Matchanalys Örebro Hockey - Hv71 19 Okt -23 Omg 11

Vad händer i Örebro ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Örebro Hockey.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Örebro Hockey - Hv71 19 Okt -23 Omg 11

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Behrn Arena.
Senaste match Örebro hockey: MoDo - Örebro förlust 3-1.
Senaste match Hv71: Frölunda HC - Hv71 förlust 6-4.
Örebros tabellplacering inför matchen : 5.
Hv71 tabellplacering inför matchen : Näst jumbo 13.
Omgång: 11.
Notis: Hv71 ledde med 0-4 borta mot Frölunda i senaste matchen men förlorade till sist med 6-4.
Notis: Enligt hockeyexperter så bör ledare bytas ut från Hv71. Lagbygget ser inget vidare ut.
Skador Örebro :
Skador Hv71 : Oliwer Kaski, Herman Hansson

Period 1
[*]5 min : Örebros Milton Oscarson får ett läge i slottet och skjuter men Hv71 keepern Joni Ortio räddar.
[*]8 min : Hv71 med skott från blå samt ett retur försök men Örebros keeper Jhonas Enroth räddar.
[*]11 min : Lång spelsekvens utan avblåsning. Det är Örebro som jag tycker för matchen mer än Hv71.
[*]12 min : Hv71 Joonas Nättinen får ett sikt fritt läge i slottet och skjuter men Jhonas Enroth i Örebro kassen har fritt synfält och räddar.
[*]15 min : Slarvigt från bägge lagen. Blir lite duttigt spel.
[*]18 min : MÅL 1-0 till Örebro efter att Samuel Johannesson får göra sitt första mål i Örebro. Drar iväg en handledare i slottet när Mathias Bromé står och skymmer framför mål.
[*]18 min : Blir gruff och Hv71 Mikael Seppälä får utvisning för roughing. Örebro får spela pp.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 6-6.

Period 2
[*]1 min : MÅL 2-0 till Örebro av Emil Larsson när han petar in pucken när den dansar vid mållinjen.
[*]3 min : Hv71 får några farliga spelvändningar.
[*]4 min : Blir rörigt framför Örebros målvakt. Hv71 försöker få in pucken när Örebros målvakt Jhonas Enroth ligger platt på isen men pucken går utanför.
[*]8 min : Mathias Bromé i Örebro gör flertalet tekniska dribblingar och försöker få in pucken men hoppar ut till Samuel Johannesson som skjuter. Hv71 målvakten Joni Ortio räddar.
[*]8 min : Blir utvisning för Hv71 från föregående händelse. Mattias Tedenby utvisas för hakning. Powerplay Örebro.
[*]14 min : Blir rörigt nu i Hv71 målgård. Pucken studsar och flera Örebro spelare försöker veva in pucken men Hv71 lyckas få ut den ur zon.
[*]16 min : Måns Lindbäck i Hv71 får en fin pass precis framför slottet och petar in den mot mål men Örebros målvakt räddar.
[*]17 min : MÅL Hv71, Anton Strålman gör 2-1 när han får en fin passning från André Petersson och lyfter in den i mål.
[*]17 min : Utvisning Örebro Emil Larsson för hög klubba. Hv71 får spela pp.
[*]19.2 min : Fint pp av Hv71, flera skott på mål men Örebros målvakt Jhonas Enroth gör fina räddningar.
[*]20 min : Blir utvisning för Örebro och Christopher Mastomäki när period signalen går, utvisas för slashing. Hv71 får spela pp i starten av period 3.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 8-17.

Period 3
[*]3 min : Hv71 André Petersson får ett friläge men skjuter utanför.
[*]8 min : Utvisning Hv71 Åke Stakkestad för tripping. Powerplay Örebro.
[*]8 min : MÅL Örebro 3-1 och Jonathan Lekkerimäki avlossar ett handledsskott och prickar en liten glugg i målvaktens vänstra kryss.
[*]9 min : MÅL Hv71 och Joonas Nättinen klipper till med ett hårt skott och det blir 3-2.
[*]9 min : I föregående händelse så blir det utvisning till Örebro och Hannes Björninen för Abuse of officials. Hv71 spelar pp.
[*]12 min : MÅL Örebro gör 4-2 av Ludvig Larsson. Hv71 slarvar i egen zon och Larsson får tag i pucken och gör enkelt mål.
[*]16 min : MÅL Filip Berglund i Örebro skjuter i ribban. Blir videobedömning och då ser man att den går i mål 5-2.
[*]19.3 min : MÅL Örebro Emil Larsson skjuter in 6-2 när han får en passning i slottet och sätter den bakom Hv71 keeper Joni Ortio.
[*]20 min : Match slut. 6-2 och skotten i matchen slutade 24-30 till Hv71.

Resultat
Örebro Hockey - Hv71 6-2.