Plats: Tegera Arena i Leksand.
Senaste match Leksand IF: IK Oskarshamn - Leksand IF förlust 5-1.
Senaste match Färjestad BK: Färjestad BK - Timrå IK förlust 2-5.
Leksand tabell placering inför matchen : 7.
Färjestad tabell placering inför matchen : 4.
Omgång: 46.
Sjukdomar FBK: Remi Elie, August Tornberg, Theodor Lennström, Per Åslund, Jasse Ikonen
Period 1
[*]40 sek : MÅL Lucas Forsell i Färjestad styr in pucken framför mål 0-1. Skottet från blå kommer från Axel Bergkvist.
[*]3 min : Utvisning hakning på Färjestads Joel Nyström. Powerplay Leksand IF.
[*]3 min : MÅL Leksands Kalle Östman gör 1-1 efter 2 sekunders spel i powerplay.
[*]5 min : Leksand får fast pucken i anfallszon och får två riktiga fina målchanser.
[*]6 min : MÅL Joakim Nygård i FBK får en passning framför mål och sätter pucken upp i nättaket för ledning med 1-2.
[*]9 min : MÅL Linus Johansson vänder bort en Leksands försvarare och trycker in pucken bakom Leksands målvakten Kasimir Kaskisuo 1-3. Blir video bedömning och döms EJ MÅL. Det står fortfarande 1-2 eftersom målvakten tillsammans med pucken trycks in i mål.
[*]14 min : Utvisning tripping Färjestad Patrik Lundh. Powerplayspel för Leksand.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 10-8.
Period 2
[*]0 sek : Leksand byter ut sin målvakt Kasimir Kaskisuo mot Mantas Armalis.
[*]4 min : FBK börjar bra inledningsvis. Mantas Armalis i Leksands kassen får göra ett par trygga räddningar.
[*]4 min : Utvisning Färjestad Joakim Nygård för tripping. Leksand ska spela powerplay.
[*]6 min : Utvisning Färjestad Max Lindroth för en högklubba. Leksand får åter igen spela pp.
[*]7 min : Michael Lindqvist i FBK får ett friläge i numerärt underläge men målvakten Mantas Armalis i Leksands kassen räddar.
[*]8 min : Olle Alsing i Leksand IF drar förbi en försvarare och får ett kanonläge med målvakten i FBK Matt Tomkins. Tomkins i Färjestads kassen vinner duellen och räddar.
[*]8 min : TO FBK.
[*]9 min : Utvisning Leksand IF för interferens Olle Alsing. Powerplay Färjestad.
[*]16 min : Joakim Nygård i Färjestad får en kanonpassning och avlossar ett skott men burväktaren i Leksand Mantas Armalis räddar åter igen.
[*]16 min : MÅL Joakim Nygård i Färjestad petar in pucken efter en sargstuds 1-3.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-3 och skotten i perioden slutade 5-12. Skotten sammanlagt efter 2 perioden står 15-20.
Period 3
[*]3 min : LIF börjar bäst i period 3. Flera chanser men skotten går utanför eller så är det Matt Tomkins i Färjestads kassen som räddar.
[*]6 min : Utvisning Färjestad BK för holding Max Lindroth. Pp för LIF.
[*]11 min : MÅL Olle Alsing i LIF får en passning i slottet och sätter en reducering till 2-3.
[*]13 min : Bra tryck nu från Leksand.
[*]16 min : Utvisning Leksand Justin Kloos för interferens. Färjestads tur att spela pp.
[*]16 min : Utvisning Färjestad Michael Lindqvist för högklubba. Spel 4 mot 4.
[*]16 min : Timeout Leksand IF.
[*]16 min : Leksand tar ut sin målvakt Mantas Armalis, spel 5 mot 4.
[*]16 min : Leksand tar in sin målvakt igen spel 4 mot 4.
[*]17 min : Armalis ut igen för Leksand. Spel 5 mot 4.
[*]18 min : MÅL FBK gör 2-4 i öppen kasse målskytten kom från utvisningsbåset och heter Michael Lindqvist.
[*]19.30 min : Max Lindroth i Färjestad BK gör 2-5 i öppen kasse.
[*]20 min : Matchen slut. 2-5 och skotten i perioden slutade 16-6. Sammanlagda skotten i matchen slutade 31-26.
Resultat
Leksand IF - Färjestad BK 2-5.
Matchanalys Leksand IF - Färjestad BK 23 Feb -23 Omg 46
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: