Plats: Hovet i Stockholm.
Senaste match Djurgården IF: BIK Karlskoga - Djurgården IF vinst 2-5.
Senaste match Kristianstad IK: Östersund IK - Kristianstad IK vinst 1-3.
Djurgårdens tabell placering inför matchen : 3.
Kristianstads tabell placering inför matchen : 10.
Omgång: 28.
Notis: Djurgården siktar på fjärde raka segern ikväll.
Notis: Marcus Krüger i Djurgården har gjort poäng i fyra raka matcher.
Period 1
[*]5 min : Cameron Schilling i Djurgården skjuter vid blå och Filip Larsson i Kristianstad kassen räddar..
[*]7 min : Daniel Brodin i Djurgården får pucken i offensivzon och snabbt tar han pucken framför mål och försöker lägga in den med en handledare men Filip Larsson är med i KIK kassen.
[*]9 min : Mika Ounasvuori i Djurgården skjuter från slottet men målvakten i Kristianstad IK Filip Larsson räddar men lämnar en hög retur. Marcus Krüger försöker slå in den höga returen men domaren blåser av för högklubba.
[*]11 min : Djurgårdens Tim Söderlund åker runt Kristianstads kasse och vänder upp snyggt mot slottet och får iväg ett skott som burväktaren i KIK räddar.
[*]14 min : DIF äger i stort denna period. Kristianstad IK koncentrerar sig på att få ur puckarna från sin egna zon.
[*]15 min : Djurgården kommer in i zon och Nicklas Danielsson lägger ett pass mot mål som lånet Joel Thulin är och petar på men Filip Larsson i KIK målet räddar.
[*]15 min : Kristianstad IK kommer till anfall och Theodor Pistek vinner en sargduell och får ett farligt skott på mål som målvakten i Djurgården Matthew Galajda räddar.
[*]16 min : Djurgården får ett långt anfall men får inget läge närmare mål. Cameron Schilling i DIF skjuter ett skott från blå som Kristianstad målvakten räddar.
[*]17 min : Utvisning Daniel Brodin i Djurgården för hakning. Powerplay Kristianstad IK.
[*]18 min : KIK tappar pucken till Djurgården i sin egna zon i powerplay. Det är Wiktor Nilsson i Djurgården som gör det bra att ta pucken från Kristianstads egna zon.
[*]19.3 min : Blir ett läge för KIK när pucken dansar i målgården hos Djurgården.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 20-3.
Period 2
[*]30 sek : MÅL Pontus Netterberg i Kristianstad IK avlossar en lös backhand mot Djurgårdsmålet. Pucken går otroligt in rätt enkelt och det står nu 0-1 i matchen.
[*]1 min : Kristianstad till anfall igen och får ett par skott på mål. KIK börjar bra inledningsvis i perioden.
[*]3 min : Kristianstad gör lite slarviga passningar ibland. Gör en lång passning från egen zon över centrallinjen och över till mittzon som DIF tar hand om.
[*]6 min : Olle Liss försöker köksvägen men målvakten i KIK Filip Larsson är med på denna och stänger.
[*]7 min : Viktor Grahn i KIK får ett fint läge i slottet men skjuter utanför. Målvakten i Djurgården var väldigt skymd i skottögonblicket.
[*]9 min : Utvisning Daniel Ljungman i Kristianstad IK för tripping. Djurgården får spela pp.
[*]11 min : Djurgårdens Cameron Schilling är nära slottet och skjuter men får en halvträff och pucken går utanför.
[*]15 min : MÅL Djurgårdens vinner pucken i Kristianstads zon och Kevin Karlsson får en passning vid högra tekningscirkeln och skjuter in 1-1.
[*]15 min : Utvisning Wiktor Nilsson i DIF för tripping. Pp KIK.
[*]17 min : Inget bra pp alls för KIK.
[*]17 min : Utvisning Wiktor Nilsson igen när han lägger sig på pucken när KIK har anfall. Delaying of game. Pp KIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 7-13. Sammanlagda skotten i matchen står 27-16.
Period 3
[*]3 min : Cameron Schilling i Djurgården är den spelare som synts mest på isen ikväll. Många bra initiativ.
[*]5 min : Theodor Pistek i Kristianstad vinner pucken i slottet i DIF zonen och skjuter men målvakten i DIF Matthew Galajda räddar. Ett jättefint läge för KIK att ta ledningen.
[*]8 min : Krsitianstad IK är det bättre laget både i period 2 och denna period 3. KIK börjar även komma ifatt i skotten.
[*]10 min : DIF Olle Liss med ett sanslöst läge men Filip Larsson i Kristianstad målet gör en jättefin räddning och slänger sig på mage och räddar med benskydden.
[*]13 min : Wiktor Nilsson i DIF kommer i slottet och avlossar ett hårt skott som tar i stolpen.
[*]15 min : Djurgården kommer nu till anfall efter anfall och får en hel del farliga målchanser.
[*]15 min : Utvisning Jacob Grönhagen i KIK som får 2+2 minuter för en högklubba. Ska video bedömas om möjligt matchstraff. Domaren dömer inget matchstraff men DIF får spela 4 minuter i powerplay.
[*]17 min : Målvakten i Kristianstad IK gör en fin kväll. Positionerar sig bra och räddar en hel del skott.
[*]18 min : utvisning Joel Thulin i Djurgården IF. När hans klubba går av i ett skott och han väljer att hålla i den trasiga delen av klubban och samtidigt sparkar pucken så blåser domaren för utvisning för Illegal equipment. Spel 4 mot 4.
[*]20 min : Period 3 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 12-10. Sammanlagda skotten i matchen 39-26.
Period 4
[*]0 min : Powerplay för Kristianstad, spel 4 mot 3 i 10 sekunder.
[*]10 sek : Spel 4 mot 4.
[*]4 min : Daniel Brodin i Djurgården kommer med fart in framför mål och får ett kanonläge men Filip Larsson i Kristianstad kassen följer med och räddar men benskydden. Vilken fin räddning av Filip Larsson i Kristianstad IK.
[*]4 min : Utvisning Kevin Wennström i Kristianstad för slashing, pp DIF.
[*]4 min : Timeout Djurgården.
[*]5 min : Period 4 slut. 1-1.
Straffar
[*]KIK Pontus Netterberg lägger straff men Matthew Galajda räddar.
[*]DIF Olle Liss lägger straff men Filip Larsson räddar.
[*]KIK Theodor Pistek gör mål och lägger straffen i nättaket 0-1.
[*]DIF Nicklas Danielsson ska lägga straff men Filip Larsson i Kristianstad målet räddar.
[*]KIK Aleksi Ainali ska lägga straff men Galajda räddar i DIF kassen.
[*]DIF Wiktor Nilsson ska lägga straff men räddas av KIK målvakten.
Resultat
Djurgården IF - Kristianstad IK 1-2 SO
Matchanalys Djurgården IF - Kristianstad IK 19 Dec -22 Omg 28
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: