Plats: Sandvikens Ishall
Tidigare försäsongsmatcher: Det var mot Timrå för några dagar sedan då det blev förlust med 1-3. Länk till match recensionen kan hittar här viewtopic.php?t=420
Period 1
Utvisning för Brynäs och spelaren Kasper Larsen. Örebro får efter bara minuten prova sitt powerplay. Det är ett bra pp från Örebro som visar upp ett fint uppställt spel. Ny utvisning, denna gång från Örebro. Brynäs får nu prova sitt powerplay. Efter bara några sekunder på detta numerära överläge så får Örebro en till utvisning och det blir spel 5 mot 3. Målvakten i Örebro Jhonas Enroth gör en fin räddning och sidoförflyttning när hela buren är öppen. Örebro reder ut detta numerära underläge och det är åter spel 5 mot 5. Blir ett fint läge för Brynäs när dem kommer nästan i ett friläge, Jhonas Enroth gör åter en fin räddning. Efter halva perioden så får Brynäs ett bra tryck i offensiva zonen och det läggs upp en fin passning till Jordan Schroeder som testar ett direktskott men missar ganska grovt. Brynäs drar på sig en utvisning och Örebro får prova sitt pp. Det är inte alls nått vidare pp från Örebro, även detta powerplay resulterar i noll mål. Strax efter det blir fulltaligt så sätter Örebro 0-1 genom Christopher Mastomäki. Örebro får ett fint passningsspel och plötsligt får Emil Larsson en passning framför kassen och sätter 0-2. Lite mer än två minuter kvar av perioden.
0-2
Period 2
Fem minuter in i perioden så har Brynäs börjat bäst och får anfall efter anfall. Testar många skott på blå och en del styrningsförsök men Örebro står emot. Brynäs drar på sig en utvisning genom Anton Ohlsson och Örebro får åter igen prova på sitt numerära överläge. Örebro med lite svårigheter att komma in i anfallszon första powerplay minuten men den andra går det riktigt bra och Örebro får lite tryck. Brynäs klara detta numerära underläge. Nu är det Gävle laget som pressar på i anfallszon. Blir många skott men Örebros målvakt Jhonas Enroth gör det bra och räddar. Brynäs spelar snabbt och skickar blixtsnabba passningar framför kassen men Örebro klarar det bra att försvara sig. Nu ser det ut som Brynäs spelar numerärt överläge trots att det är spel 5 mot 5. Fyra minuter kvar av perioden. Örebro år täcka ganska många skott nu från Brynäs. Såg ut där med 30 sekunder kvar att Brynäs fick en stolpträff. Den här perioden är Brynäs.
0-2
Period 3
Brynäs Jack Kopacka slänger iväg en fin passning från egna zonen och upp till Linus Lindblom som får ett friläge men skjuter rakt på målvakten Jhonas Enroth. Örebro drar på sig en utvisning genom Hannes Björninen och Brynäs får nu läge till att reducera i powerplay. Det går lite långsamt i offensiva zonen och Örebro hinner skicka ner puckarna ur zon. Örebro ställer upp fint i boxen och gör det svårt för Gävle laget att hitta varann i pp. Örebro är duktiga på att göra ytorna riktigt små när Brynäs spelar i anfallszon. Reducering kommer när Örebro slarvar i hemspelet i mittzon. Det är Brynäs Johan Larsson som får pucken i nät till 1-2. 10 minuter kvar av matchen och perioden och det är fortfarande ett ganska högt tempo i matchen. Brynäs lyckas kvittera genom Oskar Lindblom 2-2. Efter i kvitteringen så äger Brynäs matchbilden. Örebro får inte ofta låna pucken. Så nära att Brynäs lyckas göra ledningsmålet, det är ett enormt tryck från BIF nu och det blir ett stolpskott.
2-2
Period 4
Örebro får genast 2 bra skott chanser men skotten går utanför. Brynäs och Örebro drar på sig varsin utvisning, denna kvittas och det är fortfarande spel 3 mot 3. Bägge lagen får jättefina chanser men det är också ett bra målvaktspel från bägge sidor.
2-2
Straffar
Örebro ska skjuta första, gör mål 0-1
Brynäs tur. Skjuter utanför.
Örebro missar målet.
Brynäs tur, gör mål 1-1.
Örebro gör mål 1-2.
Brynäs tur, målvakten räddar och Örebro vinner matchen med 2-3.
Resultat
Brynäs IF - Örebro 2-3 Efter straffar.
Försäsongsmatch Brynäs IF - Örebro Hockey 20 Augusti 2024
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Johan Larssons i Brynäs intervju efter matchen
-Förlust på straffar, vad tyckte du om matchen?
-Johan Larssons svarar: Ja tycker vi gör en ganska bra match. Från mitten av första perioden och framåt så gör vi det bra. Tyvärr ligger vi under med 2-0 men vi jobbar oss tillbaka i matchen men förlorar på straffar. Det var mycket som var bra.
-När man står på sidan av matchen så var det stort steg framåt sedan förra matchen, vad tycker du specifikt vad som ni gjorde bättre idag?
-Johan Larssons svarar: Jag tycker vi är mer aggressiva i forechecking och får fast pucken där och får lite längre anfall.
-Det blev lite rockad i kedjorna idag, du spelar med bröderna Lindblom och vad tycker du om detta samarbete?
-Johan Larssons svarar: Bättre och bättre tyckte jag. Det funkar ganska bra och i tredje perioden och vi fick rejält med snurr och fick hänga en också.
-1+1 där ja, vad säger du om målet?
-Johan Larssons svarar: Ja det är Linus som gör det bra. Han utmanar sin back och pucken dyker upp bara och det var bara att försöka få träff på den. Det var lite flyt men skönt att den gick in.
Det blir tyvärr förlust på straffar men vad tar ni mer er här?
-Johan Larssons svarar: Ja men vi är bättre och mer aggressiva i forechecken och mer anfall än förra matchen.
-Johan Larssons svarar: Ja tycker vi gör en ganska bra match. Från mitten av första perioden och framåt så gör vi det bra. Tyvärr ligger vi under med 2-0 men vi jobbar oss tillbaka i matchen men förlorar på straffar. Det var mycket som var bra.
-När man står på sidan av matchen så var det stort steg framåt sedan förra matchen, vad tycker du specifikt vad som ni gjorde bättre idag?
-Johan Larssons svarar: Jag tycker vi är mer aggressiva i forechecking och får fast pucken där och får lite längre anfall.
-Det blev lite rockad i kedjorna idag, du spelar med bröderna Lindblom och vad tycker du om detta samarbete?
-Johan Larssons svarar: Bättre och bättre tyckte jag. Det funkar ganska bra och i tredje perioden och vi fick rejält med snurr och fick hänga en också.
-1+1 där ja, vad säger du om målet?
-Johan Larssons svarar: Ja det är Linus som gör det bra. Han utmanar sin back och pucken dyker upp bara och det var bara att försöka få träff på den. Det var lite flyt men skönt att den gick in.
Det blir tyvärr förlust på straffar men vad tar ni mer er här?
-Johan Larssons svarar: Ja men vi är bättre och mer aggressiva i forechecken och mer anfall än förra matchen.
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Intervju Liam Danielsson i Örebro efter matchen

-Jaha Liam, debuten i SHL och a-laget är avklarat. Hur tyckte du det kändes ute på isen ikväll?
-Liam Danielsson svarar: Det gick bra tycker jag, fick mycket hjälp av Larsson och Milton. Dem tog hand om mig bra och då var det lätt också.
-Du var inne på spelet med Milton och Emil, hur tycker du er kemi fungerar?
-Liam Danielsson svarar: Jag tycker det fungerar ganska bra. Dem är ju bra på allt egentligen, på hela banan. Smarta och starka på pucken. Det är bara kolla vad dem gör och kopiera det jag är bra på.
-Ni besegrar Brynäs på straffar, vad tyckte du om matchen?
-Liam Danielsson svarar: Jag tycker det var en helt okey match. Dem får några långa anfall under matchen och tröttade ut oss lite. Det är starkt av oss att vinna sen med 3-2 på straffar.
-För egen del då Liam, du spelar mycket med juniorerna och nu får du vara med i SHL laget, vad är största skillnaden tycker du?
-Liam Danielsson svarar: Det är framförallt farten och tiden du får med pucken. Egentligen snabb med pucken över hela banan. Du måste vara mycket snabbare i tanken. Kort sagt så behöver man göra snabbare beslut.
-Vad har du fokuserat på här under försäsongen?
-Liam Danielsson svarar: Jag har försökt att bygga på mig mer styrka och snabbhet. Egentligen bara bygga på mig så.
-Du har ett förflutet i Brynäs, hur var det att spela mot dem?
-Liam Danielsson svarar: Det var speciellt, riktigt svinkul egentligen.
-Om vi blickar framåt vilka mål har du under säsongen?
-Liam Danielsson svarar: Ja tar egentligen det dag för dag. Fortsätta att utvecklas så får vi se vad det blir.