Plats: ABB Arena Nord i Västerås, Rocklunda område.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - IF Björklöven vinst 1-2 (Matchanalysen kan hittas här http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=243
Senaste match IF Björklöven: Västerås IK - IF Björklöven vinst 1-2 (Matchanalysen kan hittas här http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=243
Notis: Det står 2-1 i matcher till Björklöven. Bäst av 7.
Notis: Veeti Vainio och Daniel Rahimi är avstängda i Björklöven efter armbågstacklingar i ansiktet på Nick Albano och Västerås lagkapten Jimmie Jansson Lorek. Mer om detta kan du hitta på denna länk http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?p=315#p315.
Period 1
[*]2 min : Utvisning Björklöven Maxime Fortier för hakning. Powerplay Västerås IK.
[*]3 min : MÅL Västerås Sakari Salminen gör mål i pp 1-0.
[*]6 min : MÅL Fredric Weigel på en retur från målvakten i Västerås Johan Gustafsson. Blir video bedömning och dömt mål 1-1.
[*]9 min : Västerås Daniel Gunnarsson skjuter från blå och det blir rörigt. Västerås Mikael Frycklund står framför mål och får en smäll i huvudet. Ingen utvisning.
[*]13 min : Utvisning Trevor Cheek i Västerås utvisas för crosschecking. Björklöven får spela pp.
[*]14 min : Utvisning IF Björklövens Alex Hutchings för slashing. Samtidigt blir Västerås Oliver Bohm utvisad för crosschecking. Spel 5 mot 4, fortsatt pp för Björklöven.
[*]17 min : MÅL av Fredric Weigel i Björklöven efter lite slarv av Västerås i deras egna försvarszon. Ludvig Östman i Västerås IK lägger in pucken i slottet framför eget mål och Fredrik Weigel lägger in den lätt för 1-2 till Umeå laget.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 10-12.
Period 2
[*]1 min : Fin solo prestation av Västerås Lukas Zetterberg. Han rundar målet och tar sig in framför mål i slottet och skjuter men Björklövens målvakt Joona Voutilainen räddar.
[*]2 min : Utvisning Västerås IK och Isac Skedung för slashing. Björklöven får spela numerärt överläge.
[*]3 min : MÅL Björklöven av Kim Johansson som skjuter ett skott från blå som går i stolpen och in till 1-3.
[*]6 min : Björklöven spelar riktigt fint. Västerås får inte till nått spel alls just nu.
[*]9 min : Björklöven får till ett friläge. Maxime Fortier försöker sätta den men målvakten i Västerås IK Johan "JG" Gustafsson räddar.
[*]11 min : Västerås Lukas Zetterberg gör en så snygg grej. Driver pucken från mittzon till att komma helt fri med målvakten i Björklöven Joona Voutilainen. Målvakten räddar med en benparad.
[*]16 min : Björklövens burväktare gör 3 till 4 riktigt fina räddningar.
[*]19.30 min : Blir rörigt i målet hos Björklöven och vissa av Västerås spelarna höjer armarna för mål men pucken går ut i mittzon. Blir video bedömning och dömt ej mål.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-3 och skotten i perioden slutade 13-7.
Period 3
[*]1 min : MÅL Björklövens Scott Pooley gör 1-4 till Björklöven. Blir video bedömning och dömt mål.
[*]2 min : MÅL Björklöven gör 1-5 genom lagkaptenen Fredric Andersson.
[*]2 min : Västerås backen Ludvig Östman har varit ansvarig för att minst 3 av Björklövens mål.
[*]3 min : Utvisning Björklövens Gerry Fitzgerald för tripping. Västerås IK ska spela numerärt överläge.
[*]5 min : Utvisning Björklöven Mattias Nörstebö för hakning. Västerås ska spela 5 mot 3.
[*]7 min : Björklöven gör ett bra penaltykill. Klarar spelet 3 mot 5 enkelt. Västerås har tappat glöden i denna match.
[*]8 min : Utvisning Björklöven Viljami Juusola för hakning. Powerplay VIK.
[*]8 min : MÅL Snyggt mål i pp av Lukas Zetterberg. Ett fint passningsspel och direktskott av Lukas som blir 2-5.
[*]13 min : Utvisning Västerås Blake Speers för speering 2+2 minuter. Powerplay Björklöven.
[*]16 min : Joel Mustonen i Björklöven gör 2-6 i pp.
[*]20 min : Matchen slut. 2-6. Skotten sammanlagt i matchen 31-28.
Resultat
Västerås IK - IF Björklöven 2-6.
Kvartsfinal #4 leder: IF Björklöven med 3-1 i matcher. Matchserien spelas i bäst av 7.
Matchanalys Västerås IK - IF Björklöven kvartsfinal match#4 / 23 Mars -23
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: