Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#5 / 24 Mars -23

Vad händer i Skellefteå ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om SAIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#5 / 24 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Skellefteå kraft arena.
Senaste match Skellefteå AIK: Rögle BK - Skellefteå AIK förlust 5-2.
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Skellefteå AIK vinst 5-2.
Notis: Det står 2-2 i kvartsfinal match serien. Bäst av 7.

Period 1
[*]2 min : Adam Edström i Rögle ligger och har ont på isen. Får hjälp ut, men ser ut att ha väldigt ont.
[*]5 min : SAIK har spelövertaget i inledningen.
[*]6 min : Dubbelutvisning Jonathan Pudas i Skellefteå AIK för tripping. Oskar Pettersson i Rögle för charging. Spel 4 mot 4.
[*]11 min : Oscar Möller i Skellefteå tar pucken i mittzon och driver in pucken i anfallszon, fintar bort en Rögle back och får till ett backhand skott. Målvakten i Skellefteå AIK Linus Söderström räddar.
[*]12 min : Rögles Adam Edström är tillbaka på bänken efter situationen i minut 2.
[*]13 min : Utvisning Adam Engström i Rögle BK för holding. Skellefteå AIK ska spela numerärt överläge.
[*]14 min : Utvisning Rickard Hugg i SAIK för holding the stick. Spel 4 mot 4.
[*]15 min : Rögle spelar pp sista minuten.
[*]16 min : Dubbelutvisning igen. Blir gruff och brottning vid varje avblåsning. Domaren vill nog försöka undvika detta genom att döma många dubbelutvisningar. Dennis Everberg i Rögle får 2 minuter för roughing. Pär Lindholm i SAIK får 2 minuter för roughing. Dessa utvisningar kvittas.
[*]18 min : Snygg plockräddning av Skellefteå målvakten Linus Söderström.
[*]18 min : Dubbelutvisning igen. Michael Kapla i Rögle och Jonathan Johnson i Skellefteå båda för crosschecking. Spel 4 mot 4.
[*]19 min : Utvisning Skellefteå AIK Jonathan Pudas för målvakts interferens. Powerplay nu för Rögle 4 mot 3.
[*]19.40 min : MÅL Anton Bengtsson i Rögle gör 0-1 i powerplay.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 12-8.

Period 2
[*]2 min : SAIKs Jonathan Johnson slarvar och ger pucken till Marco Kasper i Rögle som får en gratis chans. Linus Söderström, målvakt i SAIK lägger plocken på pucken.
[*]2 min : MÅL Simon Hjalmarsson i Rögle BK slänger iväg ett höstlöv som hittar in i mål 0-2.
[*]4 min : Utvisning Rögle BK Valtteri Viljanen för tripping. Powerplay Skellefteå AIK.
[*]6 min : Rögle kommer i ett 2 mot 1 läge och Anton Bengtsson får passningen men burväktaren i SAIK Linus Söderström räddar.
[*]9 min : Adam Tambellini i RBK får en smäll i ansiktet och går till bänken. Efter ett tag så utgår Adam till omklädningsrummet.
[*]11 min : Skellefteå AIK Tom Kühnhackl får ett bra läge när han kommer i fart och snärtar iväg ett skott men Christoffer Rifalk räddar.
[*]12 min : Utvisning Rögle BK Vojtech Mozik för crosschecking. SAIK får spela numerärt överläge.
[*]19.30 min : Utvisning Michael Kapla i Rögle BK för en crosschecking. Powerplay SAIK.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-2 och skotten i perioden slutade 16-8.

Period 3
[*]5 min : Skellefteå AIK får inte fast pucken i anfallszon. Rögle droppar ut pucken lätt ur zon.
[*]7 min : Utvisning Per Lindholm i SAIK för tripping. Numerärt överläge för Rögle BK.
[*]8 min : MÅL Marco Kasper i Rögle slarvar i numerärt överläge och gör en tavla i egen zon, tappar pucken till Albin Sundsvik i Skellefteå som gör 1-2.
[*]11 min : Utvisning RBK Dennis Everberg för tripping. Powerplay SAIK.
[*]12 min : MÅL Jonathan Pudas i Skellefteå AIK gör 2-2 i powerplay efter bara 20 sekunder.
[*]15 min : Rögle ser skärade ut efter SAIKs kvitterings puck. Skellefteå får nu skott efter skott på mål.
[*]18 min : Pucken går in för SAIK men är rörigt framför mål. Blir video bedömning och dömt ej mål. Störning av målvakt.
[*]20 min : Period 3 slut. 2-2. Förlängningsperiod och sudden death ska spelas.

Period 4
[*]5 min : En jämn förlängningsperiod. Båda lagen får ett par chanser var.
[*]8 min : Fint spel av SAIK i Rögles zon. Ett farligt skott som RBKs målvakt Christoffer Rifalk räddar.
[*]9 min : MÅL Filip Sandberg i Skellefteå AIK gör det vinnande målet 3-2. Skellefteå vinner och leder nu med 3-2 i match serien.

Resultat
Skellefteå AIK - Rögle BK 3-2 ot. Skotten i matchen vann Skellefteå sammanlagt med 48-20.

Kvartsfinal #5 leder: Skellefteå AIK med 3-2 i matcher. Matchserien spelas i bäst av 7.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#5 / 24 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Det kändes länge som Rögle hade kontroll på matchen efter sitt 0-2 mål. Efter att Marco Kasper i Rögle BK gjorde en tavla i egen zon i åttonde minuten i period 3 så blev det som om Rögle fick punktering.
[*]8 min : MÅL Marco Kasper i Rögle slarvar i numerärt överläge och gör en tavla i egen zon, tappar pucken till Albin Sundsvik i Skellefteå som gör 1-2.[/i]
Efter detta 1-2 mål så vände matchen till Skellefteås sida och 2-2 målet gjorde att RBK fick nån slags frysning på isen. Det blev stressat och osäkert på isen efter detta. SAIK fick nu skott efter skott på mål i dem sista minuterna och kunde avgjort redan innan förlängnings spelet. Matchen slutade 3-2 till SAIK som avgjorde i sudden. En jämn kamp med många kurr och brottningsmatcher i avblåsningarna. Detta var känslan på en riktigt slutspels match. Nästa match, kvartfinal match 6 spelas i Ängelholm och Catena Arena på söndag klockan 15.00.
Skriv svar