Nybro Vikings IF - Västerås IK 25 Okt - 23 Omg 9

Vad händer i Nybro Vikings ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Nybro.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Nybro Vikings IF - Västerås IK 25 Okt - 23 Omg 9

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Liljas Arena.
Senaste match Nybro Vikings: Almtuna IS - Nybro Vikings förlust 7-3.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Tingsryd AIF vinst 5-4. (Matchanalys från denna match hittar du här viewtopic.php?t=275)
Nybro Vikings tabell placering inför matchen : 5.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 4.
Omgång: 9.
Notis: Nybro har överraskat i Hockeyallsvenskan och gör det hittills.
Notis: Tog en skräll vinst mot Brynäs hemma med 4-1
Notis: Västerås har 4 vinster på rad.

Period 1

[*]1 min : MÅL Nybro Vikings Eero Savilahti som sätter 1-0 när Västerås målvakt Ian Blomquist lämnar en retur.
[*]5 min : Utvisning Jesper Mångs i Nybro utvisas för tripping. Västerås spelar pp.
[*]7 min : MÅL Västerås 1-1 i pp. Isac Skedung gör sitt första mål för säsongen.
[*]8 min : MÅL Janne Väyrynen i Nybro gör 2-1 på en lämnat retur igen från Ian Blomquist.
[*]13 min : Nybro spelar fint och lyckas få långa anfall på Västerås.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 5-6.

Period 2
[*]2 min : Västerås får ett långt anfall.
[*]4 min : Nikolai Skladnichenko i Nybro gör det bra och håller i pucken .
[*]6 min : MÅL Nybro Eero Savilahti får en passning över centrallinjen och skjuter direkt och mål 3-1.
[*]7 min : Utvisning Västerås med för många spelare på isen. Hannes Hellberg åker och sätter sig. Powerplay Nybro.
[*]9 min : Bra pp av Nybro som får många avslut på mål.
[*]11 min : Nybro med flera lägen framför mål. Västerås försvar blir helt bort åkta och lämnar stora glöggar till Nybro.
[*]16 min : VIK har svårt att komma till dem farliga lägena.
[*]17 min : VIK slarvar i egen zon och ger bort pucken till Nybro som får en gratis chans.
[*]18 min : Målvakten i Västerås Ian Blomquist lämnar en retur igen på ett skott från blå.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 13-4.

Period 3
[*]1 min : MÅL Alexander Lindelöf i Västerås med en riktig indianare. Står bakom sitt eget mål och skickar en passning till en Nybro spelare Alex Tonge framför mål som gör 4-1.
[*]1 min : MÅL Hannes Hellberg i Västerås gör 4-2 nästan direkt efter Lindelöf slarvet. Hellberg står på blå och bara kastar in en random puck som går in.
[*]4 min : Marcus Bergman i Västerås kommer med fart in i anfallszon, slänger in en passning framför mål som blir jättefarlig.
[*]9 min : Nybro spelar riktigt bra både försvar och i anfallszon. Västerås har svårt att hitta farliga lägen.
[*]10 min : MÅL Långt anfall av VIK och Nick Hutchison får en passning av Konstantin Komarek vid mål och skjuter in 4-3.
[*]12 min : Jared Dmytriw i Västerås kommer in med fart och passar Konstantin Komarek vid mål och det blir till ett farligt läge. Men Nybros målvakt Tex Williamsson räddar.
[*]14 min : VIK skapar lägen framför mål nu. Chans på chans att sätta en kvitteringspuck.
[*]18 min : Tom målbur i Västerås. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : TO VIK.
[*]20 min : Match slut. 4-3 och skotten i matchen slutade 24-22.

Resultat
Nybro Vikings IF - Västerås IK 4-3.