Ge Tobias Forsberg en tumme upp

Vad händer i LIF ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Leksands IF.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Ge Tobias Forsberg en tumme upp

Inlägg av IcingLelle »

Här inne tänkte jag att vi ger Tobias Forsberg en stärkande kommentar eller bara en tumme upp.

Ni som är nya i hockey Sverige och kanske inte vet vem Tobias Forsberg är så blev det olycklig kväll för honom i en match mot Almtuna år 2018. I en fartfylld händelse så tappade Tobias Forsberg balansen i hög hastighet ute på isen och med full kraft åker han in med huvudet före in i sargen :( . I olyckan skadar Tobias flera nackkotor och ryggmärgen. Han blev liggandes orörlig på isen och kände enligt honom själv som att detta var nog slutet på hans hockeykarriär. Han blev förlamad nedanför bröstet och fick nedsatt funktion i armarna. Idag lever Tobias sitt liv i rullstol.

Men inte riktigt har han lämnat hockeyn. Jag har sett honom flera gånger istället som expert kommentator i Cmore och hockeyallsvenska sändningar. :). Faktiskt så är han riktigt duktig på att kommentera matcher och ge expert råd. Tobias är stark som person och säger att han absolut inte tycker synd om sig själv. Han resonerar att det är faktiskt inte mer synd om mig än någon annan.

Jag gissar på att vi får se mer av Tobias Forsberg och hans arbete med att kommentera hockeymatcher. Han är faktiskt riktigt duktig på detta och det gissar jag på att fler än jag tycker.