Plats: Kristianstads Ishall.
Senaste match Kristianstad IK: Björklöven - Kristianstad IK vinst 1-2 OT.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - AIK förlust 1-5.
Kristianstad tabell placering inför matchen : 10.
Västerås tabell placering inför matchen : 11.
Omgång: 42.
Notis: Västerås har sparkat tränarna Thomas Paananen, Patrik Fagerlund och Robert Nordmark. In som nya tränare är Tero Lehterä och Sami Hirvonen.
Notis: Andra mötet mellan lagen denna säsong. Det första vann Västerås hemma med 5-1.
Notis: Detta är en strid om bottenstriden. KIK ligger på 10nde plats och VIK på plats 11. Är inte många matcher kvar nu.
Period 1
[*]3 min : Västerås börjar inledningsvis bra. Ett par fina anfall efter 3 minuter.
[*]4 min : Västerås Anthon Eriksson avlossar ett handledsskott vid tekningscirkeln men Filip Larsson i KIK kassen räddar.
[*]5 min : Utvisning Daniel Gunnarsson i Västerås IK. Powerplay för Kristianstad.
[*]7 min : Slarvigt byte i VIK. Blir ett bra läge för Kristianstad.
[*]10 min : MÅL Melker Eriksson i Kristianstad IK får en passning i slottet av Daniel Ljungman och direktskjuter in 1-0.
[*]12 min : Malte Sjögren i Kristianstad IK kommer till ett fint läge vid tekningscirkeln och skjuter men VIK målvakten Johan Gustafsson räddar.
[*]18 min : Utvisning Linus Pettersson i KIK. Powerplay Västerås IK.
[*]19.30 min : MÅL Västerås IK och Lukas Zetterberg avlossar ett direktskott från blå och gör 1-1 i pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 8-14.
Period 2
[*]2 min : Kristianstads Daniel Ljungman får ett fint skottläge i slottet men VIK målvakten räddar.
[*]3 min : MÅL Marcus Bergman i Västerås trampar upp fart och skickar in en passning framför mål som Lukas Zetterberg sätter 1-2.
[*]6 min : Utvisning Nick Albano i Västerås för slashing. KIK ska spela pp.
[*]10 min : Västerås Isac Skedung får två bra målfarliga lägen men Kristianstad avvärjer dessa med nöd och näppe.
[*]13 min : VIK målvakten Johan Gustafsson får komma ut för att hinna skjuta iväg pucken då KIK ser ut att hinna före och blir då fri med Gustafsson. Detta blir en fin passning till Isac Skedung som får ett skottläge men Filip Larsson i KIK målet räddar.
[*]15 min : Kristianstads Theodor Pistek skjuter men utanför. Ett fint pass från Roope Laavainen.
[*]19 min : Blake Speers i Västerås IK får en halvträff mot Kristianstad målet. Det är mycket spelare framför som skymmer och blir rörigt men på nått vis så lyckas målvakten i KIK Filip Larsson rädda.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 11-10. Sammanlagda skotten i matchen står 19-24.
Period 3
[*]2 min : Pigg start av Kristianstad.
[*]2 min : Målvakten i Västerås Johan Gustafsson gör en bra räddning när Melker Eriksson testar att lyfta in pucken.
[*]4 min : Blake Speers gör en slarvig passning i sin egen zon. KIK får tag i pucken.
[*]5 min : MÅL Robin Carlsson i Kristianstad IK får så gott som ett friläge, skjuter på benskydden på JG som lämnar retur rakt ut till Robin Carlsson som får en returchans och sätter pucken för 2-2.
[*]9 min : En jämn match både målmässigt och skottmässigt som står nu 28-28.
[*]13 min : Många avblåsningar nu.
[*]16 min : Lukas Zetterberg i Västerås får ett skottläge nära mål. Chans för ett hattrick men målvakten i Kristianstad IK Filip Larsson räddar.
[*]18 min : Kristianstad får fina lägen. Västerås har lite tur att det inte ligger under nu.
[*]20 min : Period 3 slut. 2-2 och skotten i matchen står nu 33-36. I perioden 14-12.
Period 4
[*]3 min : VIK har haft puckövertaget hittills i förlängningen.
[*]3 min : Roope Laavainen i KIK och Isac Skedung utvisas för roughing efter gruff. Utvisningen kvittas.
[*]5 min : Period 4 slut. 2-2 och skotten i matchen står nu 35-42.
Straffar
[*]VIK Alexander Lunsjö gör mål 0-1.
[*]KIK Theodor Pistek. Västerås målvakten JG räddar.
[*]VIK Liam Dower Nilsson. Kristianstad målvakten Filip Larsson räddar.
[*]KIK Aleksi Ainali missar mål.
[*]VIK Lukas Zetterberg. KIK målvakten Filip Larsson räddar.
[*]KIK Linus Pettersson gör 1-1.
[*]VIK Anton Svensson. Filip Larsson i KIK målet räddar.
[*]KIK Jack Kopacka, Johan Gustafsson i Västerås målet räddar.
[*]VIK Alexander Lunsjö gör mål 1-2.
[*]KIK Linus Pettersson lägger sista straffen som JG räddar och Västerås vinner med 2-3 SO.
Resultat
Kristianstad IK - Västerås IK 2-3 SO
Matchanalys Kristianstad IK - Västerås IK 7 Feb -23 Omg 42
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: