Matchanalys Rögle BK - Leksand IF Åttondelsfinal match#1 / 11 Mars -23

Vad händer i Rögle ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Rögle BK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Rögle BK - Leksand IF Åttondelsfinal match#1 / 11 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Period 1
[*]3 min : MÅL Matt Caito i Leksand får en passning från bakom mål och styr in 0-1 i stolpen och in. Det är Oskar Lang som står för passet.
[*]5 min : Utvisning Leksand och Mikael Ruohomaa för slashing. Rögle ska spela pp.
[*]7 min : Ett fint boxplay som Leksand ställer upp med. Rögle för inte mycket ut av detta pp.
[*]8 min : Utvisning högklubba Leksand och Carter Ashton. Rögle får spela ett pp till.
[*]10 min : Leksand IF gör åter ett fint penalty kill. Rögle får inte ut mycket av detta pp heller.
[*]13 min : Utvisning Rögle för holding the stick, Tony Sund. Leksands tur att spela sitt första pp i matchen.
[*]14 min : Blir en högspelare i Rögles mål och pucken går in. Blir video bedömning. Domaren dömer ej mål pga. kontakt med målvakten.
[*]15 min : Leksand ser taggat ut och har spelövertaget i denna första åttondelsfinal.
[*]18 min : Utvisning Leksand Peter Cehlarik för högklubba. Powerplay Rögle BK.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 6-7

Period 2
[*]4 min : Utvisning Leksand för puckout av Carter Ashton. Rögle ska spela pp.
[*]5 min : MÅL Rögle gör mål i pp genom Dennis Everberg på en styrning precis framför mål 1-1. Blir video bedömning och dömt mål.
[*]8 min : Bägge lagen går hårt in i tacklingar. Är hög intensitet i matchen nu.
[*]10 min : Rögle BK forcerar in pucken i mål. Det är en hög med spelare framför kassen. Blir video bedömning igen. Döms ej mål pga. målvakten trycks in i målet och har pucken blockerad enligt domaren.
[*]15 min : Rögle med ett flertalet skott på mål. Målvakten i Leksand Mantas Armalis är med och räddar.
[*]18 min : Leksand vänder och får ett flertalet skott på Rifalk. Burväktaren i Rögle gör räddningar han inte vet om.
[*]19 min : Daniel Zaar i Rögle ligger på isen och ser skadad ut. Zaar leds ut i omklädningsrummet. "Axel är ur led kommer ett meddelande om i pausen".
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 6-17. Skotten sammanlagt efter 2 perioder står 12-24.

Period 3
[*]2 min : RBK med ett stolpskott från Marco Kasper.
[*]4 min : Leksands Matt Caito skjuter ett hårt direktskott på blå som målvakten i Rögle BK Christoffer Rifalk räddar.
[*]10 min : Utvisning Leksand IF Mikael Ruohomaa för tripping. Powerplay Rögle.
[*]13 min : Rögles Adam Edström tar pucken från egen zon och kommer ganska lätt in i offensiv zon och avlossar ett skott som Leksands målvakt Mantas Armalis räddar.
[*]17 min : Justin Kloos i Leksand skjuter ett skott i slottet och Rögle burväktare Rifalk räddar.
[*]18 min : Marco Kasper i Rögle kommer ganska fri in i LIF zon och skjuter men Mantas Armalis räddar.
[*]20 min : Period 3 är slut. 1-1 Skotten sammanlagt står 22-33.

Period 4
[*]1 min : Oskar Stål-Lyrenäs i Rögle skjuter från en vinkel men utanför.
[*]3 min : Rögle får dem flesta målchanserna men Leksand är bra på att täcka skotten.
[*]6 min : Det radas upp lägen från bägge lagen. Det är en mycket jämn match som bägge förtjänar att vinna.
[*]10 min : Leksand med lägen från Marek Hrivík som får en retur chans men målvakten i RBK Christoffer Rifalk räddar.
[*]11 min : Tunga ben i Leksand IF försvar. Rögle får ett långt anfall. Mantas Armalis i Leksands kassen räddar och blockerar till sist.
[*]14 min : MÅL Leksand avgör med ett skott från Lian Bichsel vid blå 1-2.

Resultat
Rögle BK - Leksand IF 1-2 OT.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Rögle BK - Leksand IF Åttondelsfinal match#1 / 11 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Rögle BK går vidare till kvartsfinal efter vunnit åttondelsfinalen mot Leksand IF med 2-1 i matcher. Kvällens match den 14 mars vann Rögle på bortaplan på Tegera Arena med 2-4 mot Leksands IF. I kvartfinals serien bäst av 7 så möter Rögle BK match 1 mot Skellefteå AIK. Matchen börjar på lördag den 16 mars klockan 19.00.
Skriv svar