Plats: Löfbergs Arena.
Omgång: 1.
Notis: Premiärmatch, första omgången säsongen 23/24.
Period 1
[*]1 min : Växjö får tryck i Färjestads zon.
[*]3 min : Utvisning Joachim Blichfeld i Växjö för interferens. FBK spelar pp.
[*]4 min : Utvisning Brian Cooper i Växjö för tripping. Färjestad får nu spela 5 mot 3.
[*]5 min : MÅL 1-0 FBK i pp. Målet gjordes i powerplay av David Tomasek.
[*]8 min : Utvisning Färjestads Michael Lindqvist. Växjö får spela pp 5 mot 4.
[*]10 min : Ett dåligt pp av Växjö.
[*]14 min : FBK kommer i ett 2 mot 1 läge men målvakten i Växjö Emil Larmi räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. [color=#FF00001-0[/color] och skotten i perioden slutade 12-7
Period 2
[*]1 min : Utvisning Växjö för många spelare på isen. Färjestad får spela pp.
[*]6 min : Utvisning Växjö Zach Giuttari för hög klubba. Powerplay Färjestad.
[*]10 min :Målvakten i Färjestad Carl Lindbom gör en fin räddning.
[*]12 min : MÅL för Växjö Dylan McLaughlin kommer i ett friläge och sätter enkelt in 1-1.
[*]19 min : Utvisning FBK och Linus Johansson för hakning. Växjö får spela pp. Får inleda period 3 i pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1.
Period 3
[*]2 min : MÅL Färjestad gör 2-1 genom Jonathan Andersson. Emil Larmi i Växjö kassen skickar ut en retur räddning som FBK sätter.
[*]4 min : Dubbel Utvisning Victor Ejdsell i FBK och Marcus Sylvegård i Växjö för roughing. Fortsatt spel 5 mot 5.
[*]4 min : Nu är det irriterat på isen. Dubbel utvisning igen, Joakim Nygård i FBK och Keegan Lowe i Växjö för rouging. Fortsatt spel 5 mot 5.
[*]6 min : Utvisning Färjestad Michael Lindqvist för hög klubba. Spel powerplay Växjö.
[*]8 min : MÅL Färjestad Joakim Nygård gör 3-1 i ett friläge i numerärt underläge.
[*]12 min : Färjestad tagit över spelet helt nu.
[*]16 min : Utvisning Växjö för tripping på Hugo Gustafsson. Powerplay Färjestad.
[*]18 min : Tom målbur i Växjö. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL FBK i tom målbur av Michael Lindqvist 4-1.
[*]20 min : Matchen slut. 4-1
Resultat
Färjestad BK- Växjö Lakers 4-1.
Matchanalys Färjestad BK - Växjö Lakers 14 Sep -23 Omg 1
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: