Matchanalys MoDo - Djurgården IF Finalmatch#2 / 18 April -23

Vad händer i MoDo ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Modo Hockey.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys MoDo - Djurgården IF Finalmatch#2 / 18 April -23

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hägglunds Arena.
Senaste match MoDo: MoDo - Djurgården IF vinst 2-1 OT.
Senaste match Djurgården IF: MoDo - Djurgården IF förlust 2-1 OT
Skadade spelare i Modo : Josef ingman, Filip Sveningsson.
Skadade spelare i DIF : Matthew Galajda, Carl Lindbom.
Notis: Det står 1-0 i matcher. Bäst av 7.

Period 1
[*]4 min : Nicholas Halloran i MoDo får ett skott vid tekningscirkeln, men Målvakten i Djurgården Jesper Myrenberg räddar.
[*]7 min : Mikkel Aagaard i MoDo med ett skott i slottet men pucken går utanför.
[*]8 min : Oscar Pettersson får ett friläge men Jesper Myrenberg i DIF kassen gör en fin räddning.
[*]14 min : Utvisning Nicklas Danielsson Djurgården IF slashing. Powerplay MoDo.
[*]18 min : Utvisning tripping Olle Liss i DIF. Powerplay Modo.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 12-8.

Period 2
[*]1 min : MoDo med flera chanser och skott på mål men burväktaren i Djurgården Jesper Myrenberg gör det bra och räddar.
[*]3 min : Liam Öhgren i Djurgården gör fina dragningar framför mål och försöker lägga in den bakom MoDos burväktare Gudlevskis, men målvakten räddar.
[*]5 min : Utvisning Stefan Elliott i Djurgården för holding. Powerplay för MoDo.
[*]7 min : Bra pk av DIF som rensar pucken fint i Modos pp.
[*]8 min : Dubbel utvisning Riley Woods i Modo för roughing och Marcus Krüger i DIF för interferens. Spel 4 mot 4.
[*]8 min : MÅL för Djurgården, Lukas Vejdemo kommer in i slottet och avfyrar ett skott som går in 0-1.
[*]14 min : Stefan Elliott i Djurgården skickar en passning till högra stolpen där Ludvig Rensfeldt står och ska bara lägga in pucken men målvakten i MoDo Kristers Gudlevskis räddar.
[*]15 min : Utvisning DIF för felaktigt byte. Är 6 spelare på isen. Powerplay MoDo.
[*]17 min : Sjukt bra spel av MoDo. Pucken dansar på mållinjen men DIF lyckas få iväg pucken.
[*]19.30 min : Utvisning Niklas Folin i Modo för holding. DIF ska spela pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-1 och skotten sammanlagt i matchen står 26-18.

Period 3
[*]1 min : MÅL DIF Jonathan Lekkerimäki gör 0-2 i ett fint uppställt pp.
[*]5 min : MÅL Modo och Sebastian Ohlsson på en retur från Myrenberg i DIF kassen. Det är August Berg som skjuter ett skott från blå som Myran ger en retur på 1-2.
[*]7 min : Utvisning DIF Nicklas Danielsson. Powerplay MoDo.
[*]10 min : Utvisning interferens Sebastian Ohlsson i MoDo. DIF ska spela pp.
[*]13 min : Utvisning Cameron Schilling i Djurgården för holding. Modo pp.
[*]18 min : TO MoDo.
[*]18 min : MoDo tar ut sin målvakt och spelar 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL MoDo Josh Dickinson stöter in pucken fraför mål, ska videogranskas. Döms MÅL 2-2.
[*]20 min : Period 3 slut. 2-2. Skotten sammanlagt i matchen 33-23.

Period 4
[*]1 min : Ludvig Rensfeldt i DIF avlossar en backhand nära mål och träffar stolpen.
[*]4 min : Stefan Elliott i DIF drar iväg ett skott från blå som målvakten Kristers Gudlevskis i Modo räddar.
[*]5 min : Utvisning Modo för holding Riley Woods. DIF ska spela pp.
[*]5 min : MÅL Daniel Brodin får in pucken till 2-3 i pp och DIF vinner matchen.

Resultat
MoDo - Djurgården IF 2-3 OT.

Finalen #2s står 1-1 i matcher, Matchserien spelas i bäst av 7.