Björn Hellkvist sjukskriven

Vad händer i Björklöven ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Björklöven.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Björn Hellkvist sjukskriven

Inlägg av IcingLelle »

Huvudtränaren i Leksand Björn Hellkvist är sjukskriven på obestämd tid. Björn kämpar mot sjukdomen Parkinsons. Matchen härom kvällen så fick Björn lämna tränar båset mitt under match. Efter en kort stund kom han tillbaka till båset med en bomullstuss i näsan. Det är tydligt att Hellkvist har problem med sin sjukdom just nu. Den som kommer ta över tränar båset nu när Björn är sjukskriven borde vara Challe Berglund.

I bortamatchen mot Malmö häromkvällen så utgick Björn Hellkvist från tränar båset. Länken till matchanalysen mot Malmö kan du se på denna länk viewtopic.php?t=271. I period 3 så försvann Björn från tränar båset.
3 min : Leksands coach Björn Hellkvist har lämnat båset.
4 min : Björn Hellkvist tillbaka i båset igen.
17 min : Leksands tränare Björn Hellkvist har en bomullstuss i näsan. Anledningen varför då han utgick från båset i minut 3.

Bild

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Björn Hellkvist sjukskriven

Inlägg av IcingLelle »

Björn Hellkvist fick sluta i Leksand efter period med sjukskrivning. Nu säsong 24/25 ska Hellkvist ta sig an uppdraget som huvudcoach för IF Björklöven. Han säger själv i en intervju att det är sorgligt att få lämna Leksand där han varit ett par år nu men att det ska bli kul att komma hit till Umeå och till ett välfungerande lag. Björn har sett Björklöven som ett lag på dem senaste åren har varit bland toppen men av olika anledningar inte kommit riktigt över mållinjen. Löven har en klar bild på var man vill komma och då är det lätt för mig att veta hur jag ska jobba för att nå detta. Det här laget ska vi se till att vi vinner med i år.
Han säger också att han tackade ja till jobbet som huvudtränare pga. detta projekt med att ta sig upp till SHL är ett projekt och mål som han tror på ska kunna lyckas. Det är en tydlig målbild jag har att kunna få vara med i denna klubb att påverka och lyckas att få detta lag att gå i mål.
Frågan kommer upp hur Björn tycker att lagbygget för säsongen ser. Björn svarar att han har lite mer insyn än dem flesta har naturligtvis och på hockeyallsvensk nivå så ser det riktigt bra ut med vad jag sett och vet.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av IcingLelle »

IcingLelle skrev: sön aug 11, 2024 3:10 pm Björn Hellkvist fick sluta i Leksand efter period med sjukskrivning. Nu säsong 24/25 ska Hellkvist ta sig an uppdraget som huvudcoach för IF Björklöven. Han säger själv i en intervju att det är sorgligt att få lämna Leksand där han varit ett par år nu men att det ska bli kul att komma hit till Umeå och till ett välfungerande lag. Björn har sett Björklöven som ett lag på dem senaste åren har varit bland toppen men av olika anledningar inte kommit riktigt över mållinjen. Löven har en klar bild på var man vill komma och då är det lätt för mig att veta hur jag ska jobba för att nå detta. Det här laget ska vi se till att vi vinner med i år.
Han säger också att han tackade ja till jobbet som huvudtränare pga. detta projekt med att ta sig upp till SHL är ett projekt och mål som han tror på ska kunna lyckas. Det är en tydlig målbild jag har att kunna få vara med i denna klubb att påverka och lyckas att få detta lag att gå i mål.
Frågan kommer upp hur Björn tycker att lagbygget för säsongen ser. Björn svarar att han har lite mer insyn än dem flesta har naturligtvis och på hockeyallsvensk nivå så ser det riktigt bra ut med vad jag sett och vet.
Intervjuaren frågar Björn hur han ser på samarbetet med Daniel Rahimi?
-Björn svarar och babblar på om allt annat än att svara på frågan.
Intervjuaren får ställa om samma fråga igen hur han tycker samarbetet med Daniel Rahimi ska bli.
Det ser ut som Björn Hellkvist är lite borta och inte alls är med i intervjun. Det ser och verkar som Björn pratar på och försöker hitta en form av en förklaring på vad han tycker om Rahimi men det blir bara en känsla av förvirring. Nu är detta ingen intervju i pågående säsong och därför kanske en lite ofokuserad Björn. Ja vi får följa Hellkvist karriär här genom Björklöven.
Bild
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av IcingLelle »

Idag fick Björn Hellkvist sparken från Björklöven. Anledningen är pga. sportsliga resultat.

Bild
Skriv svar