Matchanalys Leksand IF - Timrå IK 31 Okt -23 Omg 15

Vad händer i LIF ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Leksands IF.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Leksand IF - Timrå IK 31 Okt -23 Omg 15

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Tegera Arena i Leksand.
Senaste match Leksand IF: Skellefteå AIK - Leksand IF vinst 4-1.
Senaste match Timrå IK: Linköping HC - Timrå IK förlust 4-3 ot.
Leksand tabell placering inför matchen : 11.
Timrås tabell placering inför matchen : 7.
Omgång: 15.
Notis: Leksand kommer från 2 vinster i Norrlands besöket i Luleå och Skellefteå.
Sjukdomar LIF: Martin Karlsson, Justin Kloos, Carter Ashton.
Sjukdomar TIK: Tim Erixon, Sebastian Hartmann.

Period 1
[*]22 sek : Leksands Matt Caito utvisas för hakning. TIK får spela pp.
[*]44 sek : MÅL Jonathan Dahlén i Timrå drar iväg en handledare i pp och sätter 0-1.
[*]5 min : Peter Cehlarik i Leksand får pucken i slottet och skjuter men målvakten i Timrå Jacob Johansson räddar.
[*]10 min : Leksand har klart puck övertaget i matchen.
[*]13 min : Är inga farligare lägen för nått av lagen.
[*]15 min : Leksands Lucas Elvenes kommer in i anfallszon och avlossar ett hårt skott som Timrås målvakt Jacob Johansson tar i magen.
[*]17 min : Timrå kommer in i anfallszon och nära kassen. Blir ett skott som går i retur och blir ett andra skott men målvakten i LIF Filip Larsson räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-1 och skotten i perioden slutade 6-5.

Period 2
[*]1 min : Leksand startar bra inledningsvis. Flera målchanser redan.
[*]5 min : MÅL Matt Caito får en fin passning i slottet och skjuter in 1-1. Det är första målet för säsongen för Matt Caito.
[*]8 min : Peter Cehlarik i LIF med ett jätteläge, helt fri men skjuter mitt i magen på Timrås målvakt.
[*]10 min : MÅL Max Veronneau i Leksand skjuter in 2-1 direkt efter teckning i Timrås zon.
[*]13 min : Filip Hållander i TIK bryter Leksands passning i deras egna zon och skjuter men målvakten i LIF räddar.
[*]17 min : Timrås Filip Hållander är gärna framme vid mål och väntar på kommande returer.
[*]18 min : MÅL Felix Unger Sörum i Leksand passar Peter Cehlarik som får stå och sikta ett ögonblick och gör 3-1 till LIF.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 10-10.

Period 3
[*]1 min : Leksands Peter Cehlarik kommer enkelt in i anfallszon och blir helt fri med Timrås målvakt Jacob Johansson. Peter Cehlarik ska bara lägga in pucken men räddas av TIKs målvakt.
[*]7 min : En seg period. Båda lagen har varsitt skott på mål efter 7 minuter.
[*]10 min : Väldigt lite utvisningar i matchen Är bara en utvisning i period 1.
[*]12 min : Utvisning Timrås Albin Lundin för hakning. Powerplay LIF.
[*]17 min : Tom kasse i Timrå, spel 6 mot 5.
[*]17 min : MÅL Kalle Östman i Leksand sätter 4-1 i tom kasse.
[*]20 min : Match slut. 4-1 och skotten i matchen slutade 20-19.

Resultat
Leksand IF - Timrå IK 4-1.