Plats: Kristianstad Ishall.
Senaste match Kristianstad: Kristianstad - AIK blev vinst 4-2
Senaste match Björklöven: Björklöven - Hv71 blev förlust 2-5.
Notis: Kristianstad har 4 raka hemmasegrar på hemmaplan.
Notis: Kristianstad vände 0-2 underläge sist mot AIK till vinst 4-2.
Notis: Björklöven har vunnit dem dem 2 tidigare matcherna mot KIK med 6-3 och 5-3.
Period 1
[*]1 min : Kristoff Kontos i Kristianstad får omgående ett bra läge men målvakten i Björklöven Claes Endre räddar.
[*]2 min : KIK har flera bra målchanser.
[*]3 min : Kristianstad flyger fram i anfallen.
[*]3 min : KIK sätter hög press och vinner dem flesta närkamperna.
[*]5 min : Björklöven får spel i offensiv zon och får till ett bra skott som målvakten i KIK Frederik Dichow räddar.
[*]6 min : Utvisning Björklöven. För många spelare på isen. Kristianstad får spela PP.
[*]8 min : Björklöven spelar ett bra boxplay och klarar utvisningen utan större problem.
[*]9 min : KIK Slarvar i defensiva zonen så Björklöven får till en bra målchans.
[*]10 min : Deven Sideroff i KIK gör en riktigt snygg dragning vid offensiva blå men blir offside.
[*]11 min : Gerry Fitzgerald i Björklöven gör 0-1 genom slarv av Kristianstad i försvarszon.
[*]12 min : Björklöven tar nu över matchen spelmässigt.
[*]13 min : Björklöven står upp bra vid defensiva blå när KIK attackerar.
[*]14 min : MÅL KIK. Trevor Cheek skjuter in pucken mot mål efter lite slarv i Björklövens försvar. Claes Endre kan inte hålla pucken. 1-1 nu i matchen.
[*]14 min : Björklöven utvisas. PP för KIK.
[*]15 min : Oreda för båda lagen i PP och BP.
[*]16 min : Kristoff Kontos i Kristianstad IK får ett bra skott i PP. Claes Endre i Björklöven målet räddar men lämnar en farlig retur.
[*]18 min : Jesper Lindgren Björklöven kommer i ett anfall. Rundar buren och testar att göra mål köksvägen. Konstigt nog så går pucken in bakom Frededrik Dichow i KIK målet. 1-2 nu till Björklöven. Lite av en målvaktstavla av Dichow.
[*]19 min : Båda lagen får frilägen och bra skottförsök från bägge håll. Roligt match att titta på.
[*]20 min : 1-2 till Björklöven. Skotten leder KIK med 16-13. Överlag en jämn period.
Period 2
[*]1 min : Deven Sideroff i KIK får ett jätteläge men Endre i Björklöven kassen räddar.
[*]2 min : Domaren får en puck i ansiktet efter ett skott av KIK. Ett kort avbrott i matchen.
[*]2 min : Daniel Rahimi utvisas. PP för Kristianstad.
[*]4 min : Ett bra PP av Kristianstad IK. En klockren stolpträff som resultat.
[*]8 min : Melker Eriksson får ett bra skott men missar målet.
[*]9 min : KIK bra läge igen och skott som missar målet.
[*]9 min : Intensivt spel nu av KIK som verkar vilja jämna resultatet.
[*]12 min : Otrolig kamp nu på isen. Trevlig match att titta på.
[*]14 min : Mycket icing puckar nu av KIK.
[*]16 min : Björklöven får ett långt anfall nu i offensiv zon.
[*]18 min : Björklöven tagit över matchen nu.
[*]18 min : Backen Rikard Olsén i KIK får en utvisning för tripping. PP nu för Björklöven.
[*]19 min : Mål i PP för Björklöven 1-3 nu. Alexander Wiklund spelar fram till Ryan Gropp som lägger in pucken i stort sett öppen kasse.
[*]19 min : Daniel Rahimi visas ut igen för slashing. PP nu för KIK.
[*]19 min : Kristoff Kontos får ett hyggligt skottförsök i PP men missar helt målet.
[*]20 min : 1-3 till Björklöven. Skotten vann Björklöven i 2a perioden med 10-11.
Period 3
[*]2 min : Nikolai Skladnichenko i Kristianstad får ett bra skott i ramen.
[*]2 min : Trevor Cheek i KIK får till ett fint skott efter ett bra passningsspel i offensiv zon. Claes Endre är med igen och räddar.
[*]3 min : Herman Hansson i KIK får ett kanonläge med som vanligt räddar Claes Endre.
[*]4 min : KIK börjat bra i period 3.
[*]4 min : Gustav Possler i Björklöven utvisas 2 minuter för armbågstackling. 5e PP för KIK i matchen.
[*]5 min : Deven Sideroff i Kristianstad IK får en bra målchans men Claes Endre i Björklöven målet räddar åter igen.
[*]5 min : Backen i KIK, Erik Flood gör en tavla i försvarszon framför eget mål.
[*]6 min : MÅL 1-4. Björklöven Axel Ottosson passar Sebastian Selin som sätter 1-4
[*]6 min : MÅL igen för Björklöven. 1-5 nu. Olle Liss skjuter ett hårt skott som KIK målvakt Frededrik Dichow lämnar retur på. Jacob Olofsson sätter den säkert i mål.
[*]7 min : Rikard Olsén i KIK försöker köksvägen men Claes Endre i björklöven kassen är med och räddar.
[*]7 min : MÅL. Kristianstad gör 2-5. Kontos gör den målgivande passningen till Gustav Olhaver som står helt ensam framför Björklöven kassen.
[*]9 min : Trevor Cheek i KIK utvisas för tripping. Cheek leder dessutom utvisningsligan för tillfället. Björklöven får spela PP.
[*]10 min : Ryan Gropp i Björklöven får en fin passning nära KIKs mål, skjuter men Kristianstads målvakt Frededrik Dichow är med och räddar.
[*]11 min : KIK klarar utvisningen.
[*]13 min : Björklöven har puckövertaget och har bra kontroll på matchen.
[*]15 min : Timeout av tagen av Kristianstad.
[*]15 min : Kristianstad väljer att plocka målvakten. 6 utespelare nu för KIK.
[*]15 min : Gustav Bouramman i KIK får ett kanonskott . Claes Endre får rädda med axeln.
[*]16 min : Kristianstads Kristoff Kontos missar ett bra läge i spel 6 mot 5. Claes Endre räddar igen.
[*]19 min : MÅL. Gerry Fitzgerald Björklöven skjuter in 2-6 i öppen kasse.
[*]19 min : MÅL. 5 mot 5 nu igen. Christopher Bengtsson sätter upp pucken i nättaket. 2-7 till Björklöven nu.
[*]20 min : Slut på matchen. Skotten i 3e perioden 20 -12 till KIK. Skotten i matchen 46 -36 till KIK.
Resultat
Kristianstad IK - Björklöven 2-7
Matchens bästa spelare
Claes Endre gjorde en riktigt fin match med många avgörande räddningar.
Matchanalys Kristianstad IK - Björklöven 24 Jan-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: