen Adam Ohre är slarvig och klantig när han ska stoppa pucken bakom mål och pucken går förbi Adam Ohre till Djurgårdens Liam Öhgren som sätter kvitteringen 1-1.
[*]3 min : Nära ett till mål för Djurgården på en styrning som går i stolpen.
[*]6 min : Vita Hästen med ett jätte läge att få in ledningsmålet, pucken går i stolpen.
[*]7 min : Erik Borg i Vita Hästen provar köksvägen men DIF målvakten Carl Lindbom håller den vägen stängd.
[*]7 min : Arvid Degerstedt är också nära att göra ledningsmål för Vita Hästen men istället blir det en spelvändning och Djurgården tar pucken och gör 2-1 genom Liam Öhgren.
[*]8 min : Emil Berglund i Djurgården skjuter ett skott från vinkel som Adam Ohre i Vita Hästen kassen räddar.
[*]9 min : David Blomgren i Djurgården IF skjuter ett hårt skott som Adam Ohre i Vita hästen kassen räddar.
[*]13 min : Vita Hästen är stressade i sin egna zon. Ska lägga ut en puck i mittzon men pucken går till Djurgården som får ett skott på mål.
[*]16 min : David Blomgren i DIF kommer mot mål och gör ett svagt avslut på Vita hästens målvakt Adam Ohre som räddar enkelt med benskydden.
[*]18 min : Trots att Adam Ohre i Vita hästen kassen slarvade och var skyldig till Djurgårdens kvitterings mål så har Adam Ohre varit riktigt bra här i period 2.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 13-4 till hemmalaget. Skotten sammanlagt står 20-13.
Period 3
[*]2 min : Vita Hästen spelar bra här i inledningen av period 3.
[*]3 min : MÅL Vita Hästen slarvar i sin egna zon och tappar pucken. Marcus Krüger sätter enkelt in 3-1 för Djurgården.
[*]12 min : Arvid Degerstedt i Vita Hästen tar sig in med pucken framför mål och försöker forcera in den i mål men Carl Lindbom i DIF kassen är stark och lyckas hålla pucken från att gå in i mål.
[*]14 min : Någon på läktaren ropar efter läkare. Domaren pausar spelet.
[*]15 min : Utvisning Djurgården IF men för många spelare på isen. Powerplay Vita hästen.
[*]15 min : Timeout Vita Hästen.
[*]15 min : Vita Hästen tar ut sin målvakt, blir spel 6 mot 4.
[*]16 min : Utvisning Vita hästen och Hampus Falk.
[*]16 min : Adam Ohre in i Vita hästens kasse igen, spel 4 mot 4.
[*]17 min : Adam Ohre ut igen och spel 5 mot 4.
[*]17 min : MÅL och hattrick från Djurgårdens Liam Öhgren när han sätter 4-1 i öppen kasse.
[*]20 min : Match slut. 4-1 och skotten i sista perioden slutade 27-25. Skotten sammanlagt 7-12.
Resultat
Djurgården IF - Vita Hästen 4-1.
Matchanalys Djurgården IF - Vita Hästen 13 Dec -22 Omg 26
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: