Plats: Malmö Arena.
Senaste match Malmö: Timrå IK - Malmö förlust 3-0
Senaste match IK Oskarshamn: Oskarshamn - Färjestad förlust 3-6.
Malmös tabell placering inför matchen : Jumboplacering 14.
IK Oskarshamns tabell placering inför matchen : 11.
Omgång: 30.
Notis: Malmö vann sin senaste hemmamatch mot Hv71.
Notis: Oskarshamn har vunnit dem 5 senaste matcherna mot Malmö.
Notis: När Malmö Redhawks mötte Hv71 så vart det bråk mellan Emil Sylvegård och Carl Persson. Klippet kan ni se här http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=211
Sjukdomar i Malmö: Daniel Marmenlind.
Sjukdomar i Oskarshamn: Niclas Burström, Blaine Byron, Joe Cannata.
Period 1
[*]24 sek : Utvisning Fredrik Händemark i Malmö för tripping. Powerplay IK Oskarshamn.
[*]1 min : Oliver Lauridsen i Malmö täcker skott och får den på handleden. Går ut i omklädningsrummet, får se om han kommer tillbaka till matchen.
[*]2 min : Ett bra penaltykill av Malmö.
[*]3 min : Lance Bouma i Malmö tar pucken av Oskarshamn i deras egna zon. IKO får ett längre anfall på Malmö pga. detta.
[*]8 min : Spelet går fram och tillbaka nu. Båda lagen turas om att anfalla.
[*]11 min : Malmös Ponthus Westerholm tar pucken av Oskarshamn i deras egna zon.
[*]12 min : Ponthus Westerholm i Malmö får en fin passning och kommer till ett bra läge mot målvakten Tim Juel i IKO kassen. Westerholm avlossar ett skott som Tim Juel räddar men tappar sin klubba i denna räddning.
[*]15 min : Lång spelsekvens utan avblåsning.
[*]16 min : Carl Persson i Malmö får ett fint läge i slottet och avlossar ett skott när han får en passning av Carl Söderberg från bakom mål. Tim Juel i Oskarshamns målet gör en snygg plockhandsräddning.
[*]17 min : Utvisning Antti Suomela i IK Oskarshamn. Detta för en puckout, delaying of game. Malmö Redhawks ska spela pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 12-7.
Period 2
[*]4 min : Målvakten i Oskarshamn gör en sjukt fin räddning. Marcus Sylvegård får pucken vid högra stolpen och skjuter men Juel hinner ditt och räddar med benskyddet. Borde varit ett mål här.
[*]6 min : Bra täckt av Emil Martinsen Lilleberg i IKO när Malmö Redhawks ska göra en passning över centrallinjen i offensivzon.
[*]9 min : Målvakten i IK Oskarshamn Tim Juel gör en riktigt bra match i kassen ikväll.
[*]11 min : MÅL Carl-Johan Lerby i Malmö avlossar ett skott från blå. Tim Juel i IKO kassen blir skymd av 2 till 3 spelare och är chanslös att se denna 1-0 till Redhawks.
[*]13 min : Carl Persson i Malmö Redhawks kommer i slottet och skjuter men träffar ribban.
[*]15 min : Malmö kommer i ett 3 mot 2 läge. Fredrik Händemark får passning och skjuter men utanför.
[*]16 min : Utvisning Carl Persson i Malmö. Detta för en tripping och IKO ska spela powerplay.
[*]16 min : MÅL Oskarshamns Jiri Smejka gör mål. Malmö och Carl Söderberg hade chansen sekunden innan att få ut pucken ur zon men fick ingen bra träff på pucken. Jiri Smejka gör 1-1 i powerplay.
[*]17 min : MÅL Cameron Brace i IKO får pucken i mittzon och lurar både Lauridsen och Lerby i Malmö. Cameron Brace skjuter och sätter ledningsmålet 1-2.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 14-7. Sammanlagda skotten i matchen står nu 26-14.
Period 3
[*]3 min : MÅL IK Oskarshamns David Quenneville skjuter från blålinjen men träffar inte mål. Ahti Oksanen i IKO får tag i pucken sekunden efter och sätter 1-3.
[*]8 min : Malmö ser stillastående ut. Oskarshamn har nu lagt om till helt försvarspel.
[*]9 min : Utvisning Robin Norell i IKO för roughing. Pp spel för Redhawks.
[*]9 min : Timeout Malmö Redhawks.
[*]11 min : Malmö skjuter skott efter skott och försöker verkligen få in en reducerings puck. Ett bra pp av Malmö.
[*]12 min : IKO får en utvisning för slashing, Antti Suomela får 2 minuter för detta. Powerplay och chans igen för Malmö att reducera i pp.
[*]15 min : Målvakten i Oskarshamn Tim Juel gör en otroligt fin kväll.
[*]17 min : Tom målbur Malmö, spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut. 1-3 och skotten i perioden slutade 12-10 och sammanlagda skotten i matchen slutade 38-24.
Resultat
Malmö Redhawks - IK Oskarshamn 1-3.
Matchens lirare: Tim Juel - Målvakt i IK Oskarshamn.
Matchanalys Malmö Redhawks - IK Oskarshamn 3 Jan-23 Omg 30
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Presskonferens Malmö Redhawks - IK Oskarshamn 3 Jan-23
IK Oskarshamn
Martin Filander - Tuff bortamatch, det är alltid jämt på nått vis när vi möter Malmö. Tycker vi får en bra start på matchen rent spelmässigt. Dem första 10 minuterna i period 1 är bra, dem andra 10 minuterna går till Malmö. Relativt jämn första period, med något övervikt för Malmö. I period 2 är Malmö Redhawks bättre men vi får två psykologiska mål efter vi hamnat i underläge med 1-0. I tredje tycker jag vi spelar väldigt stabilt, spelar med ganska låg risk. Vi kontrollerar matchbilden och har ett stort målvaktsspel i dag. Det är små marginaler men jag tycker att Malmö har övertaget i större delen av matchen men vi är lite vassare i våra lägen vi får.
Malmö Redhawks
Tomas Kollar - Bra sammanfattning tycker jag. Det jag tycker är att vi spelar inte för att vinna idag, ruggigt besviken. Det är ett problem, det är är ett jättestort problem för oss. I dem avgörande lägena är vi alldeles för blöta och alldeles för mjuka och alldeles för veka, och det är inte godkänt. Vi sätter upp oss för att vinna den här matchen men ännu en gång så spelar vi bort oss från egna händer. Det är jättedåligt och Oskarshamn är värda sina 3 poäng idag. Dem tar vara på chanserna dem får och det gör inte vi. Vi skapar ett tonvis med chanser men gör inte mål. Det spelar ingen roll hur mycket du skapar när du inte lyckas göra mål. Ja vi har att jobba på.
Fråga - Vad kan du göra åt dessa problem ?
Tomas Kollar - Ja vi måste prata om detta och belysa. Det är klart också att det är eget ansvar i slutändan att göra dem saker vi pratar om. Det är inget systemfel vi åker dit på . Det hade varit enklare att göra systemfel men det är tapp och slarv med pucken som gör att vi åker dit.
Martin Filander - Tuff bortamatch, det är alltid jämt på nått vis när vi möter Malmö. Tycker vi får en bra start på matchen rent spelmässigt. Dem första 10 minuterna i period 1 är bra, dem andra 10 minuterna går till Malmö. Relativt jämn första period, med något övervikt för Malmö. I period 2 är Malmö Redhawks bättre men vi får två psykologiska mål efter vi hamnat i underläge med 1-0. I tredje tycker jag vi spelar väldigt stabilt, spelar med ganska låg risk. Vi kontrollerar matchbilden och har ett stort målvaktsspel i dag. Det är små marginaler men jag tycker att Malmö har övertaget i större delen av matchen men vi är lite vassare i våra lägen vi får.
Malmö Redhawks
Tomas Kollar - Bra sammanfattning tycker jag. Det jag tycker är att vi spelar inte för att vinna idag, ruggigt besviken. Det är ett problem, det är är ett jättestort problem för oss. I dem avgörande lägena är vi alldeles för blöta och alldeles för mjuka och alldeles för veka, och det är inte godkänt. Vi sätter upp oss för att vinna den här matchen men ännu en gång så spelar vi bort oss från egna händer. Det är jättedåligt och Oskarshamn är värda sina 3 poäng idag. Dem tar vara på chanserna dem får och det gör inte vi. Vi skapar ett tonvis med chanser men gör inte mål. Det spelar ingen roll hur mycket du skapar när du inte lyckas göra mål. Ja vi har att jobba på.
Fråga - Vad kan du göra åt dessa problem ?
Tomas Kollar - Ja vi måste prata om detta och belysa. Det är klart också att det är eget ansvar i slutändan att göra dem saker vi pratar om. Det är inget systemfel vi åker dit på . Det hade varit enklare att göra systemfel men det är tapp och slarv med pucken som gör att vi åker dit.