Matchanalys Västerås IK - BIK Karlskoga 29 Dec -22 Omg 28

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - BIK Karlskoga 29 Dec -22 Omg 28

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena.
Senaste match Västerås IK: MoDo - Västerås IK förlust 4-1.
Senaste match BIK Karlskoga: BIK Karlskoga - Östersund IK vinst 1-0 SO.
Västerås tabell placering inför matchen : 11.
BIK Karlskoga tabell placering inför matchen : 5.
Omgång: 28.
Notis: Fjärde gången lagen möts denna säsong, VIK vann dem två första mötena.
Notis: Västerås har 5 raka förluster och är hockeyallsvenskan formsvagaste lag.
Notis: BIK Karlskoga har tre raka förluster på bortaplan.[
Notis: Västerås IK leder utvisningsligan med 11.11 minuter per match i snitt.

Period 1
[*]28 sek : MÅL David Lilja i BIK Karlskoga gör 0-1 efter bara 28 sekunder. Backarna i Västerås är inte alls med ifrån början.
[*]2 min : VIK ser inte alls ut att vara med försvarsmässigt. Även målvakten i Västerås Alexander Hellnemo har inte koll på var pucken är.
[*]5 min : BIK kommer i 2 mot 1 läge men Karlskoga tappar pucken i skott ögonblicket.
[*]7 min : MÅL 2-0 av BIK Karlskoga från Logan Cockerill i ett friläge och lägger in den enkelt.
[*]7 min : Timeout Västerås IK.
[*]10 min : Alexander Hellnemo i Västerås målet gör 3 riktigt fina räddningar när BIK får lägen framför mål.
[*]11 min : Karlskoga får lägen hela tiden. Västerås ser helt stillastående ut.
[*]12 min : Utvisning Oliver Bohm i Västerås för tripping. Pp BIK Karlskoga.
[*]13 min : Isac Skedung i Västerås får ett friläge i numerärt underläge men missar målet. Karlskoga spelaren bakom Isac är på pucken i skottögonblicket.
[*]14 min : Gabriel Kangas i VIK ligger på isen skadad efter att fått pucken på knät efter ett slagskott.
[*]17 min : Utvisning BIK Karlskoga och Viktor Lennartsson för en tripping. Powerplay Västerås.
[*]18 min : Mikael Frycklund i Västerås gör en snygg passning i slottet till en försvarande BIK spelare i pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-2 och skotten i perioden slutade 9-8.

Period 2
[*]1 min : Västerås IK ser inledningsvis lika vilsna ut som i början av period 1.
[*]1 min : Utvisning Kalle Jelvert i BIK Karlskoga för boarding. Powerplay VIK.
[*]3 min : Västerås Anton Svensson träffar insida stolpe i sista sekunden i pp.
[*]6 min : BIK gör det riktigt bra i försvarszon. Gör det svårt för Västerås IK att få några farliga lägen i slottet eller närmare mål.
[*]7 min : Västerås Isac Skedung får ett bra läge vid teckningscirlekn och skjuter men träffar rakt på BIK Karlskogas målvakt Marcus Hellgren Smed.
[*]8 min : MÅL Emil Aronsson i VIK gör mål efter ett lite längre anfall. Pucken studsar till sist ner framför målvakten i BIK och Aronsson sätter den för reducering 1-2.
[*]11 min : Friläge BIK Karlskoga Marcus Modigs men målvakten i VIK räddar.
[*]12 min : Lite mer Västerås nu.
[*]15 min : Västerås får två riktigt fina möjligheter. Blir 2 skott på mål som BIK Karlskogas målvakt Hellgren Smed räddar.
[*]16 min : Västerås backarna släpper stora luckor i försvaret emellanåt.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 15-7 och sammanlagda skotten hittills i matchen står 24-15.

Period 3
[*]3 min : Västerås Zeteny Hadobas missar pucken två gånger i rad i försvarszon. Kunde bli farligt läge för BIK Karlskoga.
[*]5 min : Anton Svensson åker på en tackling i försvarszon och tappar pucken till Karlskoga som får ett skott på mål men målvakten i VIK Alexander Hellnemo räddar.
[*]6 min : Blir dubbelutvisning Arvid Aronsson i BIK och Jesper Kokkonen i VIK åker ut för roughing. Spel 4 mot 4.
[*]10 min : MÅL Isac Skedung gör mål i Västerås efter att målvakten i Karlskoga lämnat en retur 2-2.
[*]11 min : Utvisning Arvid Aronsson i BIK Karlskoga för holding. Powerplay VIK.
[*]13 min : Ett bra pp av VIK.
[*]16 min : MÅL Blir rörigt framför Västerås kassen och Gustaf Franzén i BIK Karlskoga får tag i pucken och sätter 2-3.
[*]16 min : Tom målbur Västerås IK spel 6 mot 5.
[*]17 min : Utvisning BIK Johan Larsson för tripping. Spel 6 mot 4 för Västerås IK.
[*]20 min : Match slut. 2-3 och skotten i perioden slutade 7-5. Sammanlagda skotten i matchen slutar 31-20.

Resultat
Västerås IK - BIK Karlskoga 2-3.