Matchanalys Mora IK - Västerås IK 24 Feb -23 Omg 48

Vad händer i Mora IK ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Mora Ishockey klubb.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Mora IK - Västerås IK 24 Feb -23 Omg 48

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Smidjegrav Arena.
Senaste match Mora IK: Kristianstad IK - Mora IK vinst 2-3 OT.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Vita hästen vinst 6-2. (Matchanalys hittar du här : http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=226)
Mora IK tabell placering inför matchen : 3.
Västerås tabell placering inför matchen : 9.
Omgång: 48.
Notis: Tredje mötet mellan lagen, Västerås har vunnit dem 2 första.
Notis: Mora har 5 raka segrar samt har tagit poäng i dem 21 av dem 22 senaste matcherna.
Notis: Lukas Zetterberg har gjort 6 mål på dem 6 senaste matcherna.

Period 1
[*]3 min : MÅL Målvakten i Västerås Ian Blomquist släpper ett lätt skott från Moras Isac Heens 1-0.
[*]4 min : MÅL Anton Heikkinen i Mora IK gör 2-0 när både VIK försvaret och Ian Blomquist i kassen är bortspelade.
[*]4 min : Västerås IK byter målvakt ut med Ian Blomquist och in med Johan JG Gustafsson.
[*]9 min : Marcus Bergman får en passning i slottet och är fri med Moras målvakt Kari Piiroinen, men Piiroinen vinner duellen och räddar.
[*]9 min :MÅL Lukas Zetterberg i VIK gör mål direkt efter en teckning från Trevor Cheek 2-1.
[*]12 min : Moras Anton Heikkinen kommer till ett läge och skjuter men Västerås keepern Johan Gustafsson räddar.
[*]13 min : Trevor Cheek i Västerås slarvar i egen zon och gör en mycket farlig passning in mot det egna slottet, nära att en Mora spelare fick tag i pucken.
[*]18 min : Västerås svårt att få fast pucken i den offensiva zonen.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 11-8.

Period 2
[*]5 min : Ett rätt jämn inledning av period 2.
[*]7 min : Dubbelutvisning Ludvig Östman i Västerås och Måns Carlsson i Mora efter kurr i Västerås målgård. Spel 4 mot 4 och bägge spelarna åker ut för roughing.
[*]9 min : Mora försöker mestadels göra sina mål på styrningar vid mål men i denna period så har det int4e lyckats något vidare.
[*]9 min : Utvisning Olle Strandell i Mora. Detta för en hakning. Västerås ska spela pp.
[*]10 min : Mora kommer 2 mot 1 läge i numerärt underläge men Västerås lyckas avvärja.
[*]14 min : Utvisning Ludvig Jardeskog i Västerås, detta för en interferens. Powerplay för Mora.
[*]18min : Ludvig Östman i Västerås får en passning i slottet men Moras Målvakt Kari Piiroinen räddar.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 6-5. Skotten sammanlagt efter 2 perioder står 17-12.

Period 3
[*]1 min : Utvisning Mora Albin Grewe för högklubba. Powerplay Västerås IK.
[*]3 min : Ett dåligt pp av Västerås som inte lyckas få nått uppställt spel i anfallszon.
[*]3 min : Bra tryck nu från Mora IK. Så nära att Mora gör mål.
[*]4 min : Gabriel Kangas vräker sig in med pucken framför mål men Moras keeper Kari Piiroinen är stark och håller emot.
[*]6 min : Utvisning crosschecking Västerås Zeteny Hadobas. Powerplay Mora IK.
[*]8 min : Ett mycket bra pp av Mora men dock inga mål.
[*]10 min : Båda målvakterna har gjort mycket bra matcher.
[*]11 min : Utvisning Simon Robertsson i Västerås IK för interferens. Mora IK spelar pp.
[*]18 min : Ett snabbt spel ute på isen nu från bägge lagen.
[*]18 min : Tom målbur i Västerås, spel 6 mot 5.
[*]19 min : MÅL Axel Sundberg gör 3-1 till Mora i tom målbur.
[*]20 min : Matchen slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 9-8. Skotten sammanlagt slutade 26-21.

Resultat
Mora IK - Västerås IK 3-1.