Matchanalys Linköping HC - Malmö Redhawks 5 Jan -23 Omg 31

Vad händer i LHC ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Linköping HC.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Linköping HC - Malmö Redhawks 5 Jan -23 Omg 31

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Saab Arena.
Senaste match Linköping HC: Brynäs IF - Linköping HC förlust 4-3 OT.
Senaste match Malmö Redhawks: Malmö Redhawks - IK Oskarshamn förlust 1-3. (Matchanalys hittas här http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=215)
Linköpings tabell placering inför matchen : 10.
Malmös tabell placering inför matchen : Jumbo 14.
Omgång: 31.
Notis: Linköping har förlorat 3 matcher i rad.
Notis: Malmö förlorat dem senaste 2 matcherna.
Notis: Lagen har mötts 2 ggr denna säsong och vunnit varsin.
Sjukdomar i Linköping: Filip Bystedt, Georg Weigelt, Broc Little.
Sjukdomar i Malmö: Markus Lauridsen, Daniel Marmenlind.

Period 1
[*]1 min : Malmö Redhawks får en fin och bra möjlighet i slottet när Marcus Sylvegård skjuter i magplattan på Linköpings målvakten Marcus Högberg.
[*]10 min : Mycket Malmö första halvan av perioden.
[*]12 min : MÅL och inte rättvist men Linköping gör 1-0 efter ett längre anfall. Henrik Törnqvist gör mål efter att ett skott tagit i täcket.
[*]14 min : Carl Söderberg i Malmö vinner en puck mot Linköpings Craig Schira. Detta händer i Malmös zon och Carl Söderberg driver pucken ända in i LHC zon men blir där stoppad.
[*]18 min : Många hårda tacklingar från bägge lagen.
[*]19.35 min : 2 x dubbelutvisningar efter gruff i Malmös målgård. Malmös Joakim Ryan och Car-Johan Lerby och Linköpings Oscar Fantenberg och Patrick Russell blir utvisade. Malmö får spela pp efter att Patrick Russel i LHC får 2+2 minuter.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 7-12.

Period 2
[*]0 min : Malmö får börja spela perioden i powerplay.
[*]2 min : Linköpings Oscar Fantenberg avlossar ett skott vid tekningscirkeln. Många spelare skymmer Malmö målvakten men Adam Werner lyckas rädda ändå.
[*]3 min : Markus Hännikäinen i Linköping HC skjuter vid blå och målvakten i Malmö Adam Werner räddar men lämnar retur som Markus Hännikäinen får åter ett skott på men Adam Werner tar även detta retur skott.
[*]3 min : Utvisning Malmös Carl-Johan Lerby för tripping. LHC ska spela pp.
[*]5 min : Utvisning Malmös Lance Bouma för holding. Spel 5 mot 3 för Linköping.
[*]6 min : MÅL Linköping HC gör mål genom Patrick Russel i powerplay 2-0.
[*]10 min : Utvisning Linköping John Nyberg för högklubba. Powerplay Malmö Redhawks.
[*]12 min : Ett bra pp av Malmö med många målchanser. Men problemet kvarstår att pucken inte vill gå in i mål.
[*]13 min : Kim Rosdahl i Malmö får pucken i slottet men skjuter över.
[*]17 min : John Nyberg i LHC försöker sätta pucken mellan benen på Malmö målvakten Adam Werner men där håller burväktaren stängt.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 12-12. Sammanlagda skotten i matchen står nu 19-25.

Period 3
[*]5 min : Det är Linköping som har puckövertaget i sista perioden. Ser ut som Malmö tappat all energi.
[*]7 min : Malmö ser inte alls ut att vara desperata efter en reducering. Trots jumbo placering i tabellen så är det Linköping HC som styr sista perioden.
[*]10 min : Fin räddning av Marcus Högberg i Linköpings målet. Patrick Russel i Malmö är på väg att göra mål här.
[*]13 min : Malmö Redhawks Oliver Lauridsen slarvar i egen zon och lägger en riktigt dålig passning i anfallszon. Malmö har puckkontroll i anfallszon men med denna passning går pucken ut i mittzon och Linköpings Ty Rattie får tag i pucken och får en kontring och ett friläge. Malmös burväktare Adam Werner får rädda. Men så slarvigt av O. Lauridsen.
[*]17 min : Tom målbur i Malmö och spel 6 mot 5.
[*]19.40 min : Fredrik Händemark gör mål i spel 6 mot 5 men precis i mål ögonblicket så flyttar målvakten i Linköping målburen. Blir video granskning och dömt ej mål.
[*]20 min : Match slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 1-11. Skotten i matchen slutade 20-36.

Resultat
Linköping HC - Malmö Redhawks 2-0.