Plats: Catena Arena i Ängelholm.
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Skellefteå AIK förlust 0-3.
Senaste match Timrå IK: Timrå IK - Leksand IF förlust 1-4.
Rögles tabell placering inför matchen : 12.
Skellefteås tabell placering inför matchen : 2.
Omgång: 25.
Notis: Båda lagen har förlorat 3 matcher i rad.
Notis: När lagen möttes senast vann Timrå IK med 5-2.
Frånvarande i Rögle BK: Michael Kapla, Tony Sund, Erlend Lesund, Nummer 56 och 90.
Frånvarande i Timrå IK: Didrik Strömberg, Emil Pettersson och Elmeri Eronen.
Period 1
[*]1 min : Oskar Stål Lyrenäs i Rögle får en fin passning av Vojtech Mozik. Det blir ett skott med utanför.
[*]6 min : Timrå IK kommer 2 mot 1. Robin Alvarez ska passa Anton Lander men den inlånade Kristianstads spelaren Viktor Grahn i Rögle bryter.
[*]11 min : Rögle BK med ett långt anfall.
[*]13 min : MÅL Brady Ferguson i Rögle tar pucken bakom mål och passar Linus Sandin som skjuter pucken upp i högra krysset 1-0.
[*]14 min : Rögle får ett 2 mot 1 läge men pucken går över till TIK.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 7-10.
Period 2
[*]2 min : MÅL Rögles Adam Tambellini passar så läckert pucken genom en tunnel på Timrå spelaren till Oskar Stål Lyrenäs som sätter pucken för 2-0.
[*]2 min : Jakob Stenqvist i Timrå IK skjuter från blå men målvakten i Rögle Christoffer Rifalk plockar pucken.
[*]3 min : Utvisning Marco Kasper i Rögle för holding the stick. Powerplay för Timrå IK.
[*]5 min : Timrå gör ett bra pp och Jonathan Dahlén gör många fina passningar.
[*]6 min : Utvisning Emil Melander i TIK för interferens. RBK ska spela pp.
[*]7 min : MÅL Adam Tambellini i Rögle gör 3-0 i pp.
[*]8 min : MÅL av Brady Ferguson i Rögle som skjuter ett skott som målvakten i Timrå lämnar en retur på till just Ferguson som skjuter in den själv 4-0.
[*]8 min : Timrå IK byter målvakt. David Rautio ut och Jacob Johansson in.
[*]8 min : Blir även en utvisning för Timrå i samband med Rögles mål. Robin Hanzl utvisas för boarding och Rögle får spela pp.
[*]10 min : MÅL Oskar Stål Lyrenäs i Rögle BK gör 5-0 i powerplay.
[*]12 min : Anton Bengtsson i Rögle kommer in med pucken i slottet och skjuter, men målvakten i Timrå Jacob Johansson räddar.
[*]14 min : Rögle BK kommer i anfall efter anfall och spelar en fin anfalls hockey nu.
[*]18 min : Utvisning Timrå IK. Robin Hanzl utvisas 2+2 minuter för slashing och misconduct penalty. Rögle får spela powerplay i 4 minuter.
[*]20 min : Period 2 slut. 5-0 och skotten i perioden slutade 16-10. Skotten i matchen står nu 24-20.
Period 3
[*]0 min : Rögle BK börjar få spela 2:30 minuter i pp.
[*]10 min : Det händer inte mycket i denna tredje period.
[*]10 min : Timrås Anton Wedin skjuter ett skott vid tekningscirkeln men Rifalk i Rögle målet räddar.
[*]11 min : Utvisning hakning Rögle BK Vojtech Mozik. Timrå IK ska spela pp.
[*]13 min : Jacob Johansson i Timrå kassen gör en fin räddning när Rögle kommer i ett 2 mot 1 läge och får avslut på mål.
[*]13 min : MÅL Robin Hanzl i Timrå IK gör ett reducerings mål i pp 5-1.
[*]17 min : Utvisning Timrå IK Robin Alvarezför hakning. Powerplay RBK.
[*]18 min : Utvisning Timrå IK Robin Hanzl för slashing. Spel 5 mot 3 för RBK.
[*]19.35 min : Marco Kasper i Rögle sätter 6-1 i pp.
[*]20 min : Match slut. 6-1 och skotten i sista perioden slutade 11-9. Sammanlagda skotten i matchen 34-29.
Resultat
Rögle BK - Timrå IK 6-1.
Matchanalys Rögle BK - Timrå IK 15 Dec -22 Omg 25
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Presskonferens Rögle-Timrå IK 16 december-2022
Timrå IK
Anders Karlsson - Jag tycker det är en dålig match av oss. Vi kommer in fel i matchen och Rögle gör det bra och får betalt och tar betalt ordentligt för målen. Sen tycker jag vi försöker i tredje perioden men det är förjävla dålig disciplin på vissa händer och fötter idag som gör att vi inte ens får chansen, vi har lite att prata innanför väggarna då.
Rögle BK
Max Bohlin - Jag delar beskrivningen som Timrå säger. Vi får en god start och gör mål på Sandins läge där som betyder mycket för oss. Alla backar som är nya gör ett fantastiskt bra jobb och håller uppe stabiliteten i laget. I sista perioden är det inte så mycket att säga om. Vi är nöjda över lag, målskyttet och powerplay har kommit igång lite. Återigen gör backarna som kommer in ett jättebra jobb.
Anders Karlsson - Jag tycker det är en dålig match av oss. Vi kommer in fel i matchen och Rögle gör det bra och får betalt och tar betalt ordentligt för målen. Sen tycker jag vi försöker i tredje perioden men det är förjävla dålig disciplin på vissa händer och fötter idag som gör att vi inte ens får chansen, vi har lite att prata innanför väggarna då.
Rögle BK
Max Bohlin - Jag delar beskrivningen som Timrå säger. Vi får en god start och gör mål på Sandins läge där som betyder mycket för oss. Alla backar som är nya gör ett fantastiskt bra jobb och håller uppe stabiliteten i laget. I sista perioden är det inte så mycket att säga om. Vi är nöjda över lag, målskyttet och powerplay har kommit igång lite. Återigen gör backarna som kommer in ett jättebra jobb.