Matchanalys Luleå HF - Rögle BK 4 Nov -23 Omg 16

Vad händer i Luleå Hockey? Kommer Luleå att ta SM guldet? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Luleå.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Luleå HF - Rögle BK 4 Nov -23 Omg 16

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Coop Norrbotten Arena.
Senaste match Luleå HF: Färjestad BK - Luleå HF förlust 7-3
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Örebro hockey förlust 4-5 SO.
Omgång: 16.
Luleå HF tabellplacering inför matchen : 2.
Leksand IF tabellplacering inför matchen : 12.
Notis: Rögle har 3 raka förluster inför denna match.
Notis: Juhani Tyrväinen i Luleå har ikväll spelat 200 matcher i SHL.
Notis: Rögle är denna säsong ett bottenlag.

Period 1
[*]20 sek : Utvisning Rögles back Ludvig Claesson för roughing. Powerplay Luleå.
[*]2 min : Inget vidare pp från Luleå.
[*]2 min : David Lilja i Luleå kommer runt kassen och är på snudden väg att få in den köksvägen.
[*]10 min : Det är ett högt tempo i matchen. Rodrigo Abols i Rögle skjuter från blå mitt i magen på Joel Lassinantti.
[*]10 min : MÅL av Rögle. Michael Kapla skjuter ett skott från blå och det är många som skymmer målvakten Joel Lassinantti i Luleå målet. Pucken går in för 0-1 till Rögle BK.
[*]12 min : MÅL Luleå. Det skickas in en puck i slottet och studsar lite på spelarna som står där. Backen i Luleå Pontus Själin flippar in pucken till 1-1.
[*]14 min : Rögle och Rodrigo Abols kommer med fart in i Luleås zon och är på väg att forcera in pucken men Luleå keepern Joel Lassinantti räddar.
[*]15 min : Rögle BK spelar ett fint anfallsspel nu. Luleå målvakten Joel Lassinantti räddar och blockerar pucken.
[*]16 min : Luleås Linus Omark kommer fri och lägger en passning bakom sig men det blir inte nått riktigt skott av detta. Rögles målvakt Petr Kvaca räddar och blockerar pucken.
[*]17 min : Full fart och en trevlig match att se.
[*]19 min : Rögle gör ett snabbt uppspel med 3 passningar. Riktigt läckert att se detta spel.
[*]19.30 min : Målvakten i Luleå Joel Lassinantti har fått göra många räddningar och blockeringar i denna första period.
[*]19.59 min : MÅL av Luleå. Linus Omark sätter pucken för 2-1 precis när slutsignalen går. Det blir video bedömning och dömt mål. Är 0.1 sekund kvar av perioden.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 8-11.

Period 2
[*]1 min : Luleå stressar på i Rögles zon. Luleå vinner puckarna på detta.
[*]3 min : MÅL Rodrigo Abols åker slalom mellan Luleå spelarna och kommer in i anfallszon, skjuter ett skott från blå som går in till 2-2.
[*]7 min : Rögle pressar och får flera chanser framför mål.
[*]9 min : Dennis Everberg i RBK får friläge men Joel Lassinantti i Luleå målet räddar. Mycket Rögle nu.
[*]16 min : Rodrigo Abols i Rögle BK får ett jätteläge och Luleå målvakten gör en fin räddning. Målvakten Joel Lassinantti blir av med skridsko skenan i och med denna situation.
[*]16 min : Blir ett målvaktsbyte i Luleå pga. situationen ovan. Matteus Ward kommer in.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-2 och skotten i perioden slutade 9-10.

Period 3
[*]0 min : Joel Lassinantti tillbaka i Luleå målet.
[*]50 sek : MÅL Rögle slarvar i egen zon och Brendan Shinnimin i Luleå sätter 3-2.
[*]3 min : MÅL Simon Ryfors i Rögle kommer med fart in i Luleås zon och skjuter. Joel Lassinantti i Luleå kassen räddar men blir en retur. Det blir åter ett skott från RBK på denna retur som Lassinantti räddar igen men blir en retur till som Linus Sandin sätter för 3-3.
[*]5 min : MÅL Linus Sandin i Rögle gör mål igen efter en retur från Luleå keepern Lassinantti 3-4.
[*]9 min : Luleå pressar nu på i anfallszon.
[*]12 min : Luleå spelar bra nu, får fast puckarna i anfallszon och skjuter en hel del skott på mål som Rögles målvakt Petr Kvaca är med och räddar.
[*]17 min : Luleå tar ut sin målvakt. Spel 6 mot 5.
[*]18 min : Jonas Berglund i Luleå får en fin passning framför mål men skjuter utanför.
[*]19.50 min : MÅL Rodrigo Abols i RBK gör mål i öppen kasse 3-5.
[*]19.50 min : Utvisning Brendan Shinnimin i Luleå för Abuse of officials. Rögle spelar pp.
[*]20 min : Match slut. 3-5 och skotten i matchen slutade 25-26. Skotten i period 3 blev 8-6.

Resultat
Luleå HF - Rögle BK 3-5.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Luleå HF - Rögle BK 4 Nov -23 Omg 16

Inlägg av IcingLelle »

Luleå HF
Fråga - Hur känns det att vara tillbaka på isen ?
Backen i Luleå, Freddy Allard - Jag är glad att vara tillbaka på isen helt klart.

Fråga - Du spelade nästan 20 minuter ikväll, hur känns det efter att varit borta från spel så länge. ?
Backen i Luleå, Freddy Allard - :D Ja jag förväntade inte att coachen skulle låta mig spela så mycket, trodde jag skulle få komma tillbaka lite försiktigt men jag var redo för det och gav allt jag hade. Ser fram mot torsdag att hoppa tillbaka igen.

Fråga - Det har varit 2 tuffa matcher nu på senaste för laget. ?
Backen i Luleå, Freddy Allard - :D Ja vi har haft 2 tuffa matcher denna vecka och gjort för många misstag vi måste rensa upp. Som tur är har vi tid nu med uppehållet att städa detta. Jag tycker matchen ikväll mot Rögle så ledde vi med 2-1 och gav bort segern efter detta. Det är många misstag vi måste rätta till.
Skriv svar