Matchanalys AIK - Västerås IK 5 nov - 23 Omg 14

Vad händer i AIK ? Läs match recensioner, analyser, omröstningar, nyförvärv, tränarbyten med mera. Var med i snacket om AIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys AIK - Västerås IK 5 nov - 23 Omg 14

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hovet i Stockholm
Senaste match AIK: Östersund IK - AIK vinst 2-5.
Senaste match Västerås IK: Kalmar HC - Västerås IK förlust 4-3 OT. (Matchanalys finns här : viewtopic.php?t=288)
Omgång: 14.
Säsong: 2023/2024.
AIKs tabellplacering inför matchen : 5.
Västerås IK tabellplacering inför matchen : 6.
Notis: AIK har spelat bra senaste veckan, har gjort 14 mål och släppt in bara 3.
Notis: Sist lagen möttes vände Västerås med underläge 0-3 till 8-3.

Period 1
[*]40 sek : AIK får en vass målchans efter bara första minuten. Det är en fin snabb räddning av Niilo Halonen i Västerås kassen.
[*]4 min : Fin pass av Västerås Jimmie Jansson Lorek som hittar Eric Engstrand som skjuter men AIKs målvakt Antoine Bibeau räddar.
[*]6 min : Utvisning Västerås Jimmie Jansson Lorek för holding. AIK spelar pp.
[*]8 min : Bra pp av AIK med fint passningsspel.
[*]9 min : Fin räddning igen av Niilo Halonen i Västerås kassen när AIKs Arvid Degerstedt är nära att sätta pucken i mål. Snabb sidledsförflyttning av Niilo Halonen.
[*]16 min : Utvisning Västerås Adam Hofbauer för slashing. AIK spelar pp.
[*]17 min : AIK Richard Gynge är så nära att sätta pucken i pp men Västerås keepern gör en grym sidledsförflyttning och räddar.
[*]18 min : MÅL AIK Gerry Fitzgerald skjuter ett direkt skott i pp och gör 1-0.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 14-3.

Period 2
[*]2 min : AIK ligger på hårt i inledningen av period 2.
[*]4 min : Långt anfall av VIK.
[*]5 min : MÅL AIK av MoDo lånet Emil Wahlberg. Efter ett långt anfall och skott från blå 2-0.
[*]7 min : Blir gurgel och Nick Hutchison i VIK utvisas. Arvid Degerstedt i AIK utvisas, bägge för roughing. Spel 5 mot 5.
[*]11 min : Ett längre anfall för Västerås men får inget riktigt läge som luktar mål.
[*]12 min : Shane Gersich i Västerås får en puck att åka på och får iväg en flipp på mål som AIK målvakten Antoine Bibeau räddar.
[*]16 min : Utvisning Mathew Maione i AIK för roughing. Powerplay VIK.
[*]18 min : Ett totalt misslyckat powerplay av Västerås IK.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 9-11.

Period 3
[*]1 min : Slarvigt uppspel av AIK. Blir ett skott för Västerås som AIK målvakten räddar.
[*]1 min : AIK klacken har tänt pyroteknik på läktaren IGEN !. Detta gjorde även förra matchen mellan lagen fast då spelade AIK borta i Västerås.
[*]2 min : MÅL AIK Ett snabbt uppspel av AIK och Arvid Degerstedt som blir målskytten 3-0.
[*]3 min : MÅL Ole Einar Andersen i AIK gör 4-0 efter ett skott från blå.
[*]3 min : TO VIK.
[*]6 min : Det är mycket AIK. Västerås är inte alls med.
[*]7 min : Utvisning AIK Mathew Maione för interferens. Powerplay VIK.
[*]11 min : Västerås Erik Flood som är en f.d. AIK spelare åker på mycket smällar ikväll.
[*]15 min : Seg match nu. Dem flesta väntar på slutsignalen.
[*]20 min : Match slut. 4-0 och skotten i matchen slutade 29-26.

Resultat
AIK - Västerås IK 4-0.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Intervju Karl helmersson efter matchen AIK - Västerås IK 5 nov - 23 Omg 14

Inlägg av IcingLelle »

Västerås IK
Fråga - Jaha Karl vad säger du om den här insatsen ?
Karl Helmersson - Inte alls okey på nått sätt, absolut inte godkänt.

Fråga - Åter igen får ni se motståndarlaget göra första målet, vad säger du om det ?
Karl Helmersson - Nej det säger jag inte så mycket om. Men det är att laget måste kämpa varje sekund i matchen och det är flera som inte är med på detta.

Fråga - Det ser energilöst ut, håller du med om det ?
Karl Helmersson - Jag man måste ha energi hela tiden. AIK kämpar hela tiden och är med offensiva och då upplevs vi som väldigt små.

Fråga - Ni saknar en hel del spelare är det nått som påverkar matchen idag ?
Karl Helmersson - Vi ställer upp med det bästa laget vi har för dagen och då gäller det att man gör sitt bästa hela tiden.
Skriv svar