Plats: Scandinavium.
Senaste match Frölunda HC: Malmö Redhawks - Frölunda HC vinst 2-3.
Senaste match Rögle BK: Färjestad BK - Rögle BK förlust 2-3 OT.
Frölunda HC tabell placering inför matchen : 3.
Rögle BK tabell placering inför matchen : 9.
Omgång: 30.
Notis: Henrik Lundqvist kommer att hyllas i Scandinavium ikväll. Mer info hittar du på denna länk http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=210
Period 1
[*]2 min : Rögle BK kommer i 2 mot 1 läge. Oliver Tärnström får passning och skjuter men målvakten i Frölunda Lars Johansson räddar.
[*]3 min : Rögle har ett långt anfall och Adam Edström får 2 skott på mål, och Ludvig Larsson skjuter men Lars Johansson i FHC kassen räddar.
[*]7 min : Frölundas Ryan Lasch delar ut en hård tackling i egen zon på Rögles Marco Kasper.
[*]8 min : Max Friberg i Frölunda HC kommer till ett läge och avlossar en backhand men Rögles målvakt Calle Clang räddar.
[*]10 min : Frölunda och Ryan Lasch tar pucken av Rögle i mittzon och anfaller och avlossar ett skott vid högra tekningscirkeln som Calle Clang räddar.
[*]10 min : Utvisning Lukas Klok i RBK för en holding. Powerplay Frölunda HC.
[*]11 min : Calle Clang i Rögle målet gör en sanslös plockräddning i PK.
[*]12 min : RBK kommer i ett 2 mot 1 läge i numerärt underläge och Anton Bengtsson skjuter men Frölunda keepern räddar.
[*]13 min : Utvisning Rögles Ludvig Larsson för en tripping. Powerplay FHC.
[*]15 min : MÅL Jan Mursak i FHC tar pucken i offensivzon och passar Nicklas Lasu som står i slottet som skjuter in 1-0.
[*]17 min : Oliver Tärnström i RBK tappar pucken i anfallszon.
[*]19.2 min : Frölundas Andreas Borgman skjuter från slottet men missar mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 7-10 till Rögle.
Period 2
[*]1 min : FHC Vojtech Mozik skjuter från blå men Lars Johansson räddar.
[*]7 min : MÅL Rögles Adam Edström vinner en tekning i Frölundas zon och sparkar pucken bak till Linus Sandin som sätter 1-1.
[*]7 min : Utvisning Brady Ferguson i RBK för hakning. Powerplay Frölunda HC.
[*]12 min : MÅL Tony Sund i Rögle BK missar pucken när han ska få ur den ur zon. Jacob Nilsson i Frölunda tar pucken och lägger en passning till Mats Rosseli Olsen som gör 2-1.
[*]13 min : MÅL Daniel Zaar i RBK kommer i ett 1 mot 1 läge och skjuter pucken upp i nättaket 2-2.
[*]14 min : Rögles Adam Edström får en tackling in i sargen av Nicklas Lasu och blir liggandes kvar på isen. Det blir video bedömning och domaren dömer 5 minuters utvisning och matchstraff på Nicklas Lasu för en boarding. 5 minuters powerplay för Rögle BK.
[*]14 min : Det blir en brottningsmatch i samband med situationen ovan med matchstraffet. Mats Rosseli Olsen i Frölunda och Brady Ferguson i Rögle utvisas för roughing men kvittas. Pp Rögle från ovanstående situation.
[*]17 min : Rögle BK gör ett dåligt pp spel. Frölunda får det enkelt att döda av tiden i pk.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-2 och skotten i perioden slutade 10-6. Sammanlagda skotten i matchen står 18-16.
Period 3
[*]4 min : Utvisning FHC Petteri Lindbohm för interferens. Powerplay Rögle BK.
[*]6 min : Ett bra pp av RBK som avlossar en hel del skott på mål.
[*]7 min : Utvisning RBK Lukas Klok för högklubba. Powerplay spel för Göteborgarna.
[*]9 min : Frölundas Jere Innala får öppet mål men skjuter utanför.
[*]11 min : Utvisning Mats Rosseli Olsen för tripping. Hockey laget från Ängelholm ska spela powerplay.
[*]12 min : Burväktaren i Frölunda Lars Johansson gör en sanslös räddning. Men bilderna efteråt visar att det är Max Friberg som står framför mål som täcker skottet och räddar pucken från att bli ett ledningsmål för Rögle.
[*]20 min : Period 3 slut. 2-2 och skotten i perioden slutade 4-6. Skotten i matchen står 22-22.
Period 4
[*]1 min : Frölundas målvakt Lars Johansson gör en fin räddning när Adam Tambellini i Rögle får ett fint läge.
[*]5 min : Period 4 slut. 2-2
Straffar
[*]RBK Riley Sheen ska lägga första straffen men Lars Johansson räddar.
[*]FHC Jacob Nilsson gör mål, mellan benen på Calle Clang 1-0.
[*]RBK Adam Tambellini gör mål 1-1.
[*]FHC Ryan Lasch gör mål 2-1.
[*]RBK Linus Sandin gör mål 2-2.
[*]FHC Max Friberg ska lägga en straff men Calle Clang i RBK målet räddar.
[*]RBK Adam Tambellini lägger straff men Lars Johansson räddar.
[*]FHC Jacob Nilsson ska lägga en straff till men Calle Clang räddar.
[*]RBK Linus Sandin får lägga en till straff och gör mål 2-3.
[*]FHC Ryan Lasch får lägga sin andra straff och lägger den under Calle Clang och gör mål 3-3.
[*]RBK Adam Tambellini tur men Lars Johansson i FHC kassen räddar.
[*]FHC Ryan Lasch får lägga sin tredje straff men Calle Clang räddar.
[*]RBK Linus Sandin tur igen men Lars Johansson räddar.
[*]FHC Andreas Borgman får lägga en straff men missar mål.
[*]RBK Oskar Stål Lyrenäs lägger pucken under Lars Johansson och gör mål 3-4.
[*]FHC Jacob Nilsson får lägga sin tredje straff men Calle Clang i Rögle målet räddar och Rögle vinner på straffar.
Resultat
Frölunda HC - Rögle BK 2-3 SO.
Matchanalys Frölunda HC - Rögle BK 28 Dec -22 Omg 30
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Presskonferens Frölunda HC - Rögle BK 28 Dec -22
Rögle BK
Cam Abbot - Jag vill gratulera Henrik Lundqvist och tycker det var en fin ceremoni. Det är en ära att vara med på Henriks hyllning och se det live. Matchen då, ja det var en tuff match och vi började bra dem första 12 minuterna i period 1. Sedan gick det lite upp och ner men i allmänt så är vi ganska nöjda med att få med oss två poäng.
Frölunda HC
Roger Rönnberg - Ja, om vi börjar med Henrik Lundqvist ceremoni så var det klass. Jag är jätte glad att få vara med på denna. Jag tror att både jag och spelarna blev lite rörda av den. Den var känslosam och jäkligt fin. Jag vill tacka Rögle som var med på denna ceremoni på bänken. Även tacka Rögles fans som med glimten i ögat supportrar denna ceremoni. Det är respekt mot sporten och sånt gillar jag.
Sen är jag ledsen för alla Frölundaiter att vi inte kan vinna för Henrik Lundqvist. Att vinna en sån här match skulle betytt mycket. Mina spelare spelade med hjärta och själ idag och jag ser folk på läktarna som jublar åt skott täckningar, och även om vi inte vinner idag så tror jag detta är en bra dag för klubben. Jag tycker vi spelar denna match rätt så bra. Det är bara en spelform jag inte tycker är bra och det är powerplay. Jag är jättenöjd över vårat boxplay. Är även jättenöjd med vårat 5 mot 5 spel. Förutom starten och 4 minuter i första är vi lite vimmelkantiga. Jag tycker vi spelar bra idag men vi behöver hitta ett sätt att göra det där 3e målet. Det är egentligen i pp som vi behöver göra detta målet. Men pp är inte alls uselt idag men vi behöver titta på det.
Cam Abbot - Jag vill gratulera Henrik Lundqvist och tycker det var en fin ceremoni. Det är en ära att vara med på Henriks hyllning och se det live. Matchen då, ja det var en tuff match och vi började bra dem första 12 minuterna i period 1. Sedan gick det lite upp och ner men i allmänt så är vi ganska nöjda med att få med oss två poäng.
Frölunda HC
Roger Rönnberg - Ja, om vi börjar med Henrik Lundqvist ceremoni så var det klass. Jag är jätte glad att få vara med på denna. Jag tror att både jag och spelarna blev lite rörda av den. Den var känslosam och jäkligt fin. Jag vill tacka Rögle som var med på denna ceremoni på bänken. Även tacka Rögles fans som med glimten i ögat supportrar denna ceremoni. Det är respekt mot sporten och sånt gillar jag.
Sen är jag ledsen för alla Frölundaiter att vi inte kan vinna för Henrik Lundqvist. Att vinna en sån här match skulle betytt mycket. Mina spelare spelade med hjärta och själ idag och jag ser folk på läktarna som jublar åt skott täckningar, och även om vi inte vinner idag så tror jag detta är en bra dag för klubben. Jag tycker vi spelar denna match rätt så bra. Det är bara en spelform jag inte tycker är bra och det är powerplay. Jag är jättenöjd över vårat boxplay. Är även jättenöjd med vårat 5 mot 5 spel. Förutom starten och 4 minuter i första är vi lite vimmelkantiga. Jag tycker vi spelar bra idag men vi behöver hitta ett sätt att göra det där 3e målet. Det är egentligen i pp som vi behöver göra detta målet. Men pp är inte alls uselt idag men vi behöver titta på det.