Matchanalys Västerås IK - BIK Karlskoga 27 Okt -23 Omg 11

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - BIK Karlskoga 27 Okt -23 Omg 11

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena, Rocklunda i Västerås.
Senaste match Västerås IK: Nybro Vikings IF - Västerås IK förlust 4-3
Senaste match BIK Karlskoga: BIK Karlskoga - Södertälje SK förlust 1-3.
Omgång: 11.
Västerås IK tabellplacering inför matchen : 5.
Leksand IF tabellplacering inför matchen : Jumbo placeringen 14.
Notis: Västerås förlorade senast mot Nybro Vikings IF.
Notis: BIK Karlskoga förlorade senast mot Södertälje..
Notis: Trevor Mingoia gör debut i Västerås IK ikväll.

Period 1
[*]4 min : Västerås Amil Krupic skjuter ett skott från blå men går utanför.
[*]6 min : MÅL BIK Karlskoga gör 0-1. Det är slarv från Västerås. Oliver Bohm som passar fel och Karlskogas Gustaf Franzén som sätter den för ledningsmålet.
[*]7 min : Utvisning Karlskogas Simen Andre Edvardsen för tripping. Powerplay Västerås.
[*]9 min : MÅL Karlskoga 0-2 efter att Västerås målvakt Niilo Halonen lämnar en retur. Hampus Plato är målskytten.
[*]13 min : Gabriel Kangas i Västerås får en bra läge i slottet, skjuter men BIK Karlskogas målvakt Niklas Lundström räddar.
[*]16 min : Utvisning Västerås Adam Hofbauer för holding. Powerplay Karlskoga.
[*]16 min : MÅL BIK Karlskoga gör 0-3 i pp, åter igen på en retur från Västerås målvakt Niilo Halonen. Det är före detta Västerås spelaren Jesper Kokkonen som gör målet.
[*]18 min : MÅL Västerås och Elias Pettersson gör 1-3. Elias Pettersson får mycket utrymme i Karlskogas zon när han kommer farande och skjuter en klassisk isare.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-3 och skotten i perioden slutade 9-12.

Period 2
[*]1 min : Marcus Bergman i Västerås skjuter men rakt i magen på målvakten i BIK Niklas Lundström.
[*]2 min : Västerås vinner dem inledande närkamperna och får ett par fina målchanser.
[*]6 min : VIKs Carl Jakobsson skjuter vid tekningscirkeln men BIKs målvakt räddar.
[*]7 min : Utvisning Jimmie Jansson Lorek för tripping. Powerplay Karlskoga.
[*]9 min : Isac Skedung i Västerås skjuter 1 skott och Karlskogas målvakt räddar men lämnar retur till Skedung som får en till chans, målvakten i BIK räddar igen. Skedung skadad och ligger kvar på isen, utgår i omklädningsrummet.
[*]10 min : Utvisning Rikard Olsén i BIK Karlskoga för tripping. Powerplay Västerås.
[*]17 min : Utvisning Jesper Kokkonen i Karlskoga för tripping. Powerplay Västerås.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-3 och skotten i perioden slutade 17-8.

Period 3
[*]1 min : Ett jätteläge för BIK Karlskogas Albin Eriksson, ser ut som pucken går ovanför målet.
[*]1 min : Isac Skedung i Västerås är på isen igen.
[*]4 min : Pucken studsar Karlskogas väg. Blir en målchans men Västerås målvakt Niilo Halonen är med.
[*]7 min : Västerås Konstantin Komarek är stark och håller i pucken bakom BIKs mål. Blir en chans för VIK men Karlskogas målvakt blockerar pucken.
[*]8 min : Utvisning BIK Kalle Jellvert för hakning. Västerås spelar pp.
[*]9 min : Västerås helt utspelade i Karlskogas pp. Blir helt öppet i försvaret men i sista stund får Karlskoga inte tag i pucken.
[*]13 min : MÅL Västerås lagkapten Jimmie Jansson Lorek skjuter från blå, blir en retur från målvakten Niklas Lundström som Komarek sätter för 2-3.
[*]13 min : Västerås Marcus Bergman blir inputtad i mål. Pucken ser också ut att hamnat i mål, Bergman höjer armarna för mål. Blir video bedömning och dömt ej mål.
[*]14 min : Blir slagsmål i Karlskogas zon. Blir utvisningar och matchstraff på dels Hampus Plato i BIK. Komarek får en 5 minutare. Spel 5 mot 5.
[*]15 min : MÅL Karlskoga Jesper Kokkonen gör mål på ett friläge. Västerås Oliver Bohm hinner inte hem 2-4 till BIK Karlskoga. Detta får Oliver Bohm också ansvara för.
[*]17 min : Västerås tar ut sin målvakt. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL Karlskoga, Theodor Pistek sätter 2-5 i tom kasse.
[*]18 min : VIK tar in sin målvakt igen, spel 5 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 2-5 och skotten i matchen slutade 40-27.

Resultat
Västerås IK - BIK Karlskoga 2-5.